|
cd-r's verliezen snel informatie
|
View this Thread in Original format
| robin |
kom het bericht nu steeds overal tegen
bv hier >> http://www.id-t.com/news-subpage.php?newsid=1140
20 maanden en dan al totaal onleesbaar :-S heb iemand dat wel eens meegemaakt?
heb nog nooit ergens last van gehad terwijl somige toch echt al jaar of 2/3 in me la liggen
robin
*schiet me wel te binnen dat we het hier dan hebben over cd's van 2 jaar geleden (en dus niet zo 'goed' als de nieuwere* |
|
|
| arjoderoon |
| jup ik. verscheidene cd-r's die gewoon onleesbaar geworden zijn.... |
|
|
| Chicane |
| Gelukkig gaan zilveren CD's een eeuw mee schijnt, dan heb ik nog een dikke 92 tot 100 jaar voor ik 200 cd's weg kan sodemieteren |
|
|
| Biohazard |
| quote: | Originally posted by Chicane
Gelukkig gaan zilveren CD's een eeuw mee schijnt, dan heb ik nog een dikke 92 tot 100 jaar voor ik 200 cd's weg kan sodemieteren |
ik heb 3/4 van mn mp3 collectie op Groene en Blauwe Cds staan, hoeveel kost een silveren CDR? |
|
|
| Duke2003 |
| ik heb t nog nooit meegemaakt eigenlijk, misschien ligt het aan het merk? |
|
|
| robin |
ow dus het gaat alleen op voor groene en blauwe, dat is mooi, daar heb k dr maar 2 van .. nog uut mien kazaa-tijd :D
merk zegt geloof ik niet zo heel veel meer duke, cd's van 'topmerken' verbatim ED komen soms uit de zelfde fabriek als wibra cd-r's.. dr was een site waar je dat kon checke.. maar die weet ik zo ff niet meer |
|
|
| robin |
met zilveren cd-r bedoelen we toch die cd's zoals je ze nu koopt, tis niet helemaal zo zilver als 'gewone' cd maar toch wel zilver
23 euro inc btw voor 50 stuks (verbatim) op spindle (www.cdrwinkel.nl)
*linkt naar opus geloof ik |
|
|
| Subsonik |
| hmmm, ik vond toevallig deze week een blauwe cdr van 3.5 jaar oud, vol met krassen, en die deed het nog steeds op een paar tikken van die krassen na dan:conf: |
|
|
| raoel |
De "houdbaarheid" van CD-R's heeft ook te maken met de omstandigheden/milieu waarin het schijfje wordt bewaard.
Als je die op een warme plek bewaard gaan ze niet zo lang mee als je ze koel bewaard. Andere belangrijke factor is licht (= ook warmte).
Zeker wanneer er CD-R's voor het raam in een auto liggen verliezen ze eerder de info schijjnbaar.
Ik heb veel oude CD's die ik nooit meer afspeel, kzal ze van de week is gaan checken, kben benieuwd. |
|
|
|
|