|
Opleiding tot DJ op Rockacademie (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| kolkiewolkie |
leuk voor als je al een opleiding afgerond heb, zoals ik :) . klinkt wel leuk voor over 2 jaar :D :D .
en ik blijf erbij: hbo-ers zijn ook studenten :) |
|
|
| Biohazard |
| pff al die arrogante Uni kutjes hiero :p |
|
|
| arj1o1 |
| mamnagen is wel cool, kun je daarna makkelijk een label opzetten leuk werk! maar je moet wel geld hebben in het begin :p |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Iemand die het begrijpt ;)
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\
Kom maar kom maar kom mmaar! |
Zit zeker wel wat in wat je zegt (ik ga ook naar school en heb les, zelden zeg ik dat ik college heb), echter is het wel zo dat de meeste bedrijven liever een HBO-er in dienst nemen dan een UNI-er en zeker niet alleen vanwege het salaris. Simpelweg een betere opleiding. Voor economische opleidingen is dit misschien anders, maar in de techniek is dit zeker zo. UNI is voor techniek een leuke aanvulling en vaak niet meer dan dat. Veel te theoretisch (studeren...) waardoor je heel wat mist als je het bedrijfsleven instapt.
Dat was off-topic
On-topic
Ik ben benieuwd of dat deze studenten ook eerder in de spotlights komen. Met de eerste studenten zal dat zeker wel zijn, maar ik betwijfel of het wel een succes wordt. |
|
|
| jp |
| Hebben Jean en Johan Gielen zich al aangemeld? :stongue: |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by raoel
Zit zeker wel wat in wat je zegt (ik ga ook naar school en heb les, zelden zeg ik dat ik college heb), echter is het wel zo dat de meeste bedrijven liever een HBO-er in dienst nemen dan een UNI-er en zeker niet alleen vanwege het salaris. Simpelweg een betere opleiding. Voor economische opleidingen is dit misschien anders, maar in de techniek is dit zeker zo. UNI is voor techniek een leuke aanvulling en vaak niet meer dan dat. Veel te theoretisch (studeren...) waardoor je heel wat mist als je het bedrijfsleven instapt.
Dat was off-topic
|
dan zitten Cosmic en ik straks dus ECHT geramd :tongue2 :toocool: |
|
|
| ROFL |
Sorry, ik ben de enige die het niet snapt. DJ-zijn en worden is iets wat je op je kamertje doet, vind ik. Het technische moet sowieso in je zitten, maar daar is zo'n opleiding opzich best goed voor om dat uit te vinden.
Toch vind ik het een beetje raar dat je een hele opleiding in elkaar kan flansen speciaal op het dj-zijn gericht. Vind ik knap. Een muziekintrument is iets heel anders waar je jaren lang gericht beter mee kan worden. Plaatjes draaien kan je of kan je niet. De dingen er omheen komen wel als je in het hele leventje groeit. :rolleyes: |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by ROFL
Sorry, ik ben de enige die het niet snapt. DJ-zijn en worden is iets wat je op je kamertje doet, vind ik. Het technische moet sowieso in je zitten, maar daar is zo'n opleiding opzich best goed voor om dat uit te vinden.
Toch vind ik het een beetje raar dat je een hele opleiding in elkaar kan flansen speciaal op het dj-zijn gericht. Vind ik knap. Een muziekintrument is iets heel anders waar je jaren lang gericht beter mee kan worden. Plaatjes draaien kan je of kan je niet. De dingen er omheen komen wel als je in het hele leventje groeit. :rolleyes: |
Maar het is dus niet alleen het djen, ook het produceren wordt je "aangeleerd". Tegenwoordig kom je als goeie plaatjesdraaier maar met een heeele kleine kans ergens goed terecht, iemand die een goeie plaat gemaakt heeft en niet zo best kan draaien kan wel de hele wereld over. Omdat je je dus op beide vlakken kunt ontwikkelen daar heb je een veel grotere kans om er echt iets mee te doen. Is ook weer goed voor ons, zitten we niet naar zo'n halve zool te luisteren die toevallig een hitje heeft :p
En plaatjesdraaien kan je of dat kan je niet is bull. De technische kant van het draaien kan je iedereen leren. Wat je wel moet hebben is gevoel voor welke platen wel bij elkaar passen en welke niet. En daar letten ze dus ook op bij de selectie, je moet wel een muzikaal gehoor hebben. Ze nemen echt niet meteen de eerste de beste aan voor die opleiding. |
|
|
| Jesse |
| Is er trouwens al wat bekend over toelatingseisen, selectiecriteria etc? Dat er 10 plaatsen zijn weet ik. |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by Jesse
Is er trouwens al wat bekend over toelatingseisen, selectiecriteria etc? Dat er 10 plaatsen zijn weet ik. |
volgens mij moet je in het begin al laten zien dat je talent hebt |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by jp
Was vanochtend een thema over deze opleiding op Radio 1. Heb met interesse geluisterd en denk dat dit een succes wordt. Ze leren niet alleen de technische kanten van het DJ zijn, maar ook hoe men een live optreden moet verzorgen, het economische aspect (management) en algemene muziekkennis.
Het is dus een opleiding op niveau waar je naast het draaien ook nog wat aan hebt. Talent kun je natuurlijk ook ontwikkelen... |
Kan je ook dat boek kopen van 15 euro, waar ik laatst een thread over had gemaakt :)
[off topic]
Raoel, daar zit zeker wat in. Ik zeg niet dat Uni studenten beter zijn btw, dat zeg ik nergens. Ik mis op de Uni veel dingen die ik op zich wel geleerd zou willen hebben, oa veel praktijkzaken. Het kunnen ipv het kennen. Dat missen universitair opgeleiden wel eens ja. Van die wereldvreemde mensen af en toe.
Maar HBO-ers vind ik te schools, te makkelijk. Ik generaliseer nu maybe, maar van wat ik zie zijn velen nog echt te kinds en moeten ze aan het handje worden gehouden. Die weten niet van aanpakken.
Verschil: wij krijgen een boek en er wordt gezegd: over 2 maanden tentamen. Bij het HBO krijg je dan per week wat je moet doen en hoe je het moet doen.
Maar hier hebben we volgensmij al eens een discussie over gehad, neemt niet weg dat het een interessant onderwerp is.
[/offtopic] |
|
|
| ROFL |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
En plaatjesdraaien kan je of dat kan je niet is bull. |
Dat bedoelde ik niet zo.
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
De technische kant van het draaien kan je iedereen leren. |
Dat bedoelde ik meer ;)
Ik ben niet onwijs ervaren als dj, al heb ik gewoon wel de basis-skills. Dat heb je vrij snel onder de knie. Wat dan dus nog rest op het hele dj-gebeuren zelf is de platenkeuze. En daar moet je denk ik toch best wel wat gevoel voor hebben.
Voor de rest heb ik geen verstand van de riedel er omheen. Als dat inderdaad zo essentieel is voor het dj-zijn, dan is deze opleiding inderdaad zeer functioneel.
Ik hoop in ieder geval dat het wat toevoegt aan het totaalplaatje van een goede dj. |
|
|
|
|