return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
fråga till dj's
View this Thread in Original format
swe_Trancer
använder man bara en mixer och turntables eller cd spelade när man dj'ar? finns de typ inte grejer som gör effekter och trum maskiner så man kan ändra lite på låtarna lixom?
:tongue3

tackar för svar
Kongo_kim
visst finns det det också
swe_Trancer
ok, men typ vad använder proffsen?
jag har sett när jag vart utomlands i klubbar att det ofta är 2-3 styckna i dj båset och typ alla är upptagna. jag menar lixom, är det vanligt?
Smekbar
kan ju vara en liveact du tänker på...
eller ett djteam a'la Cosmic Gate...
eller att nån stor o fifflar med ljuset i samma bås som djn... :)

tror inte det e så vanligt att folk håller på att fiffla med trummaskiner o så i vanliga set... effektboxar e dock ganska vanligt... men man behöver inte va många för att sköta dem... :)

som vanligt kan jag ha fel.. :) brukar va så, men jag tror mig ändå ha rätt =)
dbl
dj'ar inte själv, men vet att det finns typ effekt boxar och så som smekbar sa...

o sen kan man ju använda fler än 2 skivspelare också.
Jre
Förändra låtar och tex loopa är väl nästan bara
"mainstream" dj´s som pysslar med för att kunna mixa
ihop låtar som näst intill är omöjliga att mixa annars!

Säkert nått i stil med denna du syftar på.

http://www.djservice.org/Utrustning/Pioneer/EFX500.html

/ Jre
Amnezia
självklart finns det mängder olika effekter å dyligt att koppla in lr som på vissa mixerbord redan finns.som djm600 tex.
dock klarar man sig rätt bra utan sånt..men kan väl typ va kul ibland å leka lite..
3 turntables e typ standard på större klubbar + cdspelare i stil me cdj 1000 (prova nyligen den nyaste uppdateringen på den på LLB...grym för å va cd faktiskt yaay):cool:

e nästan lika säker på att djs aldrig har någon hjälp me sig för att sköta effekter lr liknande som att det bor björnar i skogen..men ofta står det mer staff peepz i båset och så..va dom gör där0 vet man aldrig:nervous:
OscarP
quote:
Originally posted by Jre
Förändra låtar och tex loopa är väl nästan bara
"mainstream" dj´s som pysslar med för att kunna mixa
ihop låtar som näst intill är omöjliga att mixa annars!

Säkert nått i stil med denna du syftar på.

http://www.djservice.org/Utrustning/Pioneer/EFX500.html

/ Jre


Extakt den där Pioneer:en använde Zabiela när han spelade på Monday Bar. Om ni har videon där han scratchar loss kan ni se det...
dbl
quote:
Originally posted by Jre
Förändra låtar och tex loopa är väl nästan bara
"mainstream" dj´s som pysslar med för att kunna mixa
ihop låtar som näst intill är omöjliga att mixa annars!

Säkert nått i stil med denna du syftar på.

http://www.djservice.org/Utrustning/Pioneer/EFX500.html

/ Jre


mjo... såg dock gielen använda det en gång.... men det va bara nån gång... förstörde mer än va det gjorde nytta t.om.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement