|
Vad har hänt?? P3 kör trance!?!? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| RagingEskimo |
En av de saker som är bra med public service är att de går unnder parollen "vi är här för att ge hela folket de de vill ha i största möjliga mån vi kan", vilket iofs kan betyda bara dåliga saker också om man vill s snett på ådet. Jag har själv varit trogen P3lyssnare så länge jag haft tillgå¨ng till radio av den anledningen att resten bara är skräp egentligen. Nu när jag bor i Kanada saknar jag vettiga stationer med vettigt innehåll ännu mer, eftersom allt här är reklamfinansierat mainstreamslagg.
Även om det är stort med mainstream hemma i gamla Svedala så ingår det iaf fler genrer än två i konceptet. Här har vi RnB och skejtpunk. och skejt"punken" är egentligen bara pop med elgitarrer. Inte ens MTV2 spelar nån alternativ musik fast det var just därför kanalen startades.
Nåväl. Jag tackar någon härlig person för initiativet till att streama sveriges radio över internet.
Jag kan bara hålla med Aendy i det han säger.
Utan P3 stannar Sveriges musik. Kanske även världens, för min del. |
|
|
| DJ_Laszlo |
P3 rockar...lyssnade alltid på P3 på jobbet...till skillnad från NRJ, Rix, Radio City och alla andra mainstreambullradiostationer som bara har tillgång till de senaste Absolut Dance-samlingarna så har de på P3 ändå ganska varierat utbud av musik.
Och att de lirar trance på Pop Non Stop förekommer då och då...även om man måste önska de... |
|
|
| St_Andrew |
| mjo hålller med, p3 e nog sveriges bästa radiostation.... inte för att den e överdrivet bra men iaf =) |
|
|
| Kongo_kim |
jag brukar inte lyssna på p3.
vads spelas på P3 klubb pch P3 dans
är det trance eller house på klubb?
och dans är det dance eller dansband? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
jag brukar inte lyssna på p3.
vads spelas på P3 klubb pch P3 dans
är det trance eller house på klubb?
och dans är det dance eller dansband? |
Har heller inte fattat skillnaden men jag kan lova dig att det är INTE dans som i dansband! |
|
|
| montana |
| på både p3 dans & p3 klubb så spelas mest house & en eventuell trance 12":a ibland. i klubb spelar som senaste låtarna medans på dans så är det lite blandat, kul grej, dom spelade tiesto - traffic på p3 dans den 17:e |
|
|
| MojjMojj |
| P3 vet jag brukar spela Trance lite då och då, så det kom ju inte som ngn överraskning. Där emot så blev jag rikligt överraskad idag runt 16:00 snåret, satt och "whinade" om hur jäkla värdelöst RnB och Rap var i bilen medans vi satt och halvt lyssna på PowerHitRadio <-- värdelös musik som vanligt.. Sedan hörde jag ett beat som jag kände igen ganska fint, drog på högsta volym och där var det "Paul Van Dyk - Nothing But You" på power.. blev paff som fan :p :haha: |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by MojjMojj
P3 vet jag brukar spela Trance lite då och då, så det kom ju inte som ngn överraskning. Där emot så blev jag rikligt överraskad idag runt 16:00 snåret, satt och "whinade" om hur jäkla värdelöst RnB och Rap var i bilen medans vi satt och halvt lyssna på PowerHitRadio <-- värdelös musik som vanligt.. Sedan hörde jag ett beat som jag kände igen ganska fint, drog på högsta volym och där var det "Paul Van Dyk - Nothing But You" på power.. blev paff som fan :p :haha: |
Den var ju typ hitvarning på Power förut. |
|
|
| RTSounds2 |
| quote: | Originally posted by chjo
Min kära rumskollega på jobbet har Radio på dagarna i ända, jag avskyr den mesta mainstreammusiken så brukar köra min winamp, men inte hela tiden. De senaste dagarna har de spelat klassiska trance-tunes på P3, trodde inte de va sant.
Just nu "Veracocha - Carte Blanche"
Innan de var det "Energy 52 - Cafe Del Mar" och "Chicane - Saltwater"..
Ball tycker jag.. kanske har med att det är SMC nästa vecka.?!? |
P3 har alltid spelat trance. Inte så mycket på dagarna, då det mest är topplistemusik som gäller men på kvällarna har det förekommit så länge jag kan minnas (1995). |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by RTSounds2
P3 har alltid spelat trance. Inte så mycket på dagarna, då det mest är topplistemusik som gäller men på kvällarna har det förekommit så länge jag kan minnas (1995). |
Jo fast jag tror det var bättre förr med p3 mix och p3 remix o sånna trevliga program :) |
|
|
| biznology |
nar jag bodde i Uppsala spelade de ocksa the streets.
'den har ar p3...' sa jakla fint|nostalgia:D |
|
|
|
|