|
Tripje naar New York (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
| Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet :) |
|
|
| jp |
De entree voor de clubs is ongeveer 40 dollar. De prijzen van drankjes zijn ook niet misselijk, water is 5 dollar en red bull 6. Je krijgt echter wel waar voor je geld, want sluiten doet men pas tegen 8-9 uur. Opvallend genoeg is het erg donker en lijkt al het geld in het geluid te zijn gestoken, want decoraties daar doet men gewoonweg niet aan. Die typische Amerikaanse kick bass is even wennen, je maag keert gewoon 3 keer om :D
Het makkelijke aan New York is dat je eigenlijk niet kan verdwalen. De straten zijn allemaal kaarsrecht en hebben een nummer. En markante gebouwen als het Empire State Building helpen je richtingsgevoel. Omdat alles op Manhattan geconcentreerd is, kun je in een lang weekend de stad heel goed leren kennen. Als je hier naar toe wilt komen kun je het beste buiten het seizoen komen en een goedkoop hotel net buiten Manhattan nemen. Metro rijdt 24/7 en is schoon en goedkoop. Ticket kost zo'n 300-400 Euro excl. belasting.
Als je door de stad loopt lijken de gebouwen eigenlijk helemaal niet zo hoog. Het Nationale Nederlanden gebouw in Rotterdam lijkt bijvoorbeeld veel groter. Omdat de wolkenkrabbers relatief small zijn en de gebouwen erom ook enorm hoog zijn veroorzaakt dat een soort gezichtsbedrog. Sta je echter bij Brooklyn Bridge op afstand naar Manhattan te kijken dan laat dat een onvergetelijke indruk achter, vooral 's nachts.
De mooiste gebouwen zijn die uit de jaren 20 en 30, zoals het Chrysler gebouw en het Flat Iron Building. Trouwens de lift in het Empire State Building doet 80 verdiepingen in 30 seconden, je oren knappen bijna van het luchtdrukverschil :crazy:
Fans van kleding, muziek en audio kunnen zich in de handen wrijven. Merkkleding is spotgoedkoop, net als fotocamera's en carstereo (Chinatown). CD's kosten tussen 12 en 20 dollar (import) en de keuze is enorm. Buikje vol in een gezellig restaurant is ongeveer 20-25 dollar incl fooi. Als je een kettingroker bent kun je deze stad echter beter mijden: pakje Marlboro kost tussen de 6 en 8 dollar, en opsteken kun je je peuk alleen buiten!
Brianna komt 18 december via Brussel naar Nederland voor Vandit Night (19-12 Berlijn) en Innercity (20-12) en blijft dan tot de 28e.
Wat betreft de camera: het is een simpele 2.0 megapixel Fujifilm, maar met een ongelovelijk nauwkeurige lens. Je krijgt altijd de foto die je wilt omdat ie direct zonder vertraging 'afdrukt'. Hij weegt niks en dat is behoorlijk prettig bij feesten. Het is trouwens haar camera :toothless
Vandaag gaan we in een Nederlands restaurant eten. Ik ben benieuwd of het eten net zoals thuis smaakt :)

Je vind de Nederlandse historie van New York overal terug, zoals op dat bord net boven Bri

Empire State Building

Flat Iron Building

Rockefeller Center met kerstboom 'in aanbouw'

Mijn metrostation in Astoria, met de snelweg naar JFK eronder.

Zicht naar de andere kant. Bri's huis is de 2e straat na de Burger King

Daar rijdt Rosco nu in ;)

Hier kwamen dus vroeger de immigranten aan per boot

Wat een contrast!

Brooklyn Bridge wordt bewaakt als een vesting. Alleen auto's met passagiers mogen erop

Klein kerkje met begraafplaats midden in het financiele district

Zwarte gebouw waar een heel gat in is geslagen, patriotistische spandoeken, World Financial Center

World Financial Cemter en een zwaar beschadigd toren ernaast. De fantastische glazen koepel ertussen is weer helemaal gerepareerd.

Little Italy

5th Avenue en Chrysler Bulding

Het gat is 8 verdiepingen :eek:

Chinatown

Grand Central Station is enorm groot en schitterende architectuur. Af en toe is er een lasershow op het plafond.

De metro. De treinstellen zitten dus niet vol graffiti zoals iedereen denkt, maar de tunnels en perrons zien er wel 'nasty' uit. Het is overigens zeer veilig. |
|
|
| Partyhardy! |
| Enorm gaaf zeg JP! :eek: Wow! :tongue3 |
|
|
| arj1o1 |
| de electronica is wel spotgoedkoop maar wel allemaal 110 volt en kans op belastingheffing bij controle op schiphol (geloof ik) |
|
|
| New Wave |
Top ouwe, heerlijk dat leesvoer.
Later! |
|
|
| Joost008 |
Wowwww!!!
IDD echt VET report, ik zou er net als velen:p ook heeel graag keer naar toe willen!!! |
|
|
| DJ_Massive |
| enorm gaaf JP! |
|
|
| SnuggLe |
Echt superkicke JP! Mooie foto's weer!
Kan je voro mij niet wat meenemen van de NYPD? Echt kicken man, ik wil daar wel eens meedraaien :D
Enneh...met die boot in de haven: beetje ver, een boot uit Peking ;)
Btw, in auto's zitten toch altijd passagiers? :) :D |
|
|
| jp |
Ik wil wel een schaalmodel voor je scoren :)
Ben nu overigens net thuis. Heerlijk gejankt op JFK :toothless
Anyhow, je mag niet alleen in de auto zitten als je over de Brooklyn Bridge rijdt. Vanwege zelfmoordcommando's of zo. Die brug is beter bewaakt dan Fort Know :crazy: |
|
|
| snitz |
| quote: | Originally posted by jp

Times Square
|
Waar IS tijs nou?:D
Mega reportje JP |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by jp
Ik wil wel een schaalmodel voor je scoren :)
Ben nu overigens net thuis. Heerlijk gejankt op JFK :toothless
Anyhow, je mag niet alleen in de auto zitten als je over de Brooklyn Bridge rijdt. Vanwege zelfmoordcommando's of zo. Die brug is beter bewaakt dan Fort Know :crazy: |
Fort Knox bedoel je?
Schaalmodel , wheehhehe :) |
|
|
| MennoB |
| Gave report weer. Ook een paar vette foto's!!!:) |
|
|
|
|