return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

mat lagning
View this Thread in Original format
JayBee
hehe självfallet är detta lite offtoppic men jag har börjat tröttna på den maten jag käkar hela tiden.

undrar om det är någon som har tipps/beskrivning på god mat som är lätt att laga för jag orkar inte stå i köket 3 timmar för att tillaga något :D

hoppas nån kan hjälpa mig! *hoppas* :):nervous:

Kongo_kim
bruna bönor och fläsk *drool* ;)

pannbiff är väl nåt alla gillar
quilly
* Spring o köp massa olika pastasåser.. lätt smidigt o gott.
* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfilé el. biff. Surfa in recept på sötsur-sås. Mummigt värre.
* Baka egen pizza, tar inte så lång tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.
* Indiskt käk, lätt att göra, men ganska mkt speciella kryddor o smaker.. måste handla en del till det. Men annars lätt att göra..
* Soppor, bra mellanmål, kan oxå variera mellan nästan alla smaker som finns..

Listan kan göras exakt hur lång som helst...
Köp en fet receptbok, slå upp random recept.. är ganska skoj.
Kongo_kim
om du lyckas få tag på "kockens curry-pasta" så stek kycklingfilé häll i kelda och 1-2 tsk curry-pasta och rör om. det är min favorit rätt fast jag har inte lyckas hitta den där jävla curry-pastan på två år nu.:mad: :whip:
dbl
Lövbiff med Pommes Frites och Bearnes sås (hur det nu stavas.. hehe)

svin gott.... kan man alltid ta och hälla på massa olika kryddor och sånt också :)
JayBee
quote:

* Spring o köp massa olika pastasåser.. lätt smidigt o gott.

bra ide, men det känns som om jag borde ha något till det. några förslag?

quote:

* Baka egen pizza, tar inte så lång tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.

fan vad smart... att jag int tänkt på det innan. fan tack! :)

quote:

* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfilé el. biff. Surfa in recept på sötsur-sås. Mummigt värre.

jag brukar ioförsig käka kyckling filé med ris och sweet&sour sås :) men jag har alldrig testat med biff.. låter smaskigt ska testa det!

quote:

det är min favorit rätt fast jag har inte lyckas hitta den där jävla curry-pastan på två år nu.

så det finns inte längre eller???

dbl: hehe det brukar jag käka ioförsig men bra tipps för de som inte käkar det så ofta :)

Kongo_kim
quote:
Originally posted by JayBee
[

så det finns inte längre eller???

Ingen aning. Jag hoppas att det finns. bara det att jag aldrig sett den när jag är och handlar. JAg sto 20 minuter på Willy´s kryddavdelning och letade sist men hittade den inte.
ScuL
Några snabbmattips ur Holländska köket :)

Jag käker rätt ofta pitabröd med köttbullar fylld med Indonesisk Satéh sås. Det är faktiskt liten svårt att få tag på det i Sverige men jag tror att det går att hitta det i Stockholm.
Förövrigt också en annan snabbmat tipps.. Fransk baguette, ur ugnen, kocka korv i en panna. Fylla det med curry sås och liten dressing (ättiksgurka, salad, eventuellt nåt annat) :) Mums och gott :D
AcidBrain™
Appropå kyckling file´ så testa santa marias red eller green curry kryddmix. Bara att blanda ut i antingen kokosmjölk eller grädde.
Så jäkla gott. (själv föredrar jag grädden,of cource mycke kcal ska det va :D :D :D ) Går relativt fort oxå 15-20 min
Kongo_kim
Lättlagat TV4 14:40 och 18:00 TV4+

kanske något kul recept där

reveal
spana in denna tråden http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=37851

handlar om matlagning
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement