return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Språkförbistring
View this Thread in Original format
sipowitz
Satt och snackade med mjz här på forumet... följande meningsutbyte förlöpte:

FredrikMJZ (12:34 PM) :
hittade en liten folkabuss some spelade vinyl online igår... funderar fortfarande på att köpa den..

SIPOwitz (12:35 PM) :
som spelade vinyl online... hmsi hur menar du

FredrikMJZ (12:35 PM) :
nej, hehe, jag hittade den online...

SIPOwitz (12:35 PM) :
ahh hehe

SIPOwitz (12:35 PM) :
stora högtalare eller vadå?

FredrikMJZ (12:36 PM) :
hehe, nä, lär väl låta som en leksaks glassbil ungefär...

FredrikMJZ (12:37 PM) :
totalt meninglöst men jag bara måste ha sånt...

SIPOwitz (12:37 PM) :
haha

FredrikMJZ (12:38 PM) :
spelalde bara 33 varvare tror jag... vilket gör den ännu mer meninglös...

SIPOwitz (12:39 PM) :
men jag fattar inte, var har de satt vinylspelaren?
i motorn eller

SIPOwitz (12:39 PM) :
för är det bara en vinylspelare inne i bilen så kan jag fixa en volvo v40 som spelar vinyl, eller en ford mondeo... fiat uno... vw polo som spelar vinyl ;-))

FredrikMJZ (12:39 PM) :
hehe, näpp, det är en liten sak man ställer på en vinyl, så kör den runt runt ovanpå skivan och spelar den...


Jag gick från att tro det var en internetansluten volkabuss med en vinylspelare i motorhuven... till att förstå att det rörde sig om en leksasbil man lägger på vinylen hehe

Jag vill som sagt tillägna denna topicen till mjz underbart grymma sätt att kunna beskriva en sak från första början ;-))
mjz
hahaha :D

tsk, tsk... om alla människor var mer som jag skulle dom förstå mig från första början...;)
reveal
haha, låter som att sipo var mkt förvirrad under den diskussionen ;)

kan dock meddela att jag inte fattade vad det handlade om förrän efter jag hade läst det ett par gånger :D
Glorie
quote:
Originally posted by sipowitz

FredrikMJZ (12:34 PM) :
hittade en liten folkabuss some spelade vinyl online igår...


:stongue:
teski
Ok... detta är verkligen svenska at its worst ;)
Men sött... jag förstod vad du menade efter 3'e meningen ;)
och om alla tänkte som du MJZ.. så skulle det vara helt korrekt svenska ;) :tongue3
dbl
hehehehehe :)
teski
Heh, vad sött att du ler DBL...
Svenska språket är.. mkt konstigt ;)

appropå det svenska språket:

www.skrivihop.nu är en mkt bra sida...
Och cirkulerar väldigt mkt i mina kretsar ... ehm.. mjo.. jag håller på mkt med datorer *skrattar*
Går inte en dag utan att man hör den sidan nämnas... ;)
mjz
hehe, jo, skriv i hop.nu är en underbar sida... :tongue3
reveal
quote:
Originally posted by mjz
hehe, jo, skriv i hop.nu är en underbar sida... :tongue3



:stongue: :stongue: :stongue: :stongue: :stongue:
förlåt, men kunde inte låta bli :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement