return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
hiphop dj's
View this Thread in Original format
swe_Trancer
Vad går det ut på? har ni sett nån av top dj'sen inom hiphop om det nu finns nåra såna. beatmatchar dom? eller scratchar dom bara?:wtf:
mindshooter
Är ganska intresant faktiskt...är väl inte så påläst inom området men ajg har sett lite på en mässa. Ofta är det ett beat som dom skapar med hjälp av flera plattor som dom kör i olika takt. Eller så kan dom scratcha till ett redan befintligt beat. Mycke improvisation och dylikt...mycket skillz :D
swe_Trancer
det du nämnde va turntablism... jag vill veta vad vanliga hiphop dj's gör
reveal
quote:
Originally posted by swe_Trancer
det du nämnde va turntablism...

Hehe, verkar finnas namn på allting :) För mig räcker det att indela i ett fåtal genrer, även inom trance. Om jag skulle besvara din fråga hade jag svarat likadant som mind.
SteveTranz4ever
De e ju mycke som mindshooter säger... dom har mer mixskills säkert än dom flesta trance DJs skulle jag vilja säga.

När jag var som mest intresserad av DJs och köpte egna grejjer på mitten av 90-talet så var jag på DJ-SM ´95 och det var fantastiskt kul... Fan så säkra och häftiga saker dom kunde göra med två vinylspelare och en mixer...
swe_Trancer
mer mix skils vet jag inte...de gånger jag sett turntablism har de inte varat mer än 2-3 minuter...
reveal
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
När jag var som mest intresserad av DJs och köpte egna grejjer på mitten av 90-talet så var jag på DJ-SM ´95 och det var fantastiskt kul... Fan så säkra och häftiga saker dom kunde göra med två vinylspelare och en mixer...

Ha! Där ser man, hade ingen aning om att du sysslade med sånt, coolt ;)
NooN
quote:
Vad går det ut på? har ni sett nån av top dj'sen inom hiphop om det nu finns nåra såna. beatmatchar dom? eller scratchar dom bara?:wtf:

Det är nog svårt att beatmixa hiphop. Mindshooter gav en mycket bra förklaraing skulle jag tro. Jag har aldrig sett en "riktig" hiphop-DJ in action så...

Inte för att jag vill det heller :D
SteveTranz4ever
quote:
mer mix skils vet jag inte...de gånger jag sett turntablism har de inte varat mer än 2-3 minuter...

Hmm... well... har sett en del mixa å de e mer än bas/diskant-justering + beatmatch + styckeanpassning i dom mixarna...

quote:
Originally posted by reveal
Ha! Där ser man, hade ingen aning om att du sysslade med sånt, coolt ;)

Hoppas du inte menar hiphop eller vad de heter... när men jag var as inne på DJ prylen förr men pga. brist på pengar + tinnitus så valde jag att inte sattsa allt jag hade på en sån karriär
swe_Trancer
quote:
Hmm... well... har sett en del mixa å de e mer än bas/diskant-justering + beatmatch + styckeanpassning i dom mixarna...

huh? har aldrig hört om hiphop dj's som använder bas/diskant justering. nå vidare beatmatch har jag inte erfarat

reveal
quote:
Hoppas du inte menar hiphop eller vad de heter...

nej, menade såklart att du var dj ;) DJ SteveTrams :D
mindshooter
Respect till Carl Cox som lira techno me typ 6 spelare samtidigt :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement