return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Ecstacy and agony
View this Thread in Original format
Ravesquad
Ett mycket bra program på Discovery ikväll kl 22 om de fantastiska möjligheter som finns med MDMA.
Smekbar
får försöka komma ihåg... alltid intressant att se hur drogprogram ofta blir (fel)vinklade... men du sa ju att det var bra, så de kanske är sakliga för en gångs skull? =)
impulze
quote:
Originally posted by Smekbar
får försöka komma ihåg... alltid intressant att se hur drogprogram ofta blir (fel)vinklade... men du sa ju att det var bra, så de kanske är sakliga för en gångs skull? =)

hur är felvinklat då? beror väl på vad man har för åsikter som tittare?
Powell
Tror att han menar att dom som gör programmen inte är objektiva ...
MojjMojj
Svårt att göra program som som är helt neutrala och inte objektiva. Sedan blir det nog ännu svårare att ge en neautral bild på E i huvudtaget, eftersom om "de" skriver lr berättar ngt som är det minsta positivt med drogen så får de mer skit än vad de kan ta..

Vilken mening har jag hört mest i år från folk jag inte känner, när jag går i clubware?
Citat "Dansa lite då"
lonne
quote:
Originally posted by Ravesquad
Ett mycket bra program på Discovery ikväll kl 22 om de fantastiska möjligheter som finns med MDMA.

Tack för tipset Ravesquad ! Ska bli intressant och se, äckligt knarkarsvin som man är!
staz
interesting.

http://www.maps.org/media/xforagony.html

om programmet:
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2000/ecstasyagony.shtml
Smekbar
vad jag menade var är att om man tittar på de program som handlar om droger som sänds i sverige så brukar de endast ge exakt den bilden av droger som regeringen vill, dvs att man blir heroinberoende direkt o börjar injicera oavsätt vilken drog man brukat. Min kännedom om sakliga drogprogram som sänts i sverige sträcker sig till när Sefyr gjorde ett reportage om cannabis, som var jävligt bra! (eftersom jag nu ändå skriver det, rekommenderar jag alla att ladda hem och titta på filmen "Grass", den bör finnas på närmaste DC-hub ;), även det avsnittet av sefyr jag talade om bör gå att hitta).

missade tyvärr programmet, har nån skum form av discovery, typ Discovery Mix som inte är så bra.
staz
missade också, föräldrarna hade inte pejjat TVräkningen i tid, lol ;(

de é sant som du säger smek, såg nåt debattprogram förut, tror de va 'hanna' , sämsta skiten jag vart med om, iaf så var det drogdebatt och de hade tagit in någon person som var för en legalisering av cannabis eller något, och så fort han sa nåt så vart han angripen av typ 10 pers i programmet innan han ens talat klart, inkl programledaren själv.. bra debatt där :rolleyes:

och så ser det oftast ut..
lonne
damn, missade också, blev medragen på bio istället.:rolleyes:

Ravesquad
Det var som sagt en bra dokumentär. Självklart var dom tvungna o slänga in en brasklapp om att dom givtvis inte vill använda ecstacy som läkemedel och att det kan va jättefarligt etc men dom hade ändå ett upplyst förhållande till MDMA och det faktum att det faktiskt hjälper mot parkinsson.

Rent generellt verkar dom har en rätt nykter syn på ecstacy på BBC, i en annan dokumentär som också sändes på discovery diskuterades tex det faktum att bara en enda person dött till följd av ecstacy i england, och då var det inte pga drogen i sig utan för att hon druckit för mycket vatten så hjärnan att svullnade. Och då knaprar dom rätt mycke e varje helg..
tjockis
fan jag missade dokumentären!

enda dokumentären jag sett i sverige som faktiskt lade fram fakta istället för en massa svensk högerpropaganda kommer jag inte ihåg namnet på...
vad jag däremot kommer ihåg var att dom som publicerade den blev ditsatta för "partiskhet"...ska försöka komma på vad den hette. handlade mest om cannabis dock.

vad fan ska man säga...
dom ger ju amfetamin till folk som har för mycket energi och så ger dom antidepressiva till folk som mår dåligt, men om man vill ha lite för att det är roligt, då jävlar e man kriminell.
man kan ju inte ha roligt samtidigt...

inte för att jag har så jättemycket till övers för vare sig amfetamin eller lyckopiller, men snälla, låt oss slippa dubbelmoralen.

resten av europa börjar ju faktiskt slappna av. persson snackar om att vi måste "hänga med" i utvecklingen när han snackar om något som gynnar hans plånbok(typ emu) men när det gäller att folk ska få rätten att själva bestämma över vad de äter och inte äter, då ska man minsann sätta toffeln i bordet.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement