|
Het Terrorisme in de Wereld
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
Na de aanslagen in Amerika op 11 september is de 'war on terror' begonnen. Vele landen werden gewaarschuwd, veiligheidsmaatregelen die de samenleving deels ontwrichten zijn overal ingevoerd (ook in NL heb je nog dagelijks VEEL maatregelen zoals het bewaken van VEEL ambassades in Den Haag), maar wat heeft het nou opgeleverd?
Volgensmij niet echt veel. Althans, het is niet zichtbaar.
Irak is aangevallen 'in de naam van de democratie', Noord Korea werd gewaarschuwd en Amerika gaat zijn gang maar....
Nu zijn er aanslagen in Irak en 4 aanslagen in Istanbul.
Moeten wij ook een keer bang worden? Gaat zoiets ook in NL gebeuren?
Vind het allemaal nogal vaag. Amerika heeft er een grote rol in, maar luistert niet naar zijn volk of al het volk dat elders protesteert (" I believe your citizens like their right on free speech" verteld Bush steeds).
Wat vinden jullie van al dit gedoe? |
|
|
| Chicane |
Wat ik er van vind? Kan ik heel kort(zichtig) in zijn: VER VAN MIJN BED. Nederland is zo'n takke klein kutland op de wereldkaart, ik zal niet zeggen dat we veilig zijn, maar serieuze zaken hebben we hier niet te vrezen omdat we totaal niks van waarde hebben wat terroristen kunnen gebruiken om een land van gedachte te doen veranderen. Wat wouden ze gaan doen, Tiesto gijzelen? :D
Whehe, gewoon allemaal te ing ver van me bed al die arabieren en terroristen :p |
|
|
| Ding Chavez |
| Bush is een achterlijke hillbilly. Te dom om zelf een land te regeren dus doen al die extreme figuren achter de schermen het. Gelukkig begint het amerikaanse volk het geloof ik ook in te zien en is het na 4 jaartjes gedaan voor meneer. |
|
|
| Jimmy |
Het is een kwestie van tijd voordat er in Nederland of een ander west - europees land aanslagen zullen plaatsvinden en geloof me, die zullen van een hogere orde zijn dan die in Istanbul. In Engeland zal het zeker een keer gaan plaatsvinden. En Nederland herbergt vele internationale instanties, doet mee aan "de bezetting" van Irak. Een potentieel doelwit dus.
Laatst was het nog in het nieuws dat Nederland een uitstekende infrastructuur heeft om terroristen de gelegenheid te bieden voor aanslagen. Nederland is al jarenlang een meeting point van criminelen, onder andere als uitvalsbasis voor de Oost - Europese maffia.
Ik zie niet in hoe hier een einde aan gaat komen, tenzij Amerika haar midden-oosten politiek verandert.
:( |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Jimmy
Laatst was het nog in het nieuws dat Nederland een uitstekende infrastructuur heeft om terroristen de gelegenheid te bieden voor aanslagen. Nederland is al jarenlang een meeting point van criminelen, onder andere als uitvalsbasis voor de Oost - Europese maffia.
|
Pesies, een aanslag op de Rotterdamse haven zou grote gevolgen hebben voor de rest van Europa
edit: volgens mij bedoelde jij het anders, neemt niet weg dat ik de rotterdamse haven als mogelijk doelwit zou kunnen zien :) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Chicane
Wat ik er van vind? Kan ik heel kort(zichtig) in zijn: VER VAN MIJN BED. Nederland is zo'n takke klein kutland op de wereldkaart, ik zal niet zeggen dat we veilig zijn, maar serieuze zaken hebben we hier niet te vrezen omdat we totaal niks van waarde hebben wat terroristen kunnen gebruiken om een land van gedachte te doen veranderen. Wat wouden ze gaan doen, Tiesto gijzelen? :D
Whehe, gewoon allemaal te ing ver van me bed al die arabieren en terroristen :p |
Idd ERG kortzichtig. Alles wat verder dan 100km van je huis is boeit je zeker niet?
Joh, dit is vet belangrijk voor ons allemaal. De hele wereldeconomie gaat ook om dit soort zaken, dat dingen duurder worden etc heeft hier ook mee te maken.....
Mensen die wat 'Anti Bush' dingen willen lezen moeten eens een boek van Micheal Moore lezen, wel leuk :) Stupid White Men bijvoorbeeld of zijn nieuwe 'Dude Where is my country?'. Wel leuk.
Terrorisme of OostEuropese Maffia vind ik nogal wat anders. De Maffia maakt niet echt slachtoffers (als in; raakvlak met burgers), terroristen wel die plegen aanslagen. Die 2 zijn niet te vergelijken. |
|
|
| basd |
Persoonlijk geloof ik er voorlopig nog niet in (of wil ik er niet in geloven) dat er ook in West-Europa aanslagen gepleegd zullen worden.. En als het dan al zo is, dan zal waarschijnlijk Engeland (Londen) als eerste aan de beurt zijn..
Maar die kans acht ik gewoon nog niet groot.. |
|
|
| Jimmy |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Terrorisme of OostEuropese Maffia vind ik nogal wat anders. De Maffia maakt niet echt slachtoffers (als in; raakvlak met burgers), terroristen wel die plegen aanslagen. Die 2 zijn niet te vergelijken. |
Het gaat me ook niet om de maffia. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het aangeeft dat Nederland best een aantrekkelijk land om criminele activiteiten te ontplooien, laat staan terreuracties.:confused: |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Jimmy
Het gaat me ook niet om de maffia. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het aangeeft dat Nederland best een aantrekkelijk land om criminele activiteiten te ontplooien, laat staan terreuracties.:confused: |
Dat klopt ja. De haven bijvoorbeeld is nummer 1. Wat zou je anders moeten pakken? Maybe een ambassade of iets dergelijks in Den Haag.
Die veiligheidsmaatregelen die ze daar nu hebben gaan nergens over. Als ze gewoon een busje laten rijden met explosieven kan je er NIETS tegen doen. |
|
|
| Optimus |
| Den Haa zou een reeële optie kunnen zijn voor een aanslag. Internationaal Gerechtshof, ambassades... Rotterdam ook, wereldhaven, veel grote hoge gebouwen:nervous: |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Pesies, een aanslag op de Rotterdamse haven zou grote gevolgen hebben voor de rest van Europa
|
een aanslag op het Botlek-gebied (waar enkele miljoenen kubieke meter olie, benzine etc ligt) zou half Rotterdam wegvagen.
Hebben pas een excursie naar de haven van Rotterdam gehad en die grote olie-containers worden enorm goed bewaakt, als daar een bom zou ontploffen zou heel het Botlek-gebied ontploffen met een groot gedeelte van Rotterdam erbij.
(volgens die man dan)
ik denk dat er in Den Haag, Rotterdam of Amsterdam makkelijk een aanslag kan komen, er is een dag dat de Europese landen aan de beurt zijn, maar hoe lang dit gaat duren... |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Dat klopt ja. De haven bijvoorbeeld is nummer 1. Wat zou je anders moeten pakken? Maybe een ambassade of iets dergelijks in Den Haag.
Die veiligheidsmaatregelen die ze daar nu hebben gaan nergens over. Als ze gewoon een busje laten rijden met explosieven kan je er NIETS tegen doen. |
het Botlek-gebied is dus echt wel goed beveiligd, enige manier hoe ze daar een grote aanslag kunnen plegen met veel slachtoffers is door middel van een vliegtuig |
|
|
|
|