|
mat lagning
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
hehe självfallet är detta lite offtoppic men jag har börjat tröttna på den maten jag käkar hela tiden.
undrar om det är någon som har tipps/beskrivning på god mat som är lätt att laga för jag orkar inte stå i köket 3 timmar för att tillaga något :D
hoppas nån kan hjälpa mig! *hoppas* :):nervous:
 |
|
|
| Kongo_kim |
bruna bönor och fläsk *drool* ;)
pannbiff är väl nåt alla gillar |
|
|
| quilly |
* Spring o köp massa olika pastasåser.. lätt smidigt o gott.
* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfilé el. biff. Surfa in recept på sötsur-sås. Mummigt värre.
* Baka egen pizza, tar inte så lång tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.
* Indiskt käk, lätt att göra, men ganska mkt speciella kryddor o smaker.. måste handla en del till det. Men annars lätt att göra..
* Soppor, bra mellanmål, kan oxå variera mellan nästan alla smaker som finns..
Listan kan göras exakt hur lång som helst...
Köp en fet receptbok, slå upp random recept.. är ganska skoj. |
|
|
| Kongo_kim |
| om du lyckas få tag på "kockens curry-pasta" så stek kycklingfilé häll i kelda och 1-2 tsk curry-pasta och rör om. det är min favorit rätt fast jag har inte lyckas hitta den där jävla curry-pastan på två år nu.:mad: :whip: |
|
|
| dbl |
Lövbiff med Pommes Frites och Bearnes sås (hur det nu stavas.. hehe)
svin gott.... kan man alltid ta och hälla på massa olika kryddor och sånt också :) |
|
|
| JayBee |
| quote: |
* Spring o köp massa olika pastasåser.. lätt smidigt o gott.
|
bra ide, men det känns som om jag borde ha något till det. några förslag?
* Baka egen pizza, tar inte så lång tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.
|
fan vad smart... att jag int tänkt på det innan. fan tack! :)
* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfilé el. biff. Surfa in recept på sötsur-sås. Mummigt värre.
|
jag brukar ioförsig käka kyckling filé med ris och sweet&sour sås :) men jag har alldrig testat med biff.. låter smaskigt ska testa det!
det är min favorit rätt fast jag har inte lyckas hitta den där jävla curry-pastan på två år nu. |
så det finns inte längre eller???
dbl: hehe det brukar jag käka ioförsig men bra tipps för de som inte käkar det så ofta :)
|
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by JayBee
[
så det finns inte längre eller???
|
Ingen aning. Jag hoppas att det finns. bara det att jag aldrig sett den när jag är och handlar. JAg sto 20 minuter på Willy´s kryddavdelning och letade sist men hittade den inte. |
|
|
| ScuL |
Några snabbmattips ur Holländska köket :)
Jag käker rätt ofta pitabröd med köttbullar fylld med Indonesisk Satéh sås. Det är faktiskt liten svårt att få tag på det i Sverige men jag tror att det går att hitta det i Stockholm.
Förövrigt också en annan snabbmat tipps.. Fransk baguette, ur ugnen, kocka korv i en panna. Fylla det med curry sås och liten dressing (ättiksgurka, salad, eventuellt nåt annat) :) Mums och gott :D |
|
|
| AcidBrain™ |
Appropå kyckling file´ så testa santa marias red eller green curry kryddmix. Bara att blanda ut i antingen kokosmjölk eller grädde.
Så jäkla gott. (själv föredrar jag grädden,of cource mycke kcal ska det va :D :D :D ) Går relativt fort oxå 15-20 min |
|
|
| Kongo_kim |
Lättlagat TV4 14:40 och 18:00 TV4+
kanske något kul recept där |
|
|
|
|