return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 
Svennar och smilies-kulturen (pg. 2)
View this Thread in Original format
Gaby
Kritik är aldrig roligt men bra kritik kan leda till något bättre?
Varför posta en låt om man inte tål att höra sanningen? Inte kan man utvecklas ifall alla bara "uppför sig trevligt" och säger att låten är skitbra??

Sen beror det på hur man säger saker eller ifall det endast är kritik utan mening... Endre du är den enda som vet vad som sas i det samtalet...

Det är ett typiskt svenskt betende att aldrig riktigt våga säga vad man tycker!! Men därför är vi väl så "neutrala"?

Smilies är kul!! Bäst gillar jag :whip: synd bara att jag inte är så arg så ofta :haha:
Vizay
va gäller kritik på låtar så ser jag hellre att folk e totalt uppriktiga om den även om den suger banan med chokladtopping :)

dock innebär ju inte saxande kritik att personen är otrevlig, e viktigt att man skiljer på personlig kritik och kritik på musiken :)
Amnezia
hum..asså postar man å frågar vad folk tycker om en ny låt man gjort får man ju helt enkelt va beredd på kritik oxå...
vad hjälper det den personen som gjort låten om man bara säger..." fn va grym den e" fast man inte alls gillar det..vad har det med dålig uppfostran att göra om man säger vad man tycker kunde göras bättre till nästa gång eller ändra på så det kan bli bättre?? dålig/onödig kritik är dock sånt som fn den suger ju lr du är ju kass på det här...klart man blir lack då men seriös kritik kan aldrig vara dålig..
bra kritik hjälper dig ju förhoppningsvis att göra det bättre nästa gång om du nu tar till dig och inte kör med attityden vafan ska jag lyssna på han/dom för, är bra som det är...:rolleyes: på det sättet kommer man inte långt iaf...
Dragonfly
Det är ett sedan länge känt fenomen att det blir extra många misförstånd över nätet. Men även relevant är det att många människor har jätte svårt att dela på sak och själv särskilt när man har skapat något som musik eller konst. För de av oss som är lite mer sterila eller har inget emot att ta och ge hårda ord eller 'sanningar' tror jag att man ska vara beredd på att någon blir sårad då och då. Även de tuffa kan gå ifrån kritik lite på sur humör. var så säker
JayBee
det är sant det ni alla säger men altså jag tror jag har läst tråden som endre pratar om och jag förstår inte varför allt detta hallaballu ??!?!! som jag uppfattat det så finns det ingen som var varken sig otrevlig eller någon som blev sur på kritik.. jag kanske har missförstått eller nått :P

jag förstår inte heller vad "svennar" har med det hela att göra och vad är det för fel på smileys?
MojjMojj
Vizay, You go girl! :)
tjockis
quote:
Originally posted by staz
Men hörrudu. Vart tror du den där uppkäftiga attityden leder då? Om nån har gjort en låt så säger man att den är underbar vare sig man tycker det eller inte, det kallas trevligt uppförande. Ska du hålla på med den där stilen så kan du göra det i ditt soprum, är det förstått?

isåfall tycker jag ditt inlägg var jättesmart :rolleyes:
JayBee
tjockis: *g* :haha:

(ursäkta om mitt post var lite kort och onödigt men jag gör ett undantagsfall ikväll ;) )
quilly
Man kan ju ge konstruktiv kritik.. det är ju mer till hjälp än att bara vara snäll, iaf min ringa mening.
tjockis
quote:
Originally posted by quilly
Man kan ju ge konstruktiv kritik.. det är ju mer till hjälp än att bara vara snäll, iaf min ringa mening.

jag håller med dig till 100%

jag värdesätter all konstruktiv kritik jag kan få, så länge den inte ges med sarkasm eller elakhet (men då är den ju inte heller konstruktiv).

hellre att det svider lite grann än att man inte kan utvecklas vidare än att bara använda sin egen fantasi, när det finns så många människor som kan tillföra så mycket.

SteveTranz4ever
Precis konstrukitv kritik så fort man ska "klaga" eller ge kritik om nåt som tex. i det här fallet en låt.

Har man dålig attityd, är man dryg, elak, ironisk eller sarkastisk så behöver man inte yttre nåt !
dbl
exakt... utan kritik kommer man ingenstans.

lyssnade lite på gammla låtar jag gjort och som jag fått "bra" kritik på.. men dem suger ju verkligen.. hehe
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement