|
Räkor
|
View this Thread in Original format
| sipowitz |
Lite trevlig läsning om färdigskalade räkor:
Färdigskalade blir av med sitt skal genom att genomgå en kemisk process som "fräter" av skalet. Sedan sköljs de noga i vatten. När räkorna är "färdiga" är de pyttesmå och helt utan smak. Därför tillsätts konstgjorda smakämnen och salt, så det i alla fall ska smaka lite räkor.
Mumms, vattnas det inte i munnen ;-)
Och för att inte reta upp några "forum-endast-för-trance-ämnes-fanatiker" så avslutar jag detta icke trancerelaterade ämne med att säga att jag har en ftp uppe. 10Mbit, ligger rätt mycket med asot's. Dock väldigt rörigt än så länge..
ftp: lancasters.mine.nu
port: 6789
PM:a mig för kontouppgifter!
Edit: Kom på att det var bättre med eget uid/lösenord på burken, så sprids inte uppgifterna till båda ftp'erna samtidigt... |
|
|
| sipowitz |
Nooben:
Jag har pm'at dig uppgifter... |
|
|
| NooN |
| Räkor är gott tillsammans med andra saker, inte ensamt. |
|
|
|
|