return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 
Då var man körkortslös... (pg. 2)
View this Thread in Original format
Treo
Tråkigt... 0,2 är fan strängt alltså.. i finland är gränsen 0,5
sipowitz
quote:
Originally posted by Treo
Tråkigt... 0,2 är fan strängt alltså.. i finland är gränsen 0,5

Vet du hur mycket körförmågan försämras vid såna procenthalter?
Aendy
quote:
Originally posted by n0bben-
enligt mitt sätt att se saken.. 0.36 promille är ju inte mkt över gränsen.. så chansen att inte få jobb borde väl inte minska nämnvärt.
andå, fy fan vad surt o mista lappen :/

Man finns bara med i brottsregistret som att man åkt dit för rattfylleri, inte vilka värden.

Jag torskade dit för vårdslöshet i trafik (körde zick-zack upp och ned på en cool välvd mittremsa kl. 4 på natten i Ystad när jag råkade möta fabror Blåljus). Kruxet var att jag körde en bil som hade körförbud (sedan 4 timmar) p.g.a. utebliven besiktning och såldes glömde de bort min ursprungliga förseelse och satte dit mig och bilens ägare för att ha kört en bil med körförbud. Min enda prick i trafikregistret, dock hamnar man ju inte i brottsregistret för det så varför jag drog denna historia vet jag ej.
robstar
Tråkigt att höra... Men jag håller med Reveal.
De e så jävla ONÖDIGT att köra efter man har druckigt, spelar ingen roll om man är full eller inte.
Smekbar
tja... vill inte verka ond men tycker nog det va bra att du blev av med körkortet... att köra onykter är så jävla respektlöst... men men... att det står i brottsregistret spelar väl ingen roll för framtida jobb... Arbetsgivare tittar oerhört sällan i det, vad jag vet iaf...
chjo
Jag har vart av med körkortet 5 ggr så långt, är för tillfället under utredning för en ev. 6:e gång :confused:
Men alla ggr har vart för fortkörning el. likn. Finns enl. mig ingen ursäkt för att köra med alkohol i blodet, kan ställa till med så mkt.
DJ_Laszlo
Och det kan inte fortkörning göra menar du?
DJLilJo
Fan va synd... men studier måste du fortsätta med!
chjo
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Och det kan inte fortkörning göra menar du?

Jo, absolut.. kan ställa till med minsta lika mkt. Men det handlar ju lite om värderingar och dyl. Vid en ev. olycka skulle den med alkohol i kroppen hängas ut, även om det kanske inte var dennes fel.
Och trots att man kan ha svårt att känna av relativt låg promille själv så påverkar det mer än man tror.
RebeL9
trist att höra. en klasskamrat i gymnasiet förlorade sitt körkort efter 2 veckor. han hade dock högre promillehalt i blodet.
men som vi sa till honom säger jag till dig: skyll dig själv och hoppas det inte upprepas eftersom det är de laglydiga i trafiken som drabbas av ert slarv. Folk som inte kan respektera reglerna på vägarna ska helt enkelt inte köra bil. Så enkelt är det.

staz
Själv sätter jag mig inte framför en ratt såvida jag inte är så smockfull så allting snurrar.

Köra nykter är för fånar!
AC.
Som alla andra säger, dumt och du får faktiskt skylla dig själv.
0,2 promille är inte strängt. i tex de baltiska staterna och även i ryssland om jag itne miss minner mig så är promillegränsen noll. Det är strängt men med all förmodan inte utan anledning. hade vi haft lag på noll promille is verige också så hade förmodligen DJ_Laszlo inte ens funderat över att ta bilen och inte helelr blivit av med körkortet. Sänk promillehalten!
Förövrigt tycker jag inte fyllekörning kan jämföras med fortkörning. även om du aldrig på något sätt kan säga att du kör säkert när du ligger i 200+blås.

som avslutning kan jag berätta att du kommer finnas med i brottsregistret vilket medför vissa nackdelar som att du kanske inte bör ställa upp som partiledare eller söka jobb som väktare eller andra mera säkerhetsrelaterade jobb (Detta kan även gälla jobb som innefattar mestadels tangentbordsknappande framför dator-skärmen)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement