return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Vilka program använder ni för att göra musik? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Vizay
sitter med cubase sx som main sequencer och reason 2.5 kopplat i reqire till cubase

sen en fet laddning med vstsynthar å effekter :)
dbl
man använder ju fruitystudio såklart :)

har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR

annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops :)
Mario_GX
quote:
Originally posted by dbl
man använder ju fruitystudio såklart :)

har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR

annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops :)


det visste ja faktist inte...ska nog ge fruity loops en chans o börja använda det :) förresten...din länk till mp3'an funkade inte =/
dbl
quote:
Originally posted by Mario_GX
det visste ja faktist inte...ska nog ge fruity loops en chans o börja använda det :) förresten...din länk till mp3'an funkade inte =/


ska bara vara att högerklicka och spara som.. funkar för mig
Mario_GX
quote:
Originally posted by dbl
man använder ju fruitystudio såklart :)

har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR

annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops :)


låten va faktiskt bra :) gillar melodin starkt :) här kommer en remix som ja gjort på children, håller fortfarande på med den... klicka HÄR , länken funkar om någon min...håller på att ladda upp den på sidan..

//Dj M
ScuL
hehe.. det här använder jag för min musik:

klick :)
dbl
quote:
Originally posted by Mario_GX
låten va faktiskt bra :) gillar melodin starkt :) här kommer en remix som ja gjort på children, håller fortfarande på med den... klicka HÄR , länken funkar om någon min...håller på att ladda upp den på sidan..

//Dj M


tack :)

måste bara mastra den riktigt nångång
dbl
angående din remix förresten.
piano slingan behöver delay.
behövs mer filter över huvudtaget.. lite reverb och så :)

alldeles för lik dreamversion också.. försök göra något eget av den
zamson
quote:
Originally posted by Endre

alltså, ladda ner reason. finns överallt, no need to buy.

Men det är ju olagligt ;)

haha

svenska delen på TA är enda stället man inte blir bannad om man nämner warez eller ordet MP3 :)
Kongo_kim
Senast jag gjorde något i musik väg var ca 2 år sedan. Och då var det Rebirth 2.0. Hur simpelt osm helst men det lt inget vidare. Testade Fruityloops och kan inte få fram en ton. Har ingen aning vad man ska göra. Öppnar programmet och där finns en ruta man klicka i lite pickar här och där. Hur fan kommer man vidare från den.
Reason ska jag inte gå in på. fattade absolut nada var bara en massa skruvknappar

Powell
Brukar leka runt lite i fruitloops studio, slänger ihop en bassline, och försöker hitta en shysst melodi, men har alldrig lyckats riktigt bra :(
staz
powell, kolla dina pm's.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement