|
[DJ] Hoe hoog is de gemiddelde DJ tafel
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Ik ga mijn kamer opnieuw inrichten en ga daarvoor zelf een bureau maken en tevens een fatsoenlijke DJ tafel.
Nu vraag ik me dus af hoe hoog de gemiddelde DJ tafel is.
Hoe hoog is deze in disctoheken/clubs
Jullie zullen zeggen, maak um zo hoog zodat je het zelf fijn vind.
IDD, is ook wel zo, maar ik maak um graag zo hoog zoals ie "normaal" hoort te zijn.
Dan is het niet ineens anders als je ergens gaat draaien.
Ik zet mun decks wel eens op "onze aanrecht". Dat ding is zo'n 90cm hoog, de bovenkant van de platter staat dan op een hoogte van zo'n 99cm. Daar staan de decks op. Dit vind ik een aardige hoogte, maar voor mijn gevoel zouden ze iets lager mogen staan. Tussen de 90 en 95 cm lijkt mij wel fijn...
Nu heb ik volgens mij al ooit gelezen is dat de stndaard hoogte van de bovenkant van de platter tussen de 90cm en 100cm zou moeten zijn.
Was dat onzin of zijn daar "echte regeltjes" voor? |
|
|
| Blik |
| mij zelf lijkt het het fijnst als die iets lager zou zijn als een aanrecht, rond de 100 cm inderdaad dus |
|
|
| Switch |
| ik zou zeggen iets onder pikhoogte is voldoende, je moet natuurlijk wel kunnen rukken als je weer een mooie overgang hebt geproduceerd :D |
|
|
| TranceFool |
Die van mij staan geloof ik op ongeveer 1 meter......en ik heb erg lange poten. Ik heb ze eerlijk gezegd liever nog wat hoger staan ivm mn rug. Lage tafel kan namelijk heel erg slecht voor je rug zijn.
Wat gebruikelijk is zou ik niet weten :) |
|
|
| New Wave |
| Mijn decks staan op 1,10 |
|
|
| Freezel |
| Ik heb alles bij mij thuis op navelhoogte. Ik heb verder nooit last van rug of handen hierdoor, echt perfect gewoon. |
|
|
| total woot |
| Tafelhoogte psies 100 cm. en 4 mm. |
|
|
| Blik |
| het ligt inderdaad ook wel een beetje aan hoe groot je bent, om maar in termen van lichaam te spreken, tussen lul en navel lijkt mij het makkelijkst |
|
|
| MennoB |
| Ik heb ze niet opgemeten maar ik heb op een bureau een verhoging gemaakt van +/- 30 cm en ik hoef zoals Freezel ook niet voorover te hangen. Ik had dit voorheen wel en als je dan elke dag wel een uurtje of 2 achter je draaitafels gaat staan voel je het toch wel ff in je rug. Dus eigenlijk vind ik de juiste hoogt als je je arm iets meer dan 90 zet (vooruit) en dan je draaitafel op die hoogt hebt staan, hoef je ook nooit te bukken ;) |
|
|
| Switch |
| dat zeg ik, pikhoogte :D |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by New Wave
Mijn decks staan op 1,10 |
jij bent ook een lange lul!
En woot, wat bedoel je met tafelhoogte.
De hoogte van tafel waar je draaiTAFEL op staat. Of bovenkant van de draaitafel zelf. In dat laatste geval, spreken we ff van platter (ok?), dan is dat ff voor iedereen duidelijk.
Geen DJ's hier die regelmatig (of vaak) in verschillende discotheken draaien.
Zit er dan veel verschil tussen de hoogtes? |
|
|
| Ding Chavez |
Ben er net ff voor gaan staan, bij mij staat de platter ook op navel hoogte. Als je je rug ook maar een klein beetje buigt krijg je daar echt last van, neem aan dat je aardig wat tijd doorbrengt achter je tafels :)
Bovendien lijkt het me beter om em te hangen zodat jij het fijn vind dan dat normaal is... |
|
|
|
|