return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Interview: Ferry Corsten
View this Thread in Original format
Biohazard
Voor diegene die het niet weten, je kon laatst op Fokzine.nl vragen insturen, voor een interview met Ferry Corsten. Zo zijn mijn vragen ook beantwoord!

Hier is een fragment

quote:
Wie had je het liefst uit willen nodigen om op 25 oktober in de Heineken Music Hall samen iets te doen? Zoals nu met Steve Helstrip en Birgit?
Ik had heel graag iets met Donna Summer en Moby willen doen. Maar ja, het blijft toch lastig om met Amerikanen te werken... Lawyer hier, lawyer daar... laat dan maar!

Laat je je meeslepen door je gevoel in een set of prepareer je elke plaat zorgvuldig en probeer je zo nauwkeurig mogelijk de set te draaien?
Nee, ik laat me eigenlijk altijd inspireren door het publiek. Als ik een set helemaal tot op de plaat zou voorbereiden, zou ik geen vrijheid hebben. Als 't publiek dan harder zou willen en mijn plaat zegt softer, dan ben ik de lul....


Het volgende stond in de afgelopen MixMag :
"Trance had become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the tiest music since country and western." - Paul van Dyk
Ben je het hier met Paul over eens? En hoe sta jij tegen over de 'dertien in een dozijn hitjes trance makers', wat vind je ervan?

Ik ben 't zeker met Paul eens. Door de vercommercialisering van een muziekstijl door de platenindustrie, kan een stijl de verkeerde reputatie krijgen. Op een gegeven moment, werden de DJ Sammies van deze wereld door de platen industrie verkocht als trance. Omdat trance op een zeker moment wel degelijk cool was. Uiteindelijk is dat natuurlijk geen trance, maar pure commerciele dance/pop...




Het volledige interview staat hier :)

http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1283&page=1
Ding Chavez
Wat vind jij van het 'verafgoden' van de bekende DJs, die de laatste aantal jaren gaande is?
Ik vind het wel grappig omdat het nu toch een beetje een rockstar sfeertje krijgt. Aan de andere kant heb ik zoiets van: "Mensen, DJ's zijn ook maar mensen en draaien plaatjes van andere mensen... Relax!!!"

dat vond ik wel een mooi antwoord :)
Biohazard
Hehe die is ook van mij, ik ben zelf echt kotsziek van die 'DJ Goden'
BaRTeZ
quote:
"Trance had become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the tiest music since country and western." - Paul van Dyk


Wat een stoere taal van meneer van Dyk. Iemand die zelf met zijn hoofd niet van de buis en radio af te slaan is met nummers zoals Nothing But You en ook (binnenkort) Time Of Our Lives wijst met een middelvinger naar dance dj's.

Waar ben je mee bezig Paul? Als je commentaar hebt op DJ's en producers die proberen dance hitjes te maken en daarmee ook flink incashen, moet je niet hetzelfde gaan doen. Natuurlijk is het zo dat er een hele berg troep valt onder de categorie trance, maar als je zelf zo cool bent om zulke uitspraken te doen, waarom maak je dan een goedkoop clipje op een niet meer dan normale dance/trance plaat?

En wat hoorde ik trouwens in de nieuwe FIFA 2004? Juist! Paul van Dyk! Over incashen en commercieel gaan gesproken :)

Paul denk voortaan eerst ff na voordat je zulke gewaagde uitspraken doet!


(neemt niet weg dat zijn CD wel lekker is en dat zijn DJ sets ook goed zijn! maar toch...)
Glaniskanis
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Wat een stoere taal van meneer van Dyk. Iemand die zelf met zijn hoofd niet van de buis en radio af te slaan is met nummers zoals Nothing But You en ook (binnenkort) Time Of Our Lives wijst met een middelvinger naar dance dj's.

Waar ben je mee bezig Paul? Als je commentaar hebt op DJ's en producers die proberen dance hitjes te maken en daarmee ook flink incashen, moet je niet hetzelfde gaan doen. Natuurlijk is het zo dat er een hele berg troep valt onder de categorie trance, maar als je zelf zo cool bent om zulke uitspraken te doen, waarom maak je dan een goedkoop clipje op een niet meer dan normale dance/trance plaat?

En wat hoorde ik trouwens in de nieuwe FIFA 2004? Juist! Paul van Dyk! Over incashen en commercieel gaan gesproken :)

Paul denk voortaan eerst ff na voordat je zulke gewaagde uitspraken doet!


(neemt niet weg dat zijn CD wel lekker is en dat zijn DJ sets ook goed zijn! maar toch...)

Pohohohoo laat de PvD fans je niet horen :p
Ik ben sowieso EENS btw
basvh
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Wat een stoere taal van meneer van Dyk. Iemand die zelf met zijn hoofd niet van de buis en radio af te slaan is met nummers zoals Nothing But You en ook (binnenkort) Time Of Our Lives wijst met een middelvinger naar dance dj's.

Waar ben je mee bezig Paul? Als je commentaar hebt op DJ's en producers die proberen dance hitjes te maken en daarmee ook flink incashen, moet je niet hetzelfde gaan doen. Natuurlijk is het zo dat er een hele berg troep valt onder de categorie trance, maar als je zelf zo cool bent om zulke uitspraken te doen, waarom maak je dan een goedkoop clipje op een niet meer dan normale dance/trance plaat?

En wat hoorde ik trouwens in de nieuwe FIFA 2004? Juist! Paul van Dyk! Over incashen en commercieel gaan gesproken :)

Paul denk voortaan eerst ff na voordat je zulke gewaagde uitspraken doet!


(neemt niet weg dat zijn CD wel lekker is en dat zijn DJ sets ook goed zijn! maar toch...)


Onze paul heeft toch ook een motorola reclame deuntje gemaakt als ik me niet vergis.

Maar ben het met BaRTeZ eens hoor. Tis een beetje de pot verwijst de ketel dat ie zwart ziet. (zo was het spreekwoord toch? :p )
Flippe
Is wel een aardig intervieuw, heb het helemaal gelezen.Er zitten wel een paar leuke vragen bij, en Ferry geeft hierop ook op een leuke manier antwoord!
jp
quote:
Originally posted by Glaniskanis
Pohohohoo laat de PvD fans je niet horen :p
Ik ben sowieso EENS btw


Ik ook, maar ja dan noem ik Tiesto met zijn kop op die blikjes cola en zijn DVD's etc etc bla bla.

Het is een grote hypocryte bende. Tuurlijk was Traffic 'voor de grap' gemaakt en sloeg het 'per ongeluk' aan...

Anyhow, de hele industrie is verrot en iedereen doet er aan mee. Alhoewel ik wel de indruk heb dat veel van het geld wat PvD, Tiesto en Armin verdienen direct in hun platenlabel wordt gestoken, wat goed is m.b.t. het ontdekken van nieuw talent.

Als je een nummer/dj/act/feest goed vind en je er plezier aan beleeft moet je er maar gewoon van moet genieten.

Het word je echter niet makkelijk gemaakt.
BaRTeZ
quote:
Originally posted by jp
Ik ook, maar ja dan noem ik Tiesto met zijn kop op die blikjes cola en zijn DVD's etc etc bla bla.


Tuurlijk, maar ik heb (nog) nergens een quote van Tiesto gezien waarin hij zegt dat mensen zoals Ian van Dahl de trancescene vervuilen.

Overigens, weet je wat ik nog meer hoorde in FIFA 2004? JA! WEER JUIST! De Tiesto Remix van Kane! Maar dat ter zijde ;)
Blik
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Overigens, weet je wat ik nog meer hoorde in FIFA 2004? JA! WEER JUIST! De Tiesto Remix van Kane! Maar dat ter zijde ;)


Flight 643 zat toch ook al in Fifa 2003? (of was het 2002?)

Hitman
quote:
Originally posted by jp
Het is een grote hypocryte bende. Tuurlijk was Traffic 'voor de grap' gemaakt en sloeg het 'per ongeluk' aan...


Daarom draaide hij 'm ook bij de TMF awards:rolleyes:
arj1o1
quote:
Tegen wie keek je vroeger en nu op qua muziek?
Ik keek vroeger wel op tegen mensen zoals Ben Liebrand want ik vond die mixen geweldig. Nu heb ik heel veel respect voor Paul Oakenfold en William Orbit.



woeeeeeei mijn vraag is ook beantwoord (het was dan ook een standaardvraag maarja :p)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement