|
Det snöade här i natt ( skåne) (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Hybrid
ja.. jag har hört det med fuktiga luften här..
på island är det samma temperatur men mycket varmare för det finns inte fuktigheten i luften.... so man kan säga att sverige är kallare än island :D (men inte på sommaren)
Mars, eh? ... nånting att se fram emot :p |
skåne kanske.
i svealand och norrland är fuktighetsgradet inte så hög som i malmö.
i holland fryser man ju när det är bara fem minusgrader eftersom vi har för mycket vatten -> asså fuktighet i luften ;) ... men i sverige hade jag ingen problem med minus 18 :D |
|
|
| Pjox |
| Bidde lite förvånad när man klev av bussen idag och det va lite snö på marken :D |
|
|
| Treo |
| Snö måste vara den sämsta uppfinningen hittils.. speciellt för cyklister. Kan man inte låta någon typ söva ner en över vintern så man skulle vakna lagom till säg mitten av maj.. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Treo
Snö måste vara den sämsta uppfinningen hittils.. speciellt för cyklister. Kan man inte låta någon typ söva ner en över vintern så man skulle vakna lagom till säg mitten av maj.. | Jag e med på den idéen...
Visst kan det va mysigt när det knarrar under skorna en mörk fin vinterkväll för att sen gå in å mysa men det räcker med sånt 2 veckor kring Jul & nyår... sen kan de va vår å sommar resten av året ;)
VIll man åka skidor har vi ju Sälen och Åre typ ;) |
|
|
| Dragonfly |
Jag tycker synd om dig Hybrid, jag tror att Steve's forecast om att det börjar bli varmare i mars kan vara sant, men det jag hänger mig upp på är att man kan inte ens sitta ute och fika utan täckjacka eller ha en normal Påsk på utan att det skall komma snö. Ahså jag har huttrat på balkong på midsomarafton och försökt hålla papptalrik på plats under långarmat tröja med frusna fingar krampaktigt runt en kall stål gaffel....damn!
Det djupa frusna vintern, täckt i vita snön..mmmmm. Men det förtvivlade obestämdhet med barmark under jul, och frustna regnstorm i januari.. näää. Då kan jag likaväl vara tillbaka i alaska. luften är torr, så pass att man inte märker att det är -43 grader...jupp, tvungen att håla hunden inomhus. Man fick inte springa. Men det var faktist bättre än det vädret vi har fått sedan 80 talet. |
|
|
| Dioxys |
härligaste påsken jag har haft var i idre för ett par år sen :)
sola och åka bräda :) kunde inte bli bättre alltså :) |
|
|
| quilly |
| Min härligaste Påsk var för 3 år sedan, var i Florida, 30 grader varmt och Amerikanska studenterna hade "spring-break". Var halvnakna studenskor ÖVERALLT :D :D :D :D :D :D :D :D |
|
|
| chjo |
Jag skulle villja ha ett is-slott, en jättelik sal, väggar o delvis istak (det som inte är under bar himmel. Sen skulle jag ha värsta partyt där, kallt o eländigt skulle de va, men fy bubblan vilka sjyssta effekter med laser osv... :D
Tiesto skulla spela back2back med Corsten, skulle vara ball :clown: |
|
|
| Smekbar |
| grrr men inse att det varit typ 5 minus idag här i skåne.. I OKTOBER!!! borde va förbjudet... fy fan va kallt... blä... tycker inte om gud atm.. :) |
|
|
| reveal |
Kallaste natten på 144 år
En köldknäpp som var både rekordtidig och rekordkall drabbade större delen av Sverige under natten till torsdagen.
Göteborg hade till exempel sju minusgrader. Så kallt har det inte varit i Göteborg i oktober sedan 1859. En annan stad som slog sitt oktoberrekord från 1859 var Örebro, där det var -12,8. Men nu vänder det.
- Det blev sporadiska rekord överallt, konstaterar meteorolog Niklas Sondell på SMHI.
TT |
|
|
| Smekbar |
| bra om det vänder... annars hade jag varit tvungen att flytta till typ afrika nu... o det hade ju blivit lite komplicerat... |
|
|
| ScuL |
Ja! Och nu har det kommit till Holland!
Jag är så super glad nu. :D När jag stog up och tittade ur fönstret var allt täckt med en tunn lag snö :)
Det snöade hele natten och det gör det fortfarande! :)
For Holland är det visst en rekord. Senaste gången att det var så kallt
här var i 50-talet. Inatt blev det 7 minusgrader där jag bor. Otroligt
för oktober. Den senaste vinter (2002-2003) fick vi ingen snö alls :eek:
Det enda som suger hårt är att alla kör 30km/t på vägen just nu. Holländare är inte van den här vädret. Typ 95% av alla bilar har bara sommardäck asså det e kanske liten farligt :) |
|
|
|
|