return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance? (pg. 2)
View this Thread in Original format
St_Andrew
plockar äpplen.. hahahaha...

Hur skulle ni förklara "trancedans" för någon som aldrig vart med om det? eju inte så lätt men jag skulle nog säga att det e ganska mycket move to the music, o inte lika hetsigt som många andra... =)
mindshooter
quote:
Originally posted by St_Andrew
plockar äpplen.. hahahaha...

Hur skulle ni förklara "trancedans" för någon som aldrig vart med om det? eju inte så lätt men jag skulle nog säga att det e ganska mycket move to the music, o inte lika hetsigt som många andra... =)


när jag förklarar det så säger jag alltid att det inte finns några som hellst limitations... folk får dansa hur dom vill...finns inga kurser i att dansa "trance"....men om man ska titta på hur dom flesta gör så brukar det vara mycket stamp med foten t.ex till Goa o Psy... tycker det vareierar så sjukt mycket....dom enda som brukar "plocka äpplen" brukar va dom som _tror_ att det är så man dansar...
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by mindshooter
när jag förklarar det så säger jag alltid att det inte finns några som hellst limitations... folk får dansa hur dom vill...finns inga kurser i att dansa "trance"....men om man ska titta på hur dom flesta gör så brukar det vara mycket stamp med foten t.ex till Goa o Psy... tycker det vareierar så sjukt mycket....dom enda som brukar "plocka äpplen" brukar va dom som _tror_ att det är så man dansar...


Sant som du säger mannen... jag tycker tex. du dansar bra men har en stil av mer streetstyle...

99% av alla Holländare har en stil som liknar den Michael Jacksson kör med i videon thriller... typ nästan... Kolla i slutet på min Cosmic Gate @ TRance Energy så ser man rätt tydligt...
JayBee
quote:
Originally posted by mindshooter
när jag förklarar det så säger jag alltid att det inte finns några som hellst limitations... folk får dansa hur dom vill...finns inga kurser i att dansa "trance"....men om man ska titta på hur dom flesta gör så brukar det vara mycket stamp med foten t.ex till Goa o Psy... tycker det vareierar så sjukt mycket....dom enda som brukar "plocka äpplen" brukar va dom som _tror_ att det är så man dansar...


Och en annan vanlig grej förutom att stampa som en hjord bufflar så brukar folk oxo sträcka upp händerna på befallning av dj mästaren.. en annan vanlig grej är oxo att "hammra" och så finns det ju alltid det som är svårast men kan bli riktigt snyggt om man lyckas, röra händerna i slumpässiga mönster typ :) om man lägger till typ lightsticks eller blinkers/nasa lampor så blir det tufft. sen kan man göra som kenny oxo och kasta eld klot i folks huvudet.. vi borde kalla honom för super mario :) (ni vet när man plockar upp eld blomman) fast det lär ju ta lite övning om man vill göra som kenny :) hur länge har du hållt på företen?
reveal
jag fattar fan fortfarande inte riktigt hur det ser ut när man "plockar äpplen" :stongue:
mindshooter
quote:
Originally posted by JayBee
Och en annan vanlig grej förutom att stampa som en hjord bufflar så brukar folk oxo sträcka upp händerna på befallning av dj mästaren.. en annan vanlig grej är oxo att "hammra" och så finns det ju alltid det som är svårast men kan bli riktigt snyggt om man lyckas, röra händerna i slumpässiga mönster typ :) om man lägger till typ lightsticks eller blinkers/nasa lampor så blir det tufft. sen kan man göra som kenny oxo och kasta eld klot i folks huvudet.. vi borde kalla honom för super mario :) (ni vet när man plockar upp eld blomman) fast det lär ju ta lite övning om man vill göra som kenny :) hur länge har du hållt på företen?


hehe....kasta eldkloten är väl det sista jag vill göra iofs :p
Har jag aldrig gjort faktiskt.... har sysslat med Eld-poi i snart 1 år...uppträtt i ungefär 8 månader...videon som cirkulerar är inspelad efter ungefär 3 månaders träning.

reveal: Tänk dig att du sträcker ut armen i 45 graders vinkel uppåt osså greppar du det osynliga äpplet med hela näven. Som om du ska tag runt hela liksom. Sen drar du tillbaka armen och tar ett till äpple med andra armen. Ett äpple per basslag :)

Jag kan det där vettu :p

Plocka äpplen, plocka svampar
Kutta svennar, gör en soppa

klassiker....när man gör en soppa kan man låtsas att man strör ut allt innehåll med händerna i typ en stor kastrull (denna kan en kompis skapa genom att hålla armarna i en cirkel under dig).
WoberT
kenny: LOL .. ;) hahaha.. röra gryta o grejer.. det är ju överkurs ;)
JayBee
hehe jag har kommit på en egen oxo. jag kallar den för "DJ" man låtsas touchar fingertopparna på ens hörlurar och sen slickar man fingret lite snabbt och proffsigt och låtsas välja vinyl fodral ur facken på väggen(låtsas väggen) och sen drar man ut en och sen tar man ut vinylen ur fodralet och så slänger man på den och scratchar lite :D

fast jag har alldrig utövat detta :)

Pjox
quote:
Originally posted by JayBee
hehe jag har kommit på en egen oxo. jag kallar den för "DJ" man låtsas touchar fingertopparna på ens hörlurar och sen slickar man fingret lite snabbt och proffsigt och låtsas välja vinyl fodral ur facken på väggen(låtsas väggen) och sen drar man ut en och sen tar man ut vinylen ur fodralet och så slänger man på den och scratchar lite :D

fast jag har alldrig utövat detta :)



hehe den lilla dansen skulle jag villja se någon utöva :D
zamson
jag blev fan lack när jag läste metro idag... när ska nedvärderingen sluta?

Vizay
asså hahaha dom har missuppfattat lite..."plocka äpplen" dansen e ju den som alla jallas står å dansar till aquagen å tycker dom e värsta rejvarna :p
tjockis
jag gillade shiva-biten bäst!

det sorgliga är att breaks i trance utvecklades i stort sett efter att ecstasy slog igenom, vilket säger en del om vilket syfte detta har.
det finns väl inga utom pillerbarnen som faktiskt uppskattar ALLA dessa långa breaks i annars väldigt bra musik.
minst ett i varje låt blir lite tjatigt om du frågar mig.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement