return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
white sun - ketoprofen (second edition)
View this Thread in Original format
dbl
sååå... har gjort en ny version av ketoprofen nu med ett längre intro och så.... kände inte för att bara lägga in ett längre intro så jag gjorde om allt från början igen :)

white sun - ketoprofen (second edition)

ladda gärna ner och ge en kommentar om du kan :)
montana
det börjar bra, bra tempo
breaket är lite väl för segt,
men jag gillar "utvecklingen" i breaket
jag gillar melodi, lite catchy, det är bra
dumpa "vocalsamplen" vid 05:14 & 6:09, dom passar inte in
jag tycker att låten är lite för kort,
mer melodislinga skulle vara bra

annars så tycker jag att det låter lite rank1:igt
(inte att det är en dålig grej)
TrancE_GyLLe
fan denna var bra.. runt 2:00 påminner mej om en annan trance låt.. men jag kommer ju såklart inte på vilken det är!!.. aja bra låt iaf.. mycket bättre än den första utgåvan...
Kongo_kim
vad betyder Ketoprofen?? eller hittade du bara på det
Endre

jag hör idén och den är fet alltså, skulle lätt ta en dansgolv med svep, men du vet, ljudnivåer, mastering, som inte är riktigt "bra" tar bort mycket av kännslan. Jag gillar vocal samplen, men den bör vara mjukare och inte vara så hög.

bra track annars.
dbl
tack tack :)

ketoprofen.. hehehehe... fick egentligen idéen från endre och fludent fiction.
hade läst hans förklaring til namnet och så visste jag inte va jag skulle namnge låten så jag började kolla runt och hittade en bedövande salva jag fick för ryggen och på den så stor det nått med ketoprofen.. haha :p

och angående mastring och så.. har ju inte diiiirekt mastrat den... inget bra på det så det blir aldrig av att jag ens försöker av nån anledning...

kanske borde börja lära mig
quilly
Tycker låten var harmonisk och skön, bra första intryck iaf.. :p
Treo
Bra låt, men som sagt jobba lite på mixningen. lite underliga nivåer på endel kanaler. använder du någon kompressor på master kanalen eller i efterhand ? vad har du för högtalare ?
dbl
quote:
Originally posted by Treo
Bra låt, men som sagt jobba lite på mixningen. lite underliga nivåer på endel kanaler. använder du någon kompressor på master kanalen eller i efterhand ? vad har du för högtalare ?


har inte ens testat att mastra den så ingen kompressor eller så.
tyvärr så e jag mestadels tvungen att köra med mina helt kassa hörlurar.... men när jag har tur och ingen e hemma så kör jag med mina stereohögtalare som e bra.

man märker ju gaaanska så stor skillnad när man lyssnar med dem.. nått man tycker man har fått till bra ljudmässigt/volymmässigt och så låter hel kass i högtalarna när man kört med hörlurarna.

men som sagt så kan jag ju tyvärr inte använda dem så ofta pga andra familjemedlemmar :/
Treo
hehe, ja jo det är ju alltid ett problem med musikproduktion hemma att dom andra i huset kanske inte alltid uppskattar det man gör. kör själv endast med hörlurar pga. grannar samt att jag inte har råd med ett par vettiga studiomonitorer.
För övrigt är väl det bästa man kan göra att lyssna på sin låt på så många olika ljudsystem som möjligt och justera därefter. jag läste förresten en rätt bra artikel på nätet om mixning och mastering, ska se om jag hittar länken.

ShyTrance
väldigt bra gjort :)
jag e inte så bra på "trance termer" så jag kan ite hjälpa till så mkt hehe..
sipowitz
Härlig låt!

Gillade speciellt:

1, ingen vanlig "tråkstart" på låten.... man slapp hoppa fram 15-20 sekunder som jag oftast brukar få göra på singlar :-)

2, 04 breaket var härligt

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillade vocalljudet..

Mumms, denna kommer jag träna till imorgon!

Slutet var dock lite tråkigt med "trum trum trum" bara...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement