return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
fest: Imagine (pg. 2)
View this Thread in Original format
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal
har linköping blivit värsta feststället nu helt plötsligt? ;)

DEt är för att 90% av tranceclubber folket bor där :)

Skulle själv gått på denna men den krockar med lite annat jag har för mig
Glorie
Hej Hopp...

Jag tänkte "Det är nog ingen idé att skapa en "Eftersnack: Imagine-tråd" :p :p :stongue: eftersom det bara jag var som var där.. hehehhe :)

hummm.. va ska ja säga? Trots att jag har hosta och är "skadeskjuten" efter krocken me cykeln :( gick jag alltså till Imagine runt elva-snåret... Då hade Christian Rusch precis börjat spela...Mkt mkt bra set må ja säga.. (han lirade på cd hela tiden) Just för stunden har jag glömt bort låtarna han spelade.. :D Illa... dåligt närminne man har :) men jag minns iaf Elles De Graaf - Circles of life (greg murray rmx) och Underworld - Born Slippy (nån ny remix) ;) Och om han läser det här kan han väl vara vänlig att posta playlist. VORE GRYMT!!!! Om han inte kan göra det, kan han kanske säga vilken låt som spelades 00.14 :D SÅÅÅÅ GRRRYYYYMT BRA LÅT SÅ JA TROR JAG DÖÖÖÖR :D :crazy:

Mike Shiver sen (lirade enbart vinyl och mixningen var klockren), lirade masssssaaa bra ny trance som jag tyvärr inte kommer på namnen på :rolleyes: jo en :D (Beautiful Things) men även lite gamla godingar så som:
Marco V Bells, Polaroid - You're so damn beautiful (dogzilla remix) Rank 1 - Breathing, Delerium -Silence (inte tiesto-remixen), Chemistry - We are one, Carte Blanche m.fleera... rätt mycke Marco V stundvis också.. hmmm

både shiver och rusch levererade högkvalitativa set och båda var väldigt väldigt duktiga bakom skivspelarna... publiken bjöds på mkt bra trance.... TYVÄRR (och ett stort tyvärr) fanns knappt nåt gensvar i publiken :( det är nästan man få skämmas å vissas vägnar =/ jag har aldrig i min sjuåriga karriär på dansgolven.. (ja, jag räknar de gamla ravefesterna jag var på -96 :p ) sett maken på en så lam publik... :( tråkigt för shiver och rusch... det fanns vissa ögonblick när nån ur publiken tjoade och visslade... men det var inte många ögonblick.. jag försökte så gott jag kunde att få me folket... :) men det gick inte så bra alltid... nu är jag nästan hes..

en annan tråkig sak.. var att det kanske sammanlagt var... cirka 60 pers i lokalen... varav 25 stod på dansgolvet... stundvis, stod kanske bara 15 på dansgolvet.. riktigt illa...

ljuset var skitbra ordnat (2 lasers) och "dj-bordet" stod mitt på dansgolvet vilket också var schyst... hade kunnat blivit ett mkt bättre utbyte mellan dj och publik då menar jag... lite synd nu med alla personer som aldrig varit på en trancefest bara.. och inte visste riktigt hur de skulle uppföra sig.. :) Man märker ju vilka som går dit för musiken... och vilka som tycker det är häftigt att studsa runt i otakt i ett pälsbeklätt linne med 3 matchande reflexband.. (matchade inte riktigt) :) man märker hur de inte uppskattar musiken och plötsligt kan stanna upp (av ren tristess och trötthet) under bästa build-uppen i en låt... som mynnar ut i ett riktigt klimax av sköna toner... sånt gör man ju bara inte ;) då dansar man som en galning juuu

jaja, nån kanske fattar va ja menar :)

här e tre bilder som jag tog.. bara för att :p

fick typ med alla på dansgolvet.. hmmmmz

weeeee, shiver är alltid glad :D :D

här e en bild på rusch... (jaja, jag vet.. kvalitén suger.. men jag ville inte gå fram för nära :p)
staz
fan va synd på djsen, lasrarna och de som gick för musiken att det inte blev mer (peppat) folk :(
christian_rusch
Tack till alla som kom och tog del av kvällen. Måste säga att arrangemanget var något av det absolut bästa jag någonsin sett från två personer som arrangerade sin första fest; hade jag inte vetat att så inte var fallet hade jag trott att festen var arrangerad av en mycket väletablerad festarrangör. Blev mycket CD-spelande för min del under kvällen, tror inte det blev mer än typ tre vinyler (delvis för att CDn funkade stabilare - blev en hel del basrundgång från vinylerna när jag använde dem, fick dra ner en hel del på basen emellanåt för att det inte skulle börja rumla för mycket). Här är iaf de låtar jag kommer ihåg från mitt set (tror att ordningen stämmer rätt så väl):

» Infected Mushroom - Opagiffa Night (Original Mix)
» Joker Jam - Innocence (Paul van Dyk Remix)
» Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix)
» Elles de Graaf - Circles Of Why (Greg Murray Remix)
» Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) + Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix)
» Underworld - Born Slippy 2003 (Paul Oakenfold Remix)
» Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon (Hybrid's Twisted On The Terrace Remix)
» John Askew - The Door (Original Mix) + Paul van Dyk - Vega (Starcase Remix)
» Aalto - Rush (Original Mix)
» Rusch & Murray - Epic (Above & Beyond Remix)
» Faithless - We Come One (Hiver & Hammer Remix)
» Alias - Missouri (Original Mix)
» Nightvision - Believin' (J&R Remix)
» Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing (remix)
» Midway - Monkey Forest (Vincent & Quentin Remix)
» Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix)
» Paul van Dyk - Out There (Original Mix)

Speltid: cirka 1 timme och 45 minuter.

Hade verkligen hur kul som helst och hade lätt kunnat fortsätta en timme eller två till, finns ju alltid en massa låtar man inte "hinner med"; får ta dem nästa gång. ;)

Återigen, tack till alla som dök upp och visade stöd och festade loss. :)
Glorie
grymt... tack för playlisten :D

jag har suttit och funderat och kan inte riktigt utröna vilken låt det var =/

Känner igen alla utom

*Infected Mushroom - Opagiffa Night
*Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix)
*Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing och
*Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix)
*Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) *Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix)

Det var alltså en låt som jag inte hört förut.. och vilken av de där spelades runt 00.14. Ingen aning ju.. det borde troligtvis vara mot slutet? eftersom du spelade till 01.00.

nåja, här är fler bilder

som tur e, är jag bara med på en bild :D 39! :p
christian_rusch
quote:
Originally posted by Glorie
*Infected Mushroom - Opagiffa Night
*Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix)
*Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing och
*Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix)
*Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) *Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix)

som tur e, är jag bara med på en bild :D 39! :p

Opagiffa Night öppnade jag med, Crush har en vocal sample där en kille sjunger "I know you want me", Holding On To Nothing är en ny vocal trancer med kvinnlig sångerska, liksom Fearless. De övriga spelades så pass tidigt att det inte kan vara dem... så jag skulle tippa på att det var Holding On To Nothing i så fall. :) Sköna synth stabs i början när den bygger upp, varpå sångerskans mjuka stämma flyter in och man lyfts iväg... "When we touch... I feel something happen... when we breath...." et cetera.

Så, vem är du på bild 39 då? :p
Glorie
hmmm

ja nej, det var inte Infected...det skulle ja kanske klargjort. skrev upp låtarna jag inte hade hört innan festen bara.
jo, det var en tjej som sjöng...lär ha varit... Holding on to nothing då :) najz :)

ang bilden står ja till vänster,..... bredvid hon me rosa tröja

varför vågade du dig inte ut på dansgolvet rusch? :)
christian_rusch
quote:
ang bilden står ja till vänster,..... bredvid hon me rosa tröja

varför vågade du dig inte ut på dansgolvet rusch? :)

Ah, oki. :)

Hade varit kul att dansa lite, men har en rätt kraftig förkylning i kroppen så jag ville inte utmana ödet. Var mer eller mindre sängliggande några dagar innan spelningen och är sängliggande idag också.. :/ Nästa gång lovar jag att dansa dock.. :)
Gaby
quote:
Originally posted by christian_rusch
Ah, oki. :)

Hade varit kul att dansa lite, men har en rätt kraftig förkylning i kroppen så jag ville inte utmana ödet. Var mer eller mindre sängliggande några dagar innan spelningen och är sängliggande idag också.. :/ Nästa gång lovar jag att dansa dock.. :)

Hej Rusch!
Ja det är bra att du inte utmanar ödet... been there done that? :p

Lokalen ser ju rätt så läcker ut ju! Synd att det var så lite folk då ... Vilka va arrangörerna?
Glorie
mjaa, rätt cool lokal.. fast liten :)

Här e en till bild på den så man ser lite hur den ser ut. Dansgolvet ligger längst ner, sen är det som tre olika etage eller vad man ska säga... :D där man kan, gå, stå eller dansa :D

OBS. Lånad bild från www.tulle.nu

rusch, hmmm.... ok.. jag får väl tro på det då. :p Ang. Agnelli and Nelson-låten! That was it!!! Weeeeeeeee, den e så sjuuuuukt bra att man hamnar i himlen. Tack som spela den!!!! :crazy:

christian_rusch
quote:
Originally posted by Gaby
Hej Rusch!
Ja det är bra att du inte utmanar ödet... been there done that? :p

Lokalen ser ju rätt så läcker ut ju! Synd att det var så lite folk då ... Vilka va arrangörerna?

Jo, asså :p Ahem.. *host* Den ska vi inte göra om. :o ;)

Arrangörerna var de två residentsen, "Daniel White" och "Jonathan Griip" som båda verkligen hade gjort ett riktigt bra jobb. :) Lokalen var riktigt trevlig faktiskt, påminde om en aningen mindre variant av Atlantisgolvet (för det var väl så housegolvet hette?) på Valborgkryssningen.
christian_rusch
quote:
Ang. Agnelli and Nelson-låten! That was it!!! Weeeeeeeee, den e så sjuuuuukt bra att man hamnar i himlen. Tack som spela den!!!! :crazy:

Vassego.. :tongue2
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement