return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Boek "How to DJ right"
View this Thread in Original format
SnuggLe
Hallo hallo,

Gisteren was ik even in Enschede, en ik kwam BasD tegen. Die had een leuk boekje gekocht, redelijk interessant als je draait:

LINK OM HET BOEK TE KOPEN

Staan geinige dingen in, en dat voor maar 15 euro!
Veel voorbeelden van DJ's etc, en echt heel veel tips.
Denk dat ik hem ook aan ga schaffen, ook al heb ik NOG geen turntables.

Greetz,
SnuggLe
arj1o1
dat kunnen sommige Dj's nog best gebruiken
Ding Chavez
Volgens mij leer je Djen het best door te blijven oefenen, maar misschien dat dit boek wel wat handige tips heeft. Ik zou het zo niet online kopen, wil wel eerst ff kijken wat er allemaal instaat. Even bij de boekhandel kijken dan maar :)

[edit] Hier staat een kleine review. [/edit]
Raymond
Ik heb zelf geen draaitafels, maar vindt zulk soort dingen wel altijd leuk om te lezen........

Ga hem maar ffe scoren denk ik!
SnuggLe
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Volgens mij leer je Djen het best door te blijven oefenen, maar misschien dat dit boek wel wat handige tips heeft. Ik zou het zo niet online kopen, wil wel eerst ff kijken wat er allemaal instaat. Even bij de boekhandel kijken dan maar :)

[edit] Hier staat een kleine review. [/edit]


Tuurlijk leer je het het beste door te blijven oefenen, maar het is niet alleen het technische deel, het draaien zelf. Er staat echt superveel meer in, en dat is wel cool. Dus ook de apparatuur, hoe je opent / platenkeuze / publiek etc. De anekdotes van andere dj's zijn erg cool :D
Ferry 0
Haha stuur deze tread eens door naar Gabriel & Dresden joh misschien leren ze het dan ooit nog eens :P
SnuggLe
quote:
Originally posted by Ferry 0
Haha stuur deze tread eens door naar Gabriel & Dresden joh misschien leren ze het dan ooit nog eens :P


Hier ga je voor geflamed worden, i think :D
eieregooie
Ik blijf erbij... draaien is een gevoel... Maar... ik ben wel nieuwsgierig naar dit boekie hehe...
arj1o1
quote:
Originally posted by Ferry 0
Haha stuur deze tread eens door naar Gabriel & Dresden joh misschien leren ze het dan ooit nog eens :P


flame!

wat een respectloze reply, als je vind dat g&d slecht draaien kun je het ook anders zeggen
ik vind ze trouwens wel goed :p
raoel
Zoals ei al zegt: draaien is een gevoel.
Toch denk ik dat ik van dit boekje veel op kan steken en overweeg nu om het aan te schaffen.

Zou nog wel wat meer reviews willen lezen of het boekje ff een keer er doorheen willen bladeren.

Wat vind BasD er zelf van?

Creamfields23
quote:
Originally posted by eieregooie
Ik blijf erbij... draaien is een gevoel... Maar... ik ben wel nieuwsgierig naar dit boekie hehe...



Hier ben ik het zeker mee eens, maar niet als je "87" gigs hebt in een week zoals de bekende Dj's.

Oh ja G&D zijn sterke producers geef ze de tijd en het draaien komt vanzelf!<------Ik moet ferry helaas wel gelijk geven;)
basd
Tis wel een geinig boekje inderdaad..

Het begint met een beschrijving van de basistechnieken, da's dan ook meteen verreweg het minst interessante gedeelte want draaien op zich leer je inderdaad niet uit een boek (tenminste, ik heb het nu gelezen en volgens mij kan ik het nog steeds niet :) )

De rest van het boek is wel leuk, veel tips over hoe je gigs krijgt, hoe je je daar op voor kunt bereiden, hoe een publiek te bespelen en erop in te spelen, tips over opwarmen voor andere DJs, hoe je een collectie bijhoudt, echt van alles.. Wel grappig om een keer te lezen, zeker voor die prijs. Het is trouwens echt geschreven als een verzameling tips, en gelukkig niet om je bepaalde dingen aan te leren. Bovendien is het ook behoorlijk humoristisch geschreven, dat doet het ook altijd wel goed natuurlijk..

Oh ja, even voor Robin: een boek, dat is iets van vroeger. Je kent het waarschijnlijk niet. Het is denk ik het beste te vergelijken met een stuk Internet, maar dan uitgeprint.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement