|
Hoe ziet jouw stereo eruit?!?!?!
|
View this Thread in Original format
| Kamaya |
Beste mensen,
Ik heb een vraagje aan jullie.
Mijn alles in een stereo setje van Sony is nu echt helemaal niks meer en ik ben van plan een nieuwe stereo te kopen (losse decks).
Als die hard muziekfans hebben jullie waarschijnlijk heel wat moois staan thuis en hebben jullie dan misschien nog tips voor mij (merk, vermogen e.d.) en wat hebben jullie thuis staan???
Ik wilde incl. speakers, cd-speler, versterker zo rond de f1700,- uitkomen.
Jullie zitten vast wel te popelen om jullie aanwinsten op te noemen, doe dit alsjeblieft dus, alvast bedankt.
Later. |
|
|
| -=WVG=- |
Dit is zo'n beetje wat ik in huis heb:

:p j/k :p
Ok, jongens vanaf nu serieuze antwoorden graag !! |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by Kamaya
Beste mensen,
Ik heb een vraagje aan jullie.
Mijn alles in een stereo setje van Sony is nu echt helemaal niks meer en ik ben van plan een nieuwe stereo te kopen (losse decks).
Als die hard muziekfans hebben jullie waarschijnlijk heel wat moois staan thuis en hebben jullie dan misschien nog tips voor mij (merk, vermogen e.d.) en wat hebben jullie thuis staan???
Ik wilde incl. speakers, cd-speler, versterker zo rond de f1700,- uitkomen.
Jullie zitten vast wel te popelen om jullie aanwinsten op te noemen, doe dit alsjeblieft dus, alvast bedankt.
Later. |
ik heb een koptelefoon die 127 db gaat, hard genoeg :), |
|
|
| basvh |
Ik heb alles van sony:
Vertserker: sony dolby digital receiver DB830
CD-Speler: Sony cdp-xb720 + limit cdj700 dubbele cd speler voor te mixen.
Minidisc: Sony MDS-jb730 + portable Sony MD MZ-R55
Boxen: 2 maal JBL TLX 10- 150 watt.
Vestax PMC 15 MK2 mengpaneel
het mengpaneel en dubbele cd speler heb ik later in een dj winkel gekocht,
hier wat tips:
Kwaliteit kost geld,
koop niet een alles in 1 setje, die zijn niet goed
ga naar een z'n groot mogelijke winkel toe, waar je dus veel keus heb.(ik heb alles bij correct rotterdam uitgekozen, das een goeie winkel, kijk vooral eens in de koopjes kelder, allemaal modellen van een jaar oud maar wel heel goed)
als je een vertserker heb uitgekozen en je wilt boxen kiezen, sluit dan je gekozen vertserker aan om te vergelijken.
als je eenmaal alles heb gekocht laat dan je versterker in het beging 24/7 aan(je hoeft geen muziek aftespelen alleen het aanstaan is al goed)hierdoor gaat je versterker beter klinken en kan doe harder.
als je de bassen helderder wil laten klinken moet jeje boxen op spikes zetten
Bedrading is ook heel belangrijk:
Boxen snoer moet van dat dikke snoer zijn (ook weer kwalitiets verbetering)
voor de bedrading van je cd speler en zo kan je ook andere draden dan je originele gebruiken maar dat kost geld. maar wel betere kwaliteit |
|
|
| Henkie_henk |
MMmmMM ik heb een philips systeem.. van alweer tijdje terug.. ik weet wel dat t me hande vol geld heeft gekost ik een andere versterker en boxen heb...
Ook weet ik dat als ik em nog nieteens op max zeg.. zowel de ramen als t dak als de grond als je borstkas trilt :p
Voor de rest heeft mijn pc ook kleine maar o zo harde boxjes (lekker subwoofertje) die toch wel de overkant van de straat halen...
Spread the Trance :D
TOF PLAATJE -=WVG=- die gozer moet haast wel doof zijn... |
|
|
| TranceFool |
WOW, die foto is idd zeer strak, haha:D
Ik heb gewoon een Sony stereo, geen versterkers ofzo. 2x 150 watt & 2x 50 watt, dat vind ik wel genoeg in mn eigen kamer. Er komt een aardig geluidje uit dus ik ben er tevreden mee.
Latuurrzzz.... |
|
|
| HiGH_NrG |
| Mijne ziet er zo uit: GAAAAAAAAAAR! :) |
|
|
| raoel |
Nou ik heb thuis geen losse componenten, maar dat raad ik je wel aan.
Je wild dus alleen:
CD speler
Versterker
Speakers
Of wil je ook nog een tuner / MD.
Dat is niet echt van belang.
Tussen Cd spelers onderling zit veel verschil in prijs, maar dat komt niet door het kwaliteits verschil. Dat zit um puur in het verschil van het aantal functies wat het ding heeft zoals: wisselaar maar ook random paly / programmeerbaar / edit functies. Noem het maar op.
Ik zou niet echt veel geld uitgeven aan je CD speler. Dat ding doet het toch wel. Tenzij je zo'n mixer wilt?????
De belangrijkste dingen voor je geluid zijn je
Versterker en speakers
Versterker:
Koop een zware versterker van een erkent merk. Hier zit veel kwaliteits verschil in!!!!
Als je de kans krijgt om je gekozen speakers op je versterker aan te sluiten en je gaat het volume testen dan moet je erop letten dat als je je speakers HARD zet zoals je ze thuis ook zou zetten, dat de versterker dan niet over de helft van zijn vermogen komt. Dus dat de draaiknop nooit over de helft komt. Gebeurt dit wel dan gaan alle versterkers het geluid vervormen.
Koop dus een zware waarmee je je speakers in principe gemakkelijk mee op kunt blazen. Wil je helemaal het spulletje!!! koop er een waar je in kunt stellen dat ie een maximaal vermogen kan geven (hoe ver je de knop ook draait) zodat je nooit je speaker kunt opblazen.
En niet te vergeten is een knop waarmee je bass / midtone / treble in kunt stellen. Dit zit er op sommige wel op op sommige niet. Zo niet dan schaf je geoon een klein los apparaatje aan die je tussen je CD-speler zet en je versterker zodat je het ook in kunt stellen.
Speakers:
Ook hier zit veel kwaliteits verschil in.
Je moet onderscheidt maken tussen
zuiver geluid
"hard" "agressief" "PHAT" geluid.
Nou waarschijnlijk wil je het laatste:D
Die zijn makkelijk te vinden en er zijn vele merken zoals:
JBL / Wharfedale / Pioneer / Bose / noem ze maar op.
Ik heb pas ook nieuwe speaers gekocht en ik wou perse goeie speakers hebben. Uiteindlijk heb ik deze gekocht

Ze zijn van het merk WHARFEDALE en het is van de VALDUS SERIE serie.
Ze waren niet zo duur omdat ze in de aanbieding waren bij maxwell.
Ik weet niet of ze er nog steeds zijn, ze kosten maar f 230,- per stuk. Het is wel een heel bedrag maar eigenlijk zijn ze iets van f 500,- perstuk. Er komt echt een megaphat geluid uit.
Als ze er nog zijn raad ik je die aan.
Ze zijn wel 80cm hoog en dus geen boekenplank speakertje. Wil je gaaf geluid danzul je het met een gewoon boekenplank speakertje ook niet redden.
Anders is b.v. JBL ook goed maar die hebben niet zoveel voor mensen thuis alleen maar voor discotheken of proffesionlele speakers die verschrikkelijk duur zijn.
Koop geen bose!!!!
Staat goed bekend maar is het zeker niet. Er komt wel hard geluid uit met een mooie zware bass maar de hoge tonen zijn klote.
Koop je een kleinere speakers / een boekenplank speaker dan ou ik er als ik jou was een subwoofer bij aanschaffen. Maar let wel op dat uit een kleine speaker met een subwoofer nooit zo'n gaaf geluid komt als uit een grote zware speaker.
Ideaal is natuurlijk om ze allebei te kopen!!!!
Voor nog wat info http://www.sale.nl/support/tech-docs/geluid/ kijk daar maar eens wat rond.
Verder is de opstelling van je speakers en de bedrading ook heel belangrijk. Vooral met de opstelling moet je gewoon wat aankloten. Op op de grond zetten of aan het plafond hangen scheelt ontiegelijk veel. Zelfs een beetje draaien (20 graden meer naar buiten of zo) scheelt al heel veel. |
|
|
| Henkie_henk |
Goeie post Raoel :p
Ookal goeie post van jukx.. zo zo.. :) |
|
|
| Remy D |
Ik heb een Sony torentje en een Sharp minidisc speler erbij. Verder heb ik op mijn pc ook kleine maar krachtige boxen + subwoofer. :D
Maarja ik heb van die fijne mensen in de straat wonen die als het ook maar een beetje te hard staat al komen janken.... :mad::mad:
Had een tijd terug hele vette instalatie in mijn auto maarja die is er inmiddels al weer uit want het was van mijn broer en die wou het terug :(. Maarja einde van het jaar komt er weer wat nieuws in :D:D |
|
|
| WNxHunter |
ik heb hele lieve buren, ik heb op me comp creative sound blaster live platinum en 500 watt dolby surround boxen, luister ik vaak muziek op en dan nog me vaders stereo die 2x 1000 watt is en nog 2 losse 200 watt boxen heeft en dan luister ik wreed harde trance of hardcore meestal, soms ook heavy metal enzo nou ik heb me buren nog nooit horen klagen! :D
moet wel iets bekennen, ik werk in rozenkwekerij en geef me buurvrouw regelmatig bosje rozen, misschien dat ze daarom wat toleranter is? :D :D |
|
|
| M5 |
| /me is ook op zoek naar paar boxjes + versterker + mooie soundcard over paar maandjes...maar eerst mijn geld aan een monitor uitgeven :) |
|
|
|
|