return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
ny låt änna... ni vet... typ :)
View this Thread in Original format
dbl
enligt titeln så har jag gjort en ny låt... ska la stämma...
om jag inte har blivit helt borta :p

white sun - ketoprofen

hel normalt namn va???? :tongue2
gissa va det kommer ifrån ;)

Enjoy!
TrancE_GyLLe
tankar nu.. återkomer med kommentar!! har höööga förhoppningar :):)
NooN
Man ska ha utstickande namn på låtarna. :)

Iaf, så tycker jag det är en riktigt skön låt.
Inte helt originell, men jävligt bra.

LFM :D
Vizay
redan direkt så kan jag säga att basslinen som ligger å maler från början har på tok för hög volym :)

de känns som breaket kommer lit eför snabbt också...brukar inte ligga förrens efter ca. 2 min...

i övrigt så ere sjysta ljud osv men den känns lite uddlös, kan va dåligt EQ'at men jag ska inte svära på det :)

den har potential men i nuläget eren lite tam som sagt, jobba vidare på den så kan den bli sjyst :)
Glorie
låten då :) Överlag en helt klart SKÖN låt. Mer specifikt:
trevlig start...även om den känns som man kommer rakt in i låten på en gång. (iom att man hör den där blippande synten i början.. tror det skulle va bra me om man tog bort den precis i början å slängde in den senare? eller ja vet inte...:conf:

(skulle allt varit coolt me en vocals-version. :p)

såna tekniska saker som vizay snackar om, kan ja inget om..:D ja bara e som en vanlig lyssnare :p å såna kan ju vara bra med ibland,.. hehe. 0:43 Mycket fin slinga! Weeeee, man anar den redan innan 0:43 :) Mycket angenämt break vid 1:30 :) det e fint att den går ner ganska mörkt där efter 2 minuter tycker ja :) me likes...lillpianot där vid 2:30 förhöjer bara stämningen, Kalas! Och extremt bra efter "builduppen" vid 2:45! Eufori nästan! :D

runt 4.36 nån gång, börjar ju själva avslutet, så att säga :)
vid 4:55 tappar den ytterligare ett instrument hör ja ;) alltså inte tappar i dålig bemärkelse utan att låten e på G att avslutas...(den tonas ner lite...) ja tycker allt känns lite utdraget... eller ja vet inte.. det kanske hade kunnats kortas ner en bit.. eller hmmm.
5:17 minskas det ännu mer och sen igen vid 5:30. Riktigt snyggt alltså, de må ja säga, men ja tycker som sagt de nedtrappningarna hade kanske kunnat vara mindre utdragna? hummmm
ScuL
jag e ingen expert med trance låtar men jag tror att det låter helt okej :)
teski
fixar den nu...
tänk på att jag har 56k... it better be good ;)
Oh bara 30 min kvar.. tankar i 3kb/s...
Får lov att spänna fast säkerhetsbältet ;)
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
redan direkt så kan jag säga att basslinen som ligger å maler från början har på tok för hög volym :)

de känns som breaket kommer lit eför snabbt också...brukar inte ligga förrens efter ca. 2 min...

i övrigt så ere sjysta ljud osv men den känns lite uddlös, kan va dåligt EQ'at men jag ska inte svära på det :)

den har potential men i nuläget eren lite tam som sagt, jobba vidare på den så kan den bli sjyst :)


tack för kommentarena :)

mjo.. jag märkte det med ljudlösheten när jag körde den på mina stereo högtalare... låter myckert bättre på mina kassa hörlurar.. ljudmässigt alltså.. ljudet blir typ "fetare"....

ska ta nån dag och försöka greja lite mer med låten genom stereon istället för hörlurarna.

och mjo... håller på att göra om introt nu så det blir längre.

tack igen :)
TrancE_GyLLe
den var bra.. men din förra är mycket bättre...
Vizay
quote:
Originally posted by dbl
låter myckert bättre på mina kassa hörlurar.. ljudmässigt alltså.. ljudet blir typ "fetare"....


ett hett tips, skippa lurarna direkt å kör på högtalare om du kan...hörlurar har en tendens att luras lite vad gäller ljud...stereospreaden hörs mycket mycket tydligare och basen blir helt annorlunda...e typ omöjligt å göra bra saker av ljud med låga frekvenser i hörlurar...kan va därför basslinen i början e så hög volym på :)

dbl
quote:
Originally posted by Vizay
ett hett tips, skippa lurarna direkt å kör på högtalare om du kan...hörlurar har en tendens att luras lite vad gäller ljud...stereospreaden hörs mycket mycket tydligare och basen blir helt annorlunda...e typ omöjligt å göra bra saker av ljud med låga frekvenser i hörlurar...kan va därför basslinen i början e så hög volym på :)


mjo... det lär ju vara så.. har märkt flera saker när jag körde den i högtalarna idag... men det e bara det att jag producerar mest på kvällarna och då e jag ju inte ensamm hemma vilket leder till att jag knappt kan ha något volym på :(

så man hör ju fan inget :/

ta och ljudisolera mitt rum :D hehe
teski
Jag tyckte om låten.. den var verkligen bra..
kanske, som de redan sagt.. lite längre intro..

Den var "fyllig", kan man säga så om låtar? :haha:

:)

Keep it up :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement