return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
[utrustning] behöver hjälp (pg. 2)
View this Thread in Original format
DJ_Laszlo
lol...känner igen det där...någon vecka efter att jag köpte min värdelösa mixer kom de på att den verkligen inte var värd ett skit, så de sänkte priset med en tusenlapp. :|

EDIT: Spilla mjök? Vafan...är det något du ska ha i handen när du lirar så är det ÖL, och inget annat...någon svindyr champagne går väl an det också.. ;)
ScuL
quote:
Originally posted by Connector
kan rekomendera Numark TT200. Har de själv. Riktigt bra vinylspelare för pengarna. Väldigt prisvärda! Och sen är de snygga med :)





:)


utseende är väldigt skönt :) man skulle ju nästan köpa de bara på grund av det hehe :D
jag läste nåt om 'armen' var liten ostabilt.. stämmer det?
DJ_Laszlo
Det verkar som du har bytt armen, för om jag inte har helt fel så ska de vara raka på TT200:an...eller är jag helt ute och cyklar?
Connector
ScuL: Jag har inte haft några problem med tonarmen.

DJ_Laszlo: När jag köpte spelarna så fick man en rak och en s-formad tonarm med i paketet. Idag får man bara den raka :/
ScuL
quote:
Originally posted by Connector
DJ_Laszlo: När jag köpte spelarna så fick man en rak och en s-formad tonarm med i paketet. Idag får man bara den raka :/


vilka är bättre?
Smekbar
s-formad ger bättre ljudkvalite och sliter mindre på skivorna... mixar man trance/techno bla bla bla så används i princip alltid s-formad...

rak spårar bättre och används därför främst av scratch-djs...
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by Smekbar
s-formad ger bättre ljudkvalite och sliter mindre på skivorna... mixar man trance/techno bla bla bla så används i princip alltid s-formad...

rak spårar bättre och används därför främst av scratch-djs...


Couldn't have said it any better. Dessutom är väl den raka tonarmen något kortare, vilket medför att den inte är "i vägen" lika mycket.

Edit: Vad får man förresten i regel punga ut för ett par tonärmar?
Connector
Backtoplastic tar ca 400:-/st för s-formade tonarmar.
Smekbar
tänkte stjäla den här tråden lite... ska nämligen införskaffa ett par bra dj-lurar nu, och jag undrar om det är några speciella ni rekommenderar..? inte lönt att ni rekommenderar något som kostar mer än 1500kr, för där går typ gränsen...

de jag funderar på är:
Numark Z HEADPHONES (995kr).. har lyssnat på dessa... jävligt najs basåtergivning.. men de är inte slutna vilket kanske e lite dumt?

Sony MDR V500DJ (1200kr)... har inte lyssnat på dessa än. Bad musikaffären ta hem dem så jag kan prova dem...

Stanton PRO 2000 S (1195kr)... verkar väl rätt sjyssta.. nån som vet något om dem? =)

kom gärna med egna förslag... vad använder ni för lurar t.ex?
ScuL
för vad jag har hört går det mellan Pioneer och Sony.

Sony har otroligt hårt ljud+bass, Pioneer liten mindre men det är .. clearer. heldare?

Sony passar över hela öron, Pioneer inte.. den sitter bara 'på'.
För övrigt har Sony hörljurar en liten ostabilt 'clicking-system' lr whatever det heter ... du vet när du bygger om den så att du lyssnar med bara ett öra? .. den problem är fixat @ pioneer.

De andra kan jag inte säga så mycket om.

ScuL
VARNING
*gammal tråd*


LOL
nästan ett år efter denna post har jag äntligen fått mig att ta et beslut och jag köpte det här under de senaste 2 veckor:





2x American Audio HTD 4.5
Numark DXM06 mixer
1x Ortofon Concorde Pro
1x Ortofon DJ S .. (Concorde var slutsåld, fick denna istället).

Behöver bara köpa nya hörlurar och mer vinyl.. men det funkar tokbra hittils :p

Måste bara säga att det här var absolut INTE bra för planboken! :D
Kamelen
jag ska sälja mina skivor/utrustning.. om det är intressant =)?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement