|
This is awesome
|
View this Thread in Original format
| Dragonfly |
http://www.space.com/scienceastrono...orm_031023.html
verker som om jag tjatar lite om space fenomen, men hooa! Det är verkligtn coolt, ---kommunikationsstörningar och allt möjligt, hmm och ögonskydd, va! Hoppas det blir Norrsken nu och inte bara massa problem. Finns en bild på solen på det där mojänget som kommer hit idag. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Själv tycker jag allt som har med rymden å göra är otroligt fascinerande... Hoppas det blir molnfritt i natt så ska jag ta och kolla in eventuellt norrsken... :)
ps. Officiellt är detta min 3000 post :gsmile: 99% No Spam 95% On Topic |
|
|
| sipowitz |
| quote: | Originally posted by Dragonfly
http://www.space.com/scienceastrono...orm_031023.html
verker som om jag tjatar lite om space fenomen, men hooa! Det är verkligtn coolt, ---kommunikationsstörningar och allt möjligt, hmm och ögonskydd, va! Hoppas det blir Norrsken nu och inte bara massa problem. Finns en bild på solen på det där mojänget som kommer hit idag. |
Lugnt, rymden är space :-) Jag hann inte kolla något på länken, men är detta något vi kommer kunna se här i Sverige (och helst södra sverige) eller är det som vanligt bara de på andra ställen förunnat?
jag ska fira med att kolla ett avsnitt av enterprise bara för det ;-) |
|
|
| ScuL |
| Jag är inte helt säkert. De säger att det finns från Holland/Södra-England till ungefär Norr-Spanien/Italien och allt imellan. Också i de norrliga Amerikanska staterna. Hoppas för er att Sverige är också med men säkert är jag inte :) |
|
|
| dj_hysterix |
| va ballt namn....SOLAR STORM :eyes: :) |
|
|
| dbl |
| fräckt.... rymd saker e hel balla... älskar med ry.... ehm... jag menar älskar rymden :p |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
va ballt namn....SOLAR STORM :eyes: :) |
Hahaha, tänkte precis på samma sak! Och inte bara "solar storm", utan "strong solar storm"... respekt :p
Skall väll ställa mig ikväll och kolla om man kan se nåt här "nere" i gbg. Ett bra skäl att slippa plugga hela natten till morgondagens tenta. |
|
|
| reveal |
allt som har med rymden (ok, nästan allt) är intressant och häftigt :D hade jag haft råd hade jag lätt åkt på en sån dära rymdturistresa :)
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
ps. Officiellt är detta min 3000 post :gsmile: 99% No spam |
är väl bara mindshooter som spammar mer än du? :disbelief :p |
|
|
| Dragonfly |
| quote: | Originally posted by ScuL
Jag är inte helt säkert. De säger att det finns från Holland/Södra-England till ungefär Norr-Spanien/Italien och allt imellan. Också i de norrliga Amerikanska staterna. Hoppas för er att Sverige är också med men säkert är jag inte :) |
ScuL har rätt :( Men det står längst ner:
"The activity is expected to generate colorful aurora, or Northern Lights into the northern U.S. states and much of northern Europe. Meanwhile,
a continuing "coronal hole" is already providing aurora farther north, in places like Alaska and northern Canada." Man får hoppas på coronal holes då...:gsmile: |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by cviper
Hahaha, tänkte precis på samma sak! Och inte bara "solar storm", utan "strong solar storm"... respekt :p
Skall väll ställa mig ikväll och kolla om man kan se nåt här "nere" i gbg. Ett bra skäl att slippa plugga hela natten till morgondagens tenta. |
ojojoj.. en till från sveriges framsida :) |
|
|
| Dragonfly |
| quote: | Originally posted by sipowitz
Lugnt, rymden är space :-) Jag hann inte kolla något på länken, men är detta något vi kommer kunna se här i Sverige (och helst södra sverige) eller är det som vanligt bara de på andra ställen förunnat?
jag ska fira med att kolla ett avsnitt av enterprise bara för det ;-) |
!!!! Nu blev jag sucktad.. hmmm vad ska jag göra, tror att Jaybee har alla filmer hemma hos sig. :D |
|
|
| Ravesquad |
| I jymden kan ingen höra dig fisa.. |
|
|
|
|