|
Homoadoptioner (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| quilly |
| quote: | Originally posted by AC.
Även om den till stor del sker på andra nivåer än vad den gjort tidigare.
Två män lika så två kvinnor kan ej skaffa barn och helt sonika ska de då inte göra det då heller.
Vi må leva i ett modernt samhälle men inte finns det mindre rasism eller fördommar för det. Barnen lider väldigt stor risk att draddas innan det blivit acepterat med homoadoptioner!
Sverige risker förlora möjligheten att adoptera från flera andra länder om homoadoptioner tilllåts.
Barn behöver två sidors uppfostring!Det är inte en rättighet att kunna få barn! Det är någonsom ligger i naturens hand att välja åt oss.
Tacka veta jag Kristendemokraterna som fortfarande är uttalat emot detta! |
Behövs inte så många fler argument tycker jag.
Självklart tror jag att två män/kvinnor kan ta hand om ett barn. Men det är inte samma sak. Och precis com AC sa, hade det vart meningen att människan skulle leva med någon av samma kön, kunna skaffa barn osv. så hade vi vart skapta efter det.
Men det är nästan meningslöst att debattera en sån här fråga med folk som inte har samma moraliska eller etiska bakgrund... |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by quilly
Behövs inte så många fler argument tycker jag.
Självklart tror jag att två män/kvinnor kan ta hand om ett barn. Men det är inte samma sak. Och precis com AC sa, hade det vart meningen att människan skulle leva med någon av samma kön, kunna skaffa barn osv. så hade vi vart skapta efter det.
Men det är nästan meningslöst att debattera en sån här fråga med folk som inte har samma moraliska eller etiska bakgrund... |
finns inte två människor som har likadan moralisk och etisk bakgrund.
förövrigt tycker inte jag någon ska lägga sig i vilken sexuell läggning man har, tycker inte att det har med saken att göra faktiskt. ett par är ett par är ett par. sen skiter jag fullständigt om det är två män, två kvinnor eller en av varje... |
|
|
| staz |
urdumt argument det där med "meningen att det ska vara så", det var inte meningen att människan skulle överleva många sjukdomar som det idag finns bot mot heller, lika smart argument..
det var inte meningen att människan skulle lära sig att klona och lära sig metoder för att kunna förlänga sina liv eller t.om. leva för evigt heller, men det är också på G.. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by staz
leva för evigt heller, men det är också på G.. |
.... vem fan vill leva för evigt? |
|
|
| Smekbar |
| för evigt låter jobbigt.. men ett par tusen år hade inte suttit fel.. kanske.. :) bros på vart vi leder världen... |
|
|
| St_Andrew |
| Jag skulle inte tacka nej till ett evigt liv! |
|
|
| Pjox |
| Jag är inte hundra på det här, men är det inte så att en ensam person får adoptera? :conf: |
|
|
| Xo|oX |
| quote: | Originally posted by reveal
.... vem fan vill leva för evigt? |
who waaaaants to liiiiive foreveeeeeeeeerr?
inte jag, skulle bli långtråkigt efter att jorden smällt...
och för at dra tbx On-topic,
alla, oavsett sexuell läggning ska ha samma rättighteter IMO, ja menar, om det inte är nedvärderande att få höra att man är dålig förelder p.g.a att man e homosexuell, då vet ja fan inte vad som e!
@ smekbar: flygande bilar! WOOO! :P |
|
|
| MojjMojj |
Staz, bra skrivet.
Själv är jag ganska osäker på hur det ska vara, kanske vi borde vänta tills det blir mer accepterat av vara homosexuell? Men när folk kommer och säger att man inte har moral och etik bara för att man inte tycker som "kristendemokraterna" så blir jag förbannad.. Om man i huvudtaget ska dra in ngn religion i våran utveckling så har de bara hindrat oss, genom att hela tiden vara emot "det". Var inte länge sedan högsta hönsen i Vatikansstaten försökte disskueta fram om kvinnor var männsikor lr inte.
Peace! |
|
|
| chjo |
Ja, varför ska inte alla ha samma rätt??
Innan homoadoption borde komma på tapeten, så borde homoäktenskap tas upp.. skall homopar få ingå äktenskap?? Om ja, isf kan vi disskutera homoadoption. Om nej, får singlar adoptera?? Tror inte de.. eller!??
Hur ska man dömma här?? Med huvudet - knappast. Det är klart att två män/kvinnor KAN ta hand om ett barn, men är det bra för barnets uppfostran osv. ?? Här får man dömma efter övertygelse, med hjärtat eller i led med ex. religiös övertygelse.
Jag för min del tror att vi lever i värld som styrs av nått högre. Nått som i tidernas begynnelse hade en tanke med allt. Som exempel, man och kvinna.. det borde vara klart i allas ögon att dom onekligen passar rätt bra ihopp alltså. Inte minst sexuellt. Man-man kan inte få barn, heller inte kvinna-kvinna. Så min åsikt är, självklart är det så vi ska leva, som man-kvinna. Tycker inget barn skall behöva berövas den rätten. Tyvärr är det väldigt många barn som växer upp idag med avsaknaden av antingen den ena eller andra (mamma el. pappa) av olika anledningar.
Det optimala är tror jag, att växa upp med en Fadersgestal och en Modersgestal.
Men detta är bara min åsikt, dock så är det en väldigt djupt rotad åsikt...
Men tyvärr lever vi ju inte i en perfekt värld. Men tror det är ett misstag att tillåta vadsom helst.. bättre att behålla några regler och lagar, även om dom baseras på, enl. några, förlegade moraliska och etiska grunder.
Peace |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by MojjMojj
Staz, bra skrivet.
Själv är jag ganska osäker på hur det ska vara, kanske vi borde vänta tills det blir mer accepterat av vara homosexuell? Men när folk kommer och säger att man inte har moral och etik bara för att man inte tycker som "kristendemokraterna" så blir jag förbannad.. Om man i huvudtaget ska dra in ngn religion i våran utveckling så har de bara hindrat oss, genom att hela tiden vara emot "det". Var inte länge sedan högsta hönsen i Vatikansstaten försökte disskueta fram om kvinnor var männsikor lr inte.
Peace! |
när vet vi att vi är 'redo' för det då? om vi inte tillåter homoadoption så kommer vi aldrig bli redo för det eftersom folk inte kommer se att det faktiskt fungerar. det funkar inte att vänta på att svenska folket ska bli 'redo', folk kommer alltid ha fördomar, men om man bara öppnar dörren för något nytt så kanske man ser att det inte är så dumt som man trodde. |
|
|
|
|