return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Världsläget
View this Thread in Original format
reveal
Finns mycket i världen för tillfället som tål att diskuteras, men det jag tänkte ta upp idag :) är det faktum att USA vill placera robotar i europeiska länder och rikta mot mellanöstern. Är det en ny upprustning vi ser? Ett nytt "kallt krig"? Jag förstår att USA vill skydda sig, men jag gillar inte läget...

Läs mer på:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,373373,00.html
St_Andrew
Hmmm. Detta e ju långt ifrån bekräftat... men iaf, hur ska missiler i europa försvara USA från att bli anfalna av iran?! tycker det mer låter som usa vill göra det enklare för sig att anfalla iran... tror dock det blir svårt för dom med tanke på hur bra dom lyckas i irak!
JayBee
jag brukar oftast stöda usa i flesta frågor.. känner mig dock lite osäker här. altså man måste förstå en sak ioförsig och det är att usa är inte vilket land som helst, de har väldigt många fiender och måste därför ta högre försiktighets nivåer än ex sverige men jag måste ändå erkänna att det känns lite skummt att bygga upp stora pistoler som siktar på iran liksom... måste kännas lite hotande mot iran om det är sant.

usa har ju ändå "boomers" (ubåtar med intercontinella missiler) som åker lite kors och tvärs, räcker inte det? :D vad tycker ni ??
sipowitz
Ja och aftonbladet har ju verkligen fått tag på en underbar källa... en annan tidning

Jag älskar när kvällstidningarna använder annan media som källhänvisning hehe
tjockis
jag skulle vilja ha ett missilsystem som lätt kan blåsa sönder hela usa om dom lägger sig i andras problem innan dom städat bakom egen dörr...
Smekbar
ledning i usa kanske skulle tänka igenom om det finns någon orsak till att stora delar av världen ogillar dem, och sedan kanske försöka ändra på det, istället för att döda alla som inte tycker om dem... tror det är en lite bättre lösning... usch o fy för USA... tycker _inte_ om deras "preventiva" utrikespolitik...
St_Andrew
Here we go again :)

Självklart kan jag hålla med om att USA gör misstag i sin utrikespolitik och att dom tänker relativt kortsiktigt. MEN allvarligt talat vad skulle världen göra utan USA? Utan USA och deras militärmakt skulle länder som norkorea, iran etc, kunna göra nästan vad dom ville, nu däremot är dom pressade av USA och därför kan dom inte göra vad dom vill... Att anfalla irak i sig tycker jag är rätt, däremot tycker jag att det finns värre ställen som usa borde rensa upp på (läs kongo, nordkorea). MEN problemet här är att ett krig är inte gratis, hitills e det avsatt nånstanns runt 140 miljarder dollar för kriget i irak. Självklart vill usa ha någonting tillbaka, olja eller ökad säkerhet tex :).
JayBee
måste nog hålla med andrew, men jag tänker inte säga för mycket för jag är "berusad" nu och kanske säger sånt som jag inte borde säga :)
AC.
quote:
Originally posted by St_Andrew
Att anfalla irak i sig tycker jag är rätt, däremot tycker jag att det finns värre ställen som usa borde rensa upp på (läs kongo, nordkorea). MEN problemet här är att ett krig är inte gratis, hitills e det avsatt nånstanns runt 140 miljarder dollar för kriget i irak. Självklart vill usa ha någonting tillbaka, olja eller ökad säkerhet tex :).

Och nu vill dem att att alla ska hjälpa till och betala för deras krig som ingen ville ha!

Åka bil är kul men sen när man måste betala bensinen överlåter man heldre det till någon annan!
tjockis
A.C : woooord!

nu har ju israel börjat attackera grannarna sina lite smått också...
att dom bombar länder i dessa regioner har naturligtvis ingenting med oljan att göra, utan är bara ett jättelustigt sammanträffande... såklart!

nu kommer usa inom kort att få dra en lång ledning från irak till israel(deras största, bästa, likasinnade allierade... om någon missat deras enligt min åsikt ganska nazistiska konspiration) så dom kan skeppa oljan direkt utan att några "barbarer" borrar hål i ledningarna...

St_Andrew
quote:
Originally posted by tjockis
nu har ju israel börjat attackera grannarna sina lite smått också...
att dom bombar länder i dessa regioner har naturligtvis ingenting med oljan att göra, utan är bara ett jättelustigt sammanträffande... såklart!

nu kommer usa inom kort att få dra en lång ledning från irak till israel(deras största, bästa, likasinnade allierade... om någon missat deras enligt min åsikt ganska nazistiska konspiration) så dom kan skeppa oljan direkt utan att några "barbarer" borrar hål i ledningarna...

Jo men eftersom israel attackerade ett terrorläger (?) i syrien så kommer dom nog snart att invadera hela syrien o bygga en fet pipeline där! :rolleyes:
reveal
Jag börjar bli jävligt trött på terrorism... :mad:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement