|
Politie verijdelt ontvoering Kezman
|
View this Thread in Original format
| Djeebie |
Politie verijdelt ontvoering PSV-spits Kezman
EINDHOVEN - De politie heeft een ontvoering van PSV-spits Mateja Kezman verijdeld. Vanaf zaterdag beschikte de politie over informatie dat de voetballer zou worden ontvoerd om losgeld te vragen. Zondagavond hield de politie in verband daarmee een 59-jarige man uit Arnhem aan.
Die verdachte is donderdag in vrijheid gesteld omdat er onvoldoende bewijs was om hem langer vast te houden. Het hoofd van de regionale recherche in Zuidoost-Brabant, W. van den Brand, heeft dat donderdag meegedeeld.
Respect
Kezman speelde zaterdag voor Servië-Montenegro een interland in en tegen Wales. De spits was afgelopen weken vaak in het nieuws nadat hij na het krijgen van een rode kaart in het duel ADO Den Haag-PSV een aantal boude uitspraken deed. Hij zei onder meer niet meer van Nederland te houden omdat hij door publiek en tegenstanders niet als een 'ster' en zonder respect zou worden behandeld.
Kezman wordt inmiddels uitvoerig en 24 uur per dag beveiligd. Op welke manier wil de politie niet zeggen. Donderdag is ook de spelersgroep van PSV geïnformeerd. Volgens trainer Guus Hiddink heeft Kezman de afgelopen dagen gewoon gewerkt en is hij ook inzetbaar. Wel is het uitlekken van de dreigende ontvoering "enorm ingeslagen", aldus de oefenmeester. "De verslagenheid was groot, maar Kezman heeft de draad weer opgepakt", aldus Hiddink.
Bron: nu.nl/NOS teletekst
Was meneer met z'n uitspraken bijna op z'n wenken bediend :D
Maar het lijkt wel of criminaliteit in het voetbal een steeds grotere rol speelt. Waren het vroeger 'slechts' rellen en staafincidenten, tegenwoordig wordt de spelersbus van Ajax in de fik gezet en werden trainers (Rijkaard, Hiddink) vorig jaar met de dood bedreigd. In het geval van Kezman lijkt het natuurlijk wel op de buitenlandse (Servische) maffia, maar het blijft natuurlijk crimineel. Wat vinden wij hiervan? |
|
|
| jploveparade |
Zei Rinus Michels niet eens: 'voetbal is oorlog'...
Mensen doodtrappen bij supermarkten, agenten bedreigen, jongens die bloembakken op de weg leggen en aanrijdingen filmen, kroonprins neukt mafia-liefje; waar gaat het heen in NL! :whip: |
|
|
| raoel |
Ze hebben de verdachte moeten laten gaan wegens gebrek aan bewijs.
Mocht men het toch van plan zijn geweest dan heeft het denk ik weinig te maken met voetbal. Waarschijnlijk ging het om geld en dat kun je krijgen als je Kezman ontvoerd. Hij heeft zelf veel geld om over PSV nog maar te zwijgen, laat staan andere "geldschieters" voor zijn vrijlating.
Als het wel iets met voetbal te maken heeft weet ik gewoon niet wat ik er van moet denken. Ik ben PSV supporter in hart en nieren, maar kan het allemaal heel goed relativeren. Echter kunnen ook bij mij de emoties tijdens wedstrijden hoog oplopen. Maar dat is spanning.
Buiten de wedstrijden om heb ik een nuchtere kijk op het voetbal. Maar ik heb het idee dat sommige mensen elkaar opjutten met elkaars ideeën. Ze doen alsof hun club een bepaalde religie voor hen is en dat ze er alles voor over hebben. Ik geloof echter niet dat iemand dit echt zulke gedachten heeft. Ze gaan steeds verder in het verzinnen van spreekkoren, bedreigingen en nu eventueel ontvoeringen omdat ze dan "vinden" dat ze dan "stoer" zijn. De één kijkt zo tegen de ander op en gaat er dus in mee. Doe je het niet, dan krijg je van andere te horen dat je er niet meer "bij hoort".
Ik neem aan dat jullie snappen wat ik bedoel.
Misschien vinden jullie het volgende stom, maar ik denk er eenmaal zo over.
De mensen die zoiets doen zijn over het algemeen niet intelligent en hebben zeker geen sterke eigen mening. Ze zijn makkelijk op te jutten, als ze er maar bij horen vind men het al goed.
Je kunt het ook simpel omschrijven als "het hanggroep jongeren effect" zoals ik het nu maar ff noem. Degenen die iets in mijn verhaal zien snappen wel wat ik er mee bedoel.
anders leg ik het straks wel ff uit ;)
Nu eerst eten. |
|
|
| snitz |
| quote: | Originally posted by raoel
Ze hebben de verdachte moeten laten gaan wegens gebrek aan bewijs.
Mocht men het toch van plan zijn geweest dan heeft het denk ik weinig te maken met voetbal. Waarschijnlijk ging het om geld en dat kun je krijgen als je Kezman ontvoerd. Hij heeft zelf veel geld om over PSV nog maar te zwijgen, laat staan andere "geldschieters" voor zijn vrijlating.
Als het wel iets met voetbal te maken heeft weet ik gewoon niet wat ik er van moet denken. Ik ben PSV supporter in hart en nieren, maar kan het allemaal heel goed relativeren. Echter kunnen ook bij mij de emoties tijdens wedstrijden hoog oplopen. Maar dat is spanning.
Buiten de wedstrijden om heb ik een nuchtere kijk op het voetbal. Maar ik heb het idee dat sommige mensen elkaar opjutten met elkaars ideeën. Ze doen alsof hun club een bepaalde religie voor hen is en dat ze er alles voor over hebben. Ik geloof echter niet dat iemand dit echt zulke gedachten heeft. Ze gaan steeds verder in het verzinnen van spreekkoren, bedreigingen en nu eventueel ontvoeringen omdat ze dan "vinden" dat ze dan "stoer" zijn. De één kijkt zo tegen de ander op en gaat er dus in mee. Doe je het niet, dan krijg je van andere te horen dat je er niet meer "bij hoort".
Ik neem aan dat jullie snappen wat ik bedoel.
Misschien vinden jullie het volgende stom, maar ik denk er eenmaal zo over.
De mensen die zoiets doen zijn over het algemeen niet intelligent en hebben zeker geen sterke eigen mening. Ze zijn makkelijk op te jutten, als ze er maar bij horen vind men het al goed.
Je kunt het ook simpel omschrijven als "het hanggroep jongeren effect" zoals ik het nu maar ff noem. Degenen die iets in mijn verhaal zien snappen wel wat ik er mee bedoel.
anders leg ik het straks wel ff uit ;)
Nu eerst eten. |
jah ik zie hier een kern van waarheid in, maar goed eet smakelijk |
|
|
| ahp2002 |
moet je maar niet de hele tijd zo stom op je shirtje gaan wijzen na elke goal. :D
nee maar ff serieus, dit kan natuurlijk niet. ben benieuwd wanneer tiesto wordt ontvoerd?? :conf:
t wordt steeds gekker |
|
|
| Rudy |
Redelijk bizarre !
Ookal heb ik wel een ing hekel aan die arrogante kut Kezman! "Ze erkennen me niet als een ster, terwijl ik hier genoeg heb laten zien", echt triest als je ten eerste zo over jezelf praat en ten tweede jezelf zo verneukt voelt als er supporters je uitschelden! Van mij mag hij weg uit Nederland, denk niet dat veel Nederlands van HEM houden....
Maarja dit is weer een heel ander onderwerp! Er is sowieso de laatse tijd een redelijk escalatie van de normen en waarden in Nederland! |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by raoel
*blaat* |
ik heb gehoord dat het ging om de servische maffia, dus niet een of andere hooligan hierzo :) Lijken ze me overigens ook een beetje te dom voor (no offence Tim) |
|
|
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by Rudy
Ookal heb ik wel een ing hekel aan die arrogante kut Kezman! "Ze erkennen me niet als een ster, terwijl ik hier genoeg heb laten zien", echt triest als je ten eerste zo over jezelf praat en ten tweede jezelf zo verneukt voelt als er supporters je uitschelden! Van mij mag hij weg uit Nederland, denk niet dat veel Nederlands van HEM houden....
|
mee eens, maar je kunt er ook niet onderuit dat Kezman wel een enorme goalgetter is! :crazy: :tongue3 |
|
|
| raoel |
2 Jappio
Als je mijn stukje leest, lees je ook dat het waarschijnlijk niks met het voetbal/voetbalsupporters te maken heeft, maar dat het waarschijnlijk om het geld ging. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by raoel
2 Jappio
Als je mijn stukje leest, lees je ook dat het waarschijnlijk niks met het voetbal/voetbalsupporters te maken heeft, maar dat het waarschijnlijk om het geld ging. |
ja dat begreep ik eruit, maar er werd gelijk bij vermeld dat de servische onderwereld erachter zat, dus vandaar mijn reply :) |
|
|
| Blik |
dit gaat echt te ver, ik zou bijna willen zeggen dat ik blij ben dat het geen hooligan is, want dat had ik toch wel heel erg gevonden
(niet dat het nu minder erg is hoor) |
|
|
|
|