|
Officielt TA spår ??? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by [nils]
precis. enbart dom, ifall man frågar mig :)
kanske en musik video med snuttar av alla låtarna i också? :D |
jaaag vet.. vi kan göra en DVD istället och så kan vi ha musik videos till alla låtarna som steve kan få göra.. hehe :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by [nils]
precis. enbart dom, ifall man frågar mig :)
kanske en musik video med snuttar av alla låtarna i också? :D | Ja ! Där kan ju jag komma med på ett hörn också :gsmile:
I övrigt tycker jag den DJ som inte vart med & proddat får mixa skivan !
| quote: | Originally posted by dbl
jaaag vet.. vi kan göra en DVD istället och så kan vi ha musik videos till alla låtarna som steve kan få göra.. hehe :) |
Tack för förtroendet men en video till varje låt :p Då blir jag klar nångång till nästa höst ;) |
|
|
| vegvisaren |
| quote: | Originally posted by dbl
och om du nu har så mycket idéer vegvisaren.. varför tar du inte bara o fixar ett program som typ reason eller fruityloops???
du behöver inte massa hårdvaru synthar och så om du tror det.
kolla/sök igenom production delen så finner du massa hjälp där... men för gudsskull ta o sök innan du skriver något..
vi har typ minst 10 trådar i veckan med nya som frågar hur man gör musik och vad som e bästa program att använda o massa sånt skit... blir samma svar varje gång.. så SSÖÖÖÖÖÖÖKKK för guds skull.. annars kommer du bli hatar där ;)
hehehehe |
För det första så frågade jag inte efter vare sig vilket program eller vilken synth man skall använda. Jag frågade om nån me utrustning på sweta var intressrad av att prodda med mig.
Min tanke var ett det skulle vara kul att träffa några sweta och samtidigt göra några tunes tillsammans. Men om det inte lockar så fine by me. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by vegvisaren
För det första så frågade jag inte efter vare sig vilket program eller vilken synth man skall använda. Jag frågade om nån me utrustning på sweta var intressrad av att prodda med mig.
Min tanke var ett det skulle vara kul att träffa några sweta och samtidigt göra några tunes tillsammans. Men om det inte lockar så fine by me. |
jag sa inte heller att du gjorde det.. gav dig bara lite hjälp ifall du besöker den delen.. för jag antar att du inte vill bli "hatad".
och eftersom du sa att du ville börja producera, men att du varken hade resurserna eller kunnandet så ville jag bara hjälpa till lite.
för resurser... e ju bara att fixa ett program.. behöver inte vara laglig väg du det.. och e inte sådär jätte svårt..
o säg nån som har haft haft kunnandet när dem först började???
allas musik har låtit förjävligt o man måste lära sig nån gång.. man kan inget från början.
så mitt tips va att ta o kolla igenom production sektionen och få hjälp där... för om du har idéer så ska du la försöka få fram det.
kanske bli jätte bra.. e dock inte alltid så lätt att få fram idéer.. jag har haft en jäkla massa idéer men inte fan har jag fått fram ens hälften av dem.
och att prodda med någon som inte kan något känns la sådär kul.
hade du själv kunnat göra det hade du med all säkerhet proddat med någon som kan någon än nån som bara har några bra idéer.
det funkar inte alltid så bra.
men blir du sur för att man försöker hjälpa till lite o förösker få dig att producera själv o få ut dina idéer istället för att försöka få nån annan att göra det... så visst.. bli du det... skiter jag fullständigt i |
|
|
| Vizay |
asså iden e kanon, inget fel på den :)
dock känner jag att jag personligen inte orkar med ytterligare ett projekt, proddar redan dels för mig själv och sen har jag en gemensam studio med en polare så där blir ytterligare ett projekt, sen kör jag han å ytterligare en kille ett tredje projekt så :p
men de e klart att de måste finnas fler här inom abc-området som vill prodda lite tillsammans :)
å angående skivan, tycker vi borde ta upp det projektet igen för fan, fattar inte vad det va som dog ut med den faktiskt :) fast de e väl som med alla andra projekt vi har tagit oss för här ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Vizay
asså iden e kanon, inget fel på den :)
dock känner jag att jag personligen inte orkar med ytterligare ett projekt, proddar redan dels för mig själv och sen har jag en gemensam studio med en polare så där blir ytterligare ett projekt, sen kör jag han å ytterligare en kille ett tredje projekt så :p
men de e klart att de måste finnas fler här inom abc-området som vill prodda lite tillsammans :)
å angående skivan, tycker vi borde ta upp det projektet igen för fan, fattar inte vad det va som dog ut med den faktiskt :) fast de e väl som med alla andra projekt vi har tagit oss för här ;) |
Vad gäller låt till ett samlingsalbum eller ett enthem spår för SWETA så går det ju även med redan befintliga spår eller som är under uppbyggnad, en låt behöver ju inte bara vara för ett ändamål så att säga... |
|
|
| Aendy |
| Annars kanske man kan göra en SWETA-mix på den officiella TA-låten... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Aendy
Annars kanske man kan göra en SWETA-mix på den officiella TA-låten... |
låter oxå som en bra idé :) |
|
|
| [nils] |
| quote: | Originally posted by Aendy
Annars kanske man kan göra en SWETA-mix på den officiella TA-låten... |
den vore cool!
vegvisaren: ska vi köra igång ngt litet projekt? nån annan som är på? |
|
|
| NooN |
Att remixa den officiella TA-låten vore kul :)
Fast jag bangar inte på en SWETA-låt heller...:toothless |
|
|
| Mario_GX |
Tjena
jag undrar ifall det är någon som har lust att göra en eller två låtar me mig. Vore skoj att ha ett sidoproject :) arbetar med reason och vore bäst ifall du också använde reason.
någon som har lust? |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by Mario_GX
Tjena
jag undrar ifall det är någon som har lust att göra en eller två låtar me mig. Vore skoj att ha ett sidoproject :) arbetar med reason och vore bäst ifall du också använde reason.
någon som har lust? | Jag lade upp en tråd för egen musik men detta hamnade här så då kan jag ju fråga dig då Mario samma sak jag frågade där. Jag skulle vilja jobba lite med ngn då det som enmans projekt kan vara svårt att inspirera, influera sig att släppa en röd tråd man hittat. Sen att ens vänner inte gillar denna musik stil gör att man inte kan be om råd då dessa tycker musiken är monoton, intetsägande,när kommer sången osv,osv. Jag skulle vilja prova iaf och jag kör bara med Reason. Keep it sexy, dark & exiting ! |
|
|
|
|