|
Moet ik mijn auto inruilen?
|
View this Thread in Original format
| M_Peror |
Hoop dat jullie het niet erg vinden maar ik moet ff afreageren. :mad:
Gisteravond is er *alweer* ingebroken in mijn auto. Ruitje ingetikt, carkit foetsie. Zo kwam het dat ik, in plaats van een verjaardagsfeestje bij een vriendin, om 23.00 uur een feestje stond te bouwen bij Carglass (joy!). Ik heb deze auto nu precies 1 jaar plus 2 weken en dit is nu al de 5e schade (3 inbraken en 2 maal is er iemand tegen mijn (geparkeerde) auto aangereden zonder iets achter te laten, behalve een flinke deuk dan). Het is zo frustrerend dat ik er zelf niets aan kan doen (als ik nou als een malloot ga rijden en dan brokken maak kan ik tenminste mezelf nog de schuld geven). Ben je zelf hartstikke zuinig op je spullen kunnen andere lamballen niet met hun gore tengels afblijven van dingen waar jij hard voor gewerkt hebt.:whip:
Nou ben ik goed verzekerd maar van het geld dat ik het afgelopen jaar aan eigen risico en de (niet-meeverzekerde) 2 autoradio's en 1 carkit (mr handsfree!) heb uitgegeven had ik ondertussen al best een leuk 2e auto'tje kunnen kopen geloof ik. Ik ga het maar niet narekenen want dat is niet best voor mijn toch al klote-humeur.
Ik ben eigenlijk hartstikke blij met m'n auto en absoluut niet bijgelovig maar ik begin nu toch haast te denken dat deze als een magneet ongelukken aantrekt. (Misschien is het de rode kleur?) Na de vorige schade heb ik in een boze bui geroepen "de volgende keer ruil ik 'm in!".
Dus: Wat denken jullie? Zouden jullie hier bijgelovig van worden (als je dat niet al was)? Moet ik dan toch maar gaan rondkijken voor een andere auto (ff los van de vraag of ik daar 't geld wel voor (over) heb) of zou dit ECHT de laatste keer zijn geweest? |
|
|
| Chicane |
Als je hem inruil heb ik 1 tip: Neem kogelwerend glas :D En laat vooral je audio en carkits meeverzekeren, oke kost wat extra meer per maand, maar zoals je ziet ben je nu al bakken geld meer kwijt aan wat je anders bij de extra verzekering kwijt zal zijn. Volgens mij ligt je no-claim korting nu ook al erg ver beneden de 30%?
Ik zou zeggen neem een ander als je je niet happy meer voelt in deze ik weet niet hoe regelmatig je gebruik maakt van de auto maar als je veel rijdt is comfort en rijplezier toch wel erg belangrijk. Kijk ook voor een extra beveiligde radio: afneembaar frontje etc.. of desnoods een zelfvernietigings mechanisme zodra de kabels doorgeknipt worden :D
Wel flink kut voor je dit allemaal zeg :( |
|
|
| SnuggLe |
Hmm...wel kut zeg :(
Maareh, kan je die dingen niet uit je auto halen dan sávonds? Die audio en de carkit? Ik werk bij de politie, en in Rijswijk zit men op circa 7 auto-inbraken per dag. Als je ziet wat voor een zut mensen in de auto laten liggen, dat is niet normaal. Sommige mensen vragen erom....
Je kan eigenlijk niets tegen auto-inbraken doen, behalve al je waardevolle spullen uit de auto laten. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, en in het vervolg echt helemaal NIETS meer in het zicht moet laten liggen. |
|
|
| M_Peror |
Ik neem al altijd het frontje van mijn radio mee, zelfs als-ie thuis voor de deur geparkeerd staat of als ik maar twee minuutjes mijn auto ergens moet laten staan. Dat heb ik na de vorige keren wel geleerd. Van de radio zijn ze dus deze keer ook af gebleven, ze hebben wel duidelijk naar het frontje gezocht maar toen ze 'm niet konden vinden hebben ze de radio ook maar laten zitten (denk ik tenminste).
Helaas kan ik niet elke keer dat ik uit de auto stap mijn volledige carkit gaan demonteren en meesjouwen. Daar is het ding (terecht) niet op gemaakt. Dan zou 't ook z'n doel een beetje voorbijschieten denk ik. Hij zit (zat) ook behoorlijk uit 't zicht gemonteerd, maar ja, daar zijn grenzen aan, je moet je telefoontjes wel nog kunnen verstaan natuurlijk.
Misschien dat ik maar weer terugga naar zo'n headset ipv een carkit, hoewel ik dat op zich minder praktisch vond. Of juist meer geld uitgeven aan een carkit die je echt kunt inbouwen in een auto, in plaats van een Mr Handsfree die (omdat het een los kastje is) misschien te makkelijk mee te nemen is? En ik zal eens informeren naar het meeverzekeren van accessoires... die premie haal ik er in dit tempo wel uit ja... :(
PS Chicane: over zelfvernietigingsmechanismen gesproken -- ik overweeg iets te installeren dat de auto onder 2000 volt spanning zet in geval van een inbraak of zo ;) Kan ik daarna niet meer starten (lege accu) maar heb wel een geroosterde dief :) |
|
|
| Blik |
| Waar woon je in Den Bosch? |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by M_Peror
Kan ik daarna niet meer starten (lege accu) maar heb wel een geroosterde dief :) |
en da's ook zeker de moeite waard ;)
maar auto echt niet verkopen hoor, leg je altijd (teveel) geld bij en technische problemen heb je er toch niet mee? Waarom zouden ze bij deze kar wel de ruiten intikken en bij je volgende niet?
Je kunt ook gewoon een pitbul in je kar leggen natuurlijk, weet zeker dat ie nooit weer opengebroken wordt ;) en zo ja, dan heb je in íeder geval weer een mooi verhaal om te vertellen :D |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
en da's ook zeker de moeite waard ;)
maar auto echt niet verkopen hoor, leg je altijd (teveel) geld bij en technische problemen heb je er toch niet mee? Waarom zouden ze bij deze kar wel de ruiten intikken en bij je volgende niet?
Je kunt ook gewoon een pitbul in je kar leggen natuurlijk, weet zeker dat ie nooit weer opengebroken wordt ;) en zo ja, dan heb je in íeder geval weer een mooi verhaal om te vertellen :D |
dan schijt dat beest dalijk heel je auto onder :p |
|
|
| M_Peror |
| quote: | Originally posted by Blik
Waar woon je in Den Bosch? |
PD*:
1x parkeerplaats Sportcentrum Maaspoort
1x parkeerplaats pleintje bij Wolvenhoek
1x thuis voor de deur (vlakbij Helftheuvel) terwijl ik lag te pitten
1x thuis voor de deur, terwijl ik in de stad op een terrasje zat... met de fiets
1x parkeerplaats bij sportzaal aan de Hambakendreef
*) Voor de niet Baantjer-liefhebbers: PD = Plaats Delict ;)
Bij gebrek aan een pitbull overweeg ik nu de tijger van Siegfried en Roy. |
|
|
| Donna |
Gewoon inruilen die handel,maar alleen als je een aardige "inruil" ervan kan maken.
Er gaat per jaar zo'n beetje 1000 euro van de waarde af dus zou je er nu (als je mazzle hebt) 1000 euro minder voor terugkrijgen als dat je gegeven hebt...
Dezelfde garage is dan meestal wle t handigst maarjah genaaid word je altijd.
Maar tis goedkoper dan nog een paar van die klotehappeningen af te wachten |
|
|
| snitz |
| quote: | Originally posted by M_Peror
PD*:
1x parkeerplaats bij sportzaal aan de Hambakendreef
|
Tja hier kijk ik niet zo raar van op |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by snitz
Tja hier kijk ik niet zo raar van op |
ik ook niet, tuigwijk van Den Bosch
dus voor de rest 2 keer thuis, 1 keer int centrum en 1 keer bij de maaspoorthallen...
(weet ik nog niet welke wijk je woont...;))
ik zou gewoon met je auto naar een dealer gaan en kijken wat ervoor kan krijgen, als je er tevreden mee bent verkoop je hem en koop je een nieuwe
maar ik denk dat je diefstalprobleem dan niet opgelost gaat worden, je woont blijkbaar in een buurt waar veel criminaliteit is, omdat er ook 2 keer in de auto bij je huis ingebroken is. auto-alarm klasse 4 doet z'n werk wel ;) |
|
|
| snitz |
| quote: | Originally posted by Blik
auto-alarm klasse 4 doet z'n werk wel ;) |
Jah idd, kon het ook op me auto krijgen voor 1500 euro extra en 30 euro in de maand aan servicekosten. Je wordt alleen zo gek van dat gebel de hele dag :D :D |
|
|
|
|