|
fråga till dj's
|
View this Thread in Original format
| swe_Trancer |
använder man bara en mixer och turntables eller cd spelade när man dj'ar? finns de typ inte grejer som gör effekter och trum maskiner så man kan ändra lite på låtarna lixom?
:tongue3
tackar för svar |
|
|
| Kongo_kim |
| visst finns det det också |
|
|
| swe_Trancer |
ok, men typ vad använder proffsen?
jag har sett när jag vart utomlands i klubbar att det ofta är 2-3 styckna i dj båset och typ alla är upptagna. jag menar lixom, är det vanligt? |
|
|
| Smekbar |
kan ju vara en liveact du tänker på...
eller ett djteam a'la Cosmic Gate...
eller att nån stor o fifflar med ljuset i samma bås som djn... :)
tror inte det e så vanligt att folk håller på att fiffla med trummaskiner o så i vanliga set... effektboxar e dock ganska vanligt... men man behöver inte va många för att sköta dem... :)
som vanligt kan jag ha fel.. :) brukar va så, men jag tror mig ändå ha rätt =) |
|
|
| dbl |
dj'ar inte själv, men vet att det finns typ effekt boxar och så som smekbar sa...
o sen kan man ju använda fler än 2 skivspelare också. |
|
|
| Amnezia |
självklart finns det mängder olika effekter å dyligt att koppla in lr som på vissa mixerbord redan finns.som djm600 tex.
dock klarar man sig rätt bra utan sånt..men kan väl typ va kul ibland å leka lite..
3 turntables e typ standard på större klubbar + cdspelare i stil me cdj 1000 (prova nyligen den nyaste uppdateringen på den på LLB...grym för å va cd faktiskt yaay):cool:
e nästan lika säker på att djs aldrig har någon hjälp me sig för att sköta effekter lr liknande som att det bor björnar i skogen..men ofta står det mer staff peepz i båset och så..va dom gör där0 vet man aldrig:nervous: |
|
|
| OscarP |
| quote: | Originally posted by Jre
Förändra låtar och tex loopa är väl nästan bara
"mainstream" dj´s som pysslar med för att kunna mixa
ihop låtar som näst intill är omöjliga att mixa annars!
Säkert nått i stil med denna du syftar på.
http://www.djservice.org/Utrustning/Pioneer/EFX500.html
/ Jre |
Extakt den där Pioneer:en använde Zabiela när han spelade på Monday Bar. Om ni har videon där han scratchar loss kan ni se det... |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Jre
Förändra låtar och tex loopa är väl nästan bara
"mainstream" dj´s som pysslar med för att kunna mixa
ihop låtar som näst intill är omöjliga att mixa annars!
Säkert nått i stil med denna du syftar på.
http://www.djservice.org/Utrustning/Pioneer/EFX500.html
/ Jre |
mjo... såg dock gielen använda det en gång.... men det va bara nån gång... förstörde mer än va det gjorde nytta t.om. |
|
|
|
|