return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Bug med mpeg filer
View this Thread in Original format
staz
såg just en screenshot som antagligen steve tagit från sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg


det är så att den där loggan uppe i högra hörnet, den har jag på nästan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring över hela bilden kors o tvärs hela tiden.. Väldigt störande.. det händer dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren händer det iaf, har inte provat några andra spelare så vitt jag minns..

Nån som vet hur man blir av med det? verkar vara nån slags worm lr nåt som orsakar--
SteveTranz4ever
Ha ha ha... kan inte låta bli att skratta när jag läste de där... har aldrig hört talas om nåt liknande... :D
dbl
skrattade också när jag läste det.... hehe :p
ingen aning va det kan vara.. aldrig varit med om det
sipowitz
quote:
Originally posted by staz
såg just en screenshot som antagligen steve tagit från sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg


det är så att den där loggan uppe i högra hörnet, den har jag på nästan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring över hela bilden kors o tvärs hela tiden.. Väldigt störande.. det händer dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren händer det iaf, har inte provat några andra spelare så vitt jag minns..

Nån som vet hur man blir av med det? verkar vara nån slags worm lr nåt som orsakar--


Hehe om jag inte minns helt fel så är det en loga från tillverkarna av den codec du använder. Testa att avinstallera alla codecs du har på burken och installera en ny.

(d.v.s. det är inte en loga som steve lagt in)
nekholm
Har själv funderat på det där ett bra tag..
staz
lol nej jag trodde inte de va nåt steve lagt in.. bara såg att den var där också.. hmm de kanske har gjort så den börjar skutta omkring så där när man tar bort deras codecs som hämnd :(

fast e typ van nu,, har haft så i nästan 2 år..
men ska prova att isntallera av codecs..
reveal
jag vet, jag vet, jag vet! :D

du kör en mpeg2-codec från Elecard, och tiden för din utvärdering har gått ut... som straff för att du inte betalar för den, så jävlas loggan på det sättet
jeremy1984
quote:
Originally posted by reveal
jag vet, jag vet, jag vet! :D

du kör en mpeg2-codec från Elecard, och tiden för din utvärdering har gått ut... som straff för att du inte betalar för den, så jävlas loggan på det sättet


Preeecis så är det =)
Hade själv problemet innan!

Staz: Kan skicka rätt en grej som fixar ditt problem om du vill :)
mindshooter
Hade själv det där problemet :) Ruggigt irriterande..kommer inte du ihåg att jag berättade det för dig Steve?
reveal
quote:
Originally posted by n0bben-
spelar jag mpeg2 i winamp, har jag också den rutan.
på min polares dator är det också så att den hoppar runt kors och tvärs ( ser helt sjukt ut :D )

men spelar jag mpeg2 i powerDVD så är det inga problem.


beror på att winamp kör externa codecs, medan powerdvd har en egen

staz
fan va störigt.. elecard alltså, jävla svin.. de kan ju ta sina codecs o trycka upp dem.. hrm. iaf jag tar gärna en fix.. maila mig på [email protected][/email] lr msn [email][email protected] lr icq 51123614 tHanks in advance.
MiB
kör in nya mediaspelaren bara 9.0 .. funkar med allt i den för mig utom VOB (dvdfiler)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement