|
html disabled
|
View this Thread in Original format
| Dragonfly |
sorry for newbie question
någon som vet varför html är disabled eller snarare hur jag enablar det? |
|
|
| Endre |
din data har virus, släng den och köp en ny.
|
|
|
| mindshooter |
| Om du menar på forumet så är det för att du inte ska kunna koda HTML i dina inlägg och därmed rasera hela sidans uppbyggnad :) Det går inte att sätta på då det är en standard som webmastern satt upp. |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Om du menar på forumet så är det för att du inte ska kunna koda HTML i dina inlägg och därmed rasera hela sidans uppbyggnad :) |
Och för att folk inte ska ha allt för roligt med javascript och liknande - vem vill ha 50'000 popups när man ska läsa en tråd? |
|
|
| Dragonfly |
Bra förslag Endre. Jag bytte till en Macintosh och nu fungerade det utmärkt. (not)
Alla andra,
Man lurades av att html var upplagt som ett alternativ, med radio button, med texten, precis som om det gällde ens egna texter, inte det här sajten.
Tack för hjälpen.
dragonfly |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Endre
din data har virus, släng den och köp en ny.
|
Honest to God! Jag trodde du hade förstått att det sällan uppskattas med dryga wise-ass kommentarer på seriösa frågor... lägg av nu för fan! |
|
|
| dj_hysterix |
| , han skämtade lite bara...big deal :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :wtf: :wtf: :wtf: |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
, han skämtade lite bara...big deal :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :wtf: :wtf: :wtf: | ja men i detta fall kan det ju vara lite taskigt mot en person som är ny här och inte känner sig lika bekväm. och dessutom såg jag inte heller någon smiley face i hans post vilket gör att man undrar lite :P inte hela världen ju men man kan ju undvika att skriva sånt. |
|
|
| nekholm |
| Vad ska du med HTML på ett forum till? Du behöver väl inte bygga nån hemsida här eller? :p |
|
|
| Dragonfly |
Vänner,
Om ni scroller ner lite, ser ni följande information:
Forum Rules:You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts HTML code is OFF
vB code is ON
Smilies are ON
[IMG] code is ON
[COLOR=royalblue]
Observera att en av raderna tar upp frågan om html. Det göra att den utan kunskap kan tro att det har med speciella effekter i texten eller möjligheten att länka t ex till en hemsida. Det är annar av inget intresse för mig. Jag har haft dock problem att få med länkning men tar det med swampen.
Tack för all hjälp.
Dragonfly |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Dragonfly
Vänner,
Om ni scroller ner lite, ser ni följande information:
Forum Rules:You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts HTML code is OFF
vB code is ON
Smilies are ON
[IMG] code is ON
[COLOR=royalblue]
Observera att en av raderna tar upp frågan om html. Det göra att den utan kunskap kan tro att det har med speciella effekter i texten eller möjligheten att länka t ex till en hemsida. Det är annar av inget intresse för mig. Jag har haft dock problem att få med länkning men tar det med swampen.
Tack för all hjälp.
Dragonfly |
allt det du nämner går att göra med vB code....fungerar ungefär som HTML och det finns en liten verktygsmeny precis ovanför där du skriver inläggen (under smileysarna) bara att trycka på "http://" knappen om du vill lägga till en hemsida. eller skriva [COLOR=RED]Här blir det röd text[/ COLOR] < utan mellanrum. |
|
|
|
|