|
Q-dance nyheter: Full Qontact inställt
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
Q-dance' traditionella nyttårs Qontact fest blir inställt den här år. Det ser ut att trance kommer till sin slut i Holland, åtminstone commerciella siden av det. För färre människor var interessarde i Qontact som leder till deras beslut. På andra sidan, Q-dance började med Hardstyle i 2001 med fester som heter Qlubtempo, varje månad en.
Nu är det nästan den 25:te edition. De har planerad det precis så att det faller på nyttår. Alltså istället av Full Qontact i Heineken Music Hall finns det den 25:te edition av Qlubtempo för 6.000 besökare. Det blir förövrigt den sista eftersom de börjar med en helt ny concept. |
|
|
| reveal |
| Tråkigt att höra. Trodde inte att trance-vågen skulle dö ut nånsin i Holland :) (Eller iaf inte ännu på ett bra tag :p) Hoppas att den inte har det, utan att det kommer fler o fetare fester istället :) |
|
|
| Glorie |
men faaaaaaaaaaen, ja som hade tänkt åka på detta :( hade kollat upp var ja skulle klirra flyg å allt :(
får hitta nån annan nyårsfest då |
|
|
| ScuL |
Nja kanske..
Några saker som har hänt den här år:
* Ingen trance scen på Mysteryland (bara Clubtrance och mainstage)
* Trance Energy är reducerad till bara en edition varje år istället av två
* Full Qontact är inställt
Det finns bara två personer som fortfarande håller på med att sammla massa av människor för deras fest..... Det är både Tiësto och Ferry Corsten. Armin van Buuren spinnar inte så mycket längre, mest i utlandet. Och Gielen är också .. hmm.. sjunkit :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by ScuL
Tiësto och Ferry Corsten. Armin van Buuren |
:crazy: Bara så att det RÅKAR vara de bästa DJ:arna i världen :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Men ärligt man kan väl inte påstå att trance scenen eller hardstage scenen håller påatt dö ut när det var slutsål till tex. Mysteryland = 50´000 pers :)
Jämför då med event i Sverige.... inte ens en tiondel av dom mängderna med folk och det har aldrig vart så bra som de e nu i Sverige :) |
|
|
| ScuL |
ja men det e inte helt ärligt att jämföra med sverige eller?
av dem 50.000 människor kommer de flesta för annorlunda musikastiler än bara för trance.... det vad jag är menade att de mesta stora trancefester som vi kände dem i Holland börjar med att försvinna.. i små clubs lr discos ska det alltid vara trancefester (iaf i nära framtiden), men det känns att det dör ut för kommersiella publiken precis när det börjar växa i sverige :D |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by ScuL
Och Gielen är också .. hmm.. sjunkit :) |
Jo, han har sänkt sig själv:p
Det finns många anledningar till att varför inte någon gillar honom längre :rolleyes: |
|
|
|
|