return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

110 volt-net op 220 volt-apparatuur
View this Thread in Original format
MaGiK54
Even een vraagje mbt mijn vakantie in Mexico. We willen diverse elektrische apparaten mee nemen. Boxen, oplader MP3-speler en dig-camera's. In Mexico hebben ze 110 volt-net zoals in de VS, dus onze apparatuur kunnen we niet zonder meer aansluiten op het elek-net daaro.

Heb het één en ander al op i'net gelezen, maar kom er niet helemaal uit. We moeten zo wie zo een verloopstekker hebben, zodat de stekker past. Ik las het één en andere over transformatoren die 110 volt omzetten in 230 volt, maar dat schijnt niet in alle gevallen nodig te zijn.

Ik weet dat meerdere mensen hiero in de States zijn geweest, wat is jullie ervaring met je elektrische apparatuur en wat hebben jullie gebruikt om alles draaiende te houden.

Ik moet natuurlijk wel me ASOT afleveringen meenemen op me vakantie, kan natuurlijk niet zonder mijn muziek.

Ps, draad verwijder ik wel als ik me antwoord heb.

Bvd
Fkwebeman
gewoon zo'n transformatortje

of een adapter die je op voltage kan instellen, heb ik zelf ook gehad. kon je instellen op diverse voltages..

edit: ik bedoel dus een ding dat 220V apparaten ook gewoon op andere voltages liet werken)
wel wat prijzig en waarom ik hem gekocht heb? geen idee.

moet het mee lukken lijkt me.

(anders vraag je het nog ff in de winkel aan een echte 'deskundige' en dan zijn antwoord contractueel vast laten leggen, gaat het toch mis, zoek jij een mooie I-pod uit ofzo.. :D :toothless )
Miss Proximus
Kom anders ff langs drophoofd dan mag je onze transformator gebruiken ;)

Anyway, ik had in Guatemala een vakantietransformator gekocht. NIET een goed idee, 1 keer de waterkoker erop en BAM doorgebrand. Je kunt voor zo'n 24 euro hier een goedwerkende transformator kopen. Volgens mij heeft dat een stopcontact erin waar ook Europese stekkers inkunnen. Het is wel een idee om even langs wat bouwzaken te gaan en te kijken wat zij in de aanbieding hebben voor je. Alleen een wereldstekker gaat iig niet werken! Alleen voor laptops omdat daar al een transformator in zit.

Hetgaat trouwens niet zozeer om het verschillende voltage, het komt grotendeels omdat ze hier met 60 Hz werken, en wij met 50 Hz ofzo (heb tovallig gisteren een Maintenance cursus gehad!

p.s. wat jammer dat je het gewoon niet even pm-ed! of wilde je graag aan iedereen laten weten dat je op vakantie naar mexico gaat :p :disbelief
arj1o1
ik heb in the USA een ANWB verloopstekker dingetsj gebruikt met inebouwd transformator werkt prima
MaGiK54
quote:
Originally posted by Miss Proximus

Tekst

p.s. wat jammer dat je het gewoon niet even pm-ed! of wilde je graag aan iedereen laten weten dat je op vakantie naar mexico gaat :p :disbelief

Dank je voor je reactie. Stond er niet bij stil dat jij op dit moment in Mexico zit :D

Heb je het een beetje naar je zin daaro ?
raoel
Wat Miss P zegt lijkt me het beste, ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet nog wel wat van elektra af.

Overigens zal het ook geen ramp zijn als je 230Volt apparaat aansluit op een 110Volt net. Als je dat bijvoorbeeld met een lamp doet, zal je gewoon heel weinig licht krijgen, misschien draait je CD zelf langzaam rond :D
Het kan zijn dat dit ook weer niet op gaat vanwege het aantal Hertz dat in het mexicaanse net wordt gebruikt, maar daar schiet mijn kennis dan weer te kort.

Ga dus sowieso langs de lokale electra boer!
Blik
gewoon naar de plaatselijke electra-zaak gaan, daar kun je vast wel een transformator kopen, je moet inderdaad ook een verloopstekker meenemen, omdat ze daar lange rechthoeken hebben in plaats van ronde gaatjes (do I make any sense :D)

je scheerapparaat doet het waarschijnlijk wel gewoon in Mexico, die zijn meestal voor 110 - 230 volt
MaGiK54
quote:
Originally posted by Blik

je scheerapparaat doet het waarschijnlijk wel gewoon in Mexico, die zijn meestal voor 110 - 230 volt

Las op me adapter van me mp3-speler ook al input 110-230 volt ~ 50/60hz staan, dus die doet het gewoon :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement