|
Zaanstad verbiedt evement in Hemkade omdat "de muzieksoort agressie oproept"...
|
View this Thread in Original format
| M_Peror |
| quote: | Burgemeester Vreeman van Zaanstad begint zich te ontwikkelen tot de ultieme plaaggeest van de Hemkade. De locatie werd in het verleden gesloten nadat zich kort achter elkaar twee dodelijke incidenten voordeden. Na de opening kreeg de club een groot aantal restricties opgelegd. Inmiddels ligt de Hemkade opnieuw in de clinch met de Burgervader; hij heeft een hardcore event verboden op grond van een muzieksoort die in zijn argumentatie tot 'agressie en een gevaar voor de volksgezondheid' leidt. Nou, dan weten we wel welke kant die discussie op gaat. Straks vliegen begrippen als discriminatie, vrijheid van meningsuiting eindigend in de Tweede Wereldoorlog weer eens over tafel. Punt is dat Vreeman's beslissing is genomen op grond van een gebrek aan kennis. Nooit is ergens aangetoond dat de ene muzieksoort tot meer overlast zou zorgen dan de andere. Vreeman op muziekles dan maar?
Bron: partyscene.nl |
Zucht.... :rolleyes:
Als je naar partyscene surft komt er een popup waarin je je gal kunt spuien hierover. Voor degenen met inspiratie?
[edit]Het feest in kwestie is Bass Generation, dat nu wordt verplaatst naar de Powerzone in Amsterdam een week later[/edit] |
|
|
| raoel |
Toch lopen er op feesten met harde muziek meer agressieve mensen rond dan op "trance" feesten. Dat is althans mijn ervaring.
Ik wil niet zeggen dat de sfeer niet goed is, maar een combinatie van drugs, de "harde" muziek en de persoon die de 2 eerder genoemde ervaart lijd wel eens tot agressiviteit.
Misschien ligt het wel vooral de persoon en moet je de situatie omdraaien.
Mensen die snel zijn "opgefokt" houden vooral van harde muziek, het zit zeg maar in "de aard van het beestje".
Omdat er meer van dat volk rondloopt is de kans op agressiviteit groter.
[edit]
Neemt niet weg dat het onzin is dat zoiets verboden wordt. In het normale uitgaansleven wordt denk ik meer gevochten dan op zulke feesten. Die man heeft gewoon een vooroordeel en gaat niet mee met de tijd!
[/edit] |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by raoel
Ik wil niet zeggen dat de sfeer niet goed is, maar een combinatie van drugs, de "harde" muziek en de persoon die de 2 eerder genoemde ervaart lijd wel eens tot agressiviteit.
|
onzin man!
het ligt er gewoon aan wat voor mensen op bepaalde feesten afkomen.. die bepalen de sfeer.
[edit]oh wacht, je had ook de persoon genoemd :D nou wat mij betreft ligt het dus alleen maar aan de persoon [/edit] |
|
|
| M_Peror |
Ik vind het zo'n foute reden om een feest te verbieden! Dan kun je op voorhand alle hardcore feesten gaan verbieden. (Niet dat ik daar rouwig om zou zijn, maar daar gaat het me niet om). Alsof die burgemeester weet waar hij over praat, ik vind dit zo'n typisch voorbeeld van een bevooroordeelde reactie. Zo lekker cliché.
Als hij nou slechte ervaringen heeft met eerdere edities van dit feest, of met de organisator, of whatever... a la... maar een feest gewoon verbieden omdat er hardcore wordt gedraaid... :rolleyes: ... kun je aan de gang blijven zeg. |
|
|
| arj1o1 |
| word daar ook niet altijd moh gehouden? |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by arj1o1
word daar ook niet altijd moh gehouden? |
IIG niet altijd, want in april is het altijd in het beursgebouw (in Eindhoven).
Dat weet ik toevallig omdat het de laatste 2 jaar beide keren voor PSV - Ajax was. Telkens ginge er dan geruchten over Ajax hardcore hooligans die 's nachts al in EHV kwamen rellen. Overigens is dat nooit gebeurd bij mijn weten. |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by FunkySimon
Bass Generation a.s. zaterdag in de Hemkade verboden wordt, omdat er geen Top 40 muziek gedraaid wordt..?
....burgemeester Vreeman van Zaandam dus discrimineert..?
....wij hem dus een bolle klootzak vinden..?
BRON: www.q-dance.nl (hoofdpagina)
Ik vind deze opmerking van Q-dance erg kinderachtig en ook zeer onprofessioneel!!
Dat die burgemeester fout zit, ok, maar om dat dan zo op je website te zetten :conf: :mad:
Dit soort taalgebruik door een grote organisatie helpt ook niet echt bij het verbeteren van het imago...wat een losers |
en dan nog hardstyle steunen ook:p ;) :D |
|
|
|
|