|
Slecht Geluid In Clubs/Feesten
|
View this Thread in Original format
| Bouma-Bros |
Steeds vaker hoor ik mensen kritiek uiten op het slechte geluid in clubs of op de grotere feesten/festivals. En terecht.
Gisteravond bij Invited in de Cruise Terminal in Rotterdam was het geluid ook weer van beroerde kwaliteit. Een slechte zaak vind ik, want als je ziet wat je tegenwoordig neerlegt voor een kaartje dan vind ik dat je daar ook iets voor terug moet krijgen. Een goed geluidsysteem is in mijn ogen 1 van de belangrijkste criteria om een feest te laten slagen.
Hoe denken jullie hierover?
En in welke clubs/feesten is het geluid wel goed en waar volgens jullie juist heel slecht?
Sido |
|
|
| SnuggLe |
Gisteren was het wel slecht ja, veel gekraak, en niet superhard!
Het Paard in Den Haag schijnt super te zijn.
De asta is wel kut. Kwaliteit is goed, maar te zacht, alleen in het midden is het oke.
Duitsland, DAAR is de kwaliteit goed, en echt SUPER SUPER hard!:) Mayday rocks! |
|
|
| Bouma-Bros |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Gisteren was het wel slecht ja, veel gekraak, en niet superhard!
Het Paard in Den Haag schijnt super te zijn.
De asta is wel kut. Kwaliteit is goed, maar te zacht, alleen in het midden is het oke.
Duitsland, DAAR is de kwaliteit goed, en echt SUPER SUPER hard!:) Mayday rocks! |
Grappig dat je de Asta noemt. Ik lees overal reports over John Digweed vorige week in Asta dat het geluid juist knetterhard stond. TE hard, was gewoon lelijk heb ik begrepen. Of het is Diggers geweest die de schuif helemaal open heeft gedraaid, kan natuurlijk ook... ;)
De club met het beste geluid is voor mij Space op Ibiza. Mayday had ook een super goed soundsystem. Verder Amnesia op Ibiza en Godskitchen in Birmingham. In Nederland helaas vaak onder de maat, zou te maken kunnen hebben met het feit dat de clubs hier te weinig geld investeren in het soundsystem.... |
|
|
| Original |
Afgelopen dinsdag op een feestje in de escape vond ik de muziek ook al niet echt hard staan, tot op de laatste 2 minuten toen Gielen ineens de volume knop gevonden had. toen kon je de bass ook nog ff voelen.
Daarintegen vond ik de op de afgelopen Mysteryland bij de Q-dance Stage het geluid echt hard en zuiver.(mischien omdat er een berg achter stond ofzo)
Gekloot met het geluid is btw helemaal irritant. Van hard naar zachter en dan weer harder, boxen uitzetten etc. zoals bij TIC.
Maarja dat heeft ook weer te maken met de vergunning/ max. aantal decibel.
En inderdaad ja voor de prijzen van tegenwoordig verwacht je wel kwaliteit. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Bouma-Bros
Grappig dat je de Asta noemt. Ik lees overal reports over John Digweed vorige week in Asta dat het geluid juist knetterhard stond. TE hard, was gewoon lelijk heb ik begrepen. Of het is Diggers geweest die de schuif helemaal open heeft gedraaid, kan natuurlijk ook... ;)
De club met het beste geluid is voor mij Space op Ibiza. Mayday had ook een super goed soundsystem. Verder Amnesia op Ibiza en Godskitchen in Birmingham. In Nederland helaas vaak onder de maat, zou te maken kunnen hebben met het feit dat de clubs hier te weinig geld investeren in het soundsystem.... |
Dan moet ik dus vaker naar de ASta :) Keren dat ik er was viel het me tegen! :D |
|
|
| Fkwebeman |
Geluid in de Gelredome vond ik idd ook tegenvallen.. weerkaatste bass van de muur enzo..
Sensation ook al bagger eerst, we stonden eerst redelijk vooraan, maar op een gegeven moment hoorden we alleen bass en geen melodie..
flink naar achteren gegaan en toen hoorden we wel ineens dat het rock your body rock was..
waar het wel goed is?
Ik vind ZAK qua discotheken/clubs waar ik geweest ben nog steeds de beste..
2 brothers en Danceworld nog altijd de slechtste, maar die namen zullen jullie wel geen reet zeggen (en dat hoeft ook niet :D) |
|
|
| Ries'79 |
Zoals ik al aangaf bij het invited topic, was het geluid niet om over naar huis te schrijven!
Ik ben vroeger vaak in de eau geweest en vond t geluid daar altijd de top! |
|
|
| Kakao |
Ja, de cruiseterminal was redelijk ruk wat geluid betreft gisteravond. Maar op grote feesten is het meestal ook niet te pruimen, Innercity vorig jaar was wat dat betreft een uitschieter (naar beneden weliswaar).
Ik vond het geluid met TiC toch best meevallen eerlijk gezegd, je moet het vaak ook wel een beetje opzoeken vind ik. Als je gewoon middenop de dansvloer ging staan recht voor de booth was het gewoon best goed vond ik. Heb toen ook nergens anders gestaan, dat wel.
De HMH doet het ook wel netjes toch? ;)
Was laatst ook in de kleine zaal van de 013 in Tilburg, geluid daar was zoooo extreem helder! Echt helemaal te gek! |
|
|
| magrec |
| Marcanti had altijd wel aardig geluid (de kleine ronde zaal dat is dan weer het tegenovergestelde...) The Q heeft een redelijk soundsystem maar Het paard in Den haag is toch echt super kwa geluid. |
|
|
| Partyhardy! |
| Ik vond het geluid in het Gelredome tijdens TiC juist erg goed! super hoor! :cool: en naast de HMH heeft de XL goed geluid! :) |
|
|
| raoel |
Ik vind het geluid in doscotheken en op feesten ook erg belangrijk.
Ik zie dat snuggle had het enkele keren over hard geluid. Maar het geluid hoeft voor mij niet perse kneiter hard te staan. Wel moet de bass diep en stevig zijn, maar de hoge en midden tonen moeten vooral zuiver zijn. Natuurlijk moet het niet te zacht staan, maar vaak worden de hoge tonen schel wanneer men het geluid te hard zet.
In de El Sombrero in Reusel en Atmoz in Vosselaar hebben ze erg goed geluid. De Zino's in tilburg heeft een ontiegelijk harde en diepe bass, maar het hoog en mid is zeker niet top.
Ook de Danssalon heeft aardig geluid, al ben ik eigenlijk alleen op de dansvloer geweest en dan heb je overal wel redelijk geluid.
Zelf ga ik niet echt veel feesten, maar op Impulz vond ik het geluid altijd wel goed en ook op TiC was het zelfs ZEER goed. Ik stond dan ook wel de hele tijd redelijk vooraan. We zijn een keer naar achter gegaan, maar toen hadden ze een gedeelte van de speakers al uit gezet. Daar was het idd wel minder.
De HMH en 013 schijnen idd altijd geweldig te zijn vanwege de akoestische eigenschappen die die locaties hebben. Ideale demping door wanden en plafond en juiste vormen van de zaal zelf maken het vrij eenvoudig om het geluid goed af te stellen.
Daarom is het ook vaak lastig om goed geluid te krijgen in grote hallen die niet gebouwd zijn met goede akoestische eigenschappen.
Zeker een locatie als de Arnena is meoilijk omdat het stadion rond loopt.
Overigens is een brakke geluidskwaliteit ook vaak de schuld van een DJ. Ik kijk wel is ff in de DJ booth en dan zie je dat die DJ zwaar in het rood aan het draaien is, ver boven de 0 dB. Dat is helemaal fout. Je mag nooit boven de 0dB komen want dan kan de versterker gaan "clippen". Een goede versterker moet gewoon altijd vol open staan en met de master op de mixer regel je het geluid tot het gewenste niveau, maar niet boven de 0dB uit komen. |
|
|
| Djeebie |
Bij de Heineken Music Hall is het altijd weer ff genieten bij binnenkomst. Zodra je de grote zaal binnenkomt en wat naar het midden loopt voel je gelijk die bass door je hele lichaam heengaan :tongue3 :crazy:
Echt grote tegenvallers heb ik nog niet echt meegemaakt. Tiësto In Concert was het geluid op bepaalde plekken wel minder, maar over het algemeen vrij goed. |
|
|
|
|