return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Test... (+ en svenske vits =P)
View this Thread in Original format
netroM
ok først er det testen:


En kvinne er i sin mors begravelse.
Der ser hun drømmemannen sin. Men han går før hun rekker å finne ut hvem han er.
To uker senere dreper kvinnen søsteren sin!
Hvorfor?:conf:









Svenske vitsen:

Rundt et bord sitter et spøkelse, et troll, en heks og en smart svenske. Midt på bordet ligger en bolle.
Hvem tar bollen?



Riktig svar: Ingen av dem eksisterer :p
Aendy
quote:
Originally posted by netroM
En kvinne er i sin mors begravelse.
Der ser hun drømmemannen sin. Men han går før hun rekker å finne ut hvem han er.
To uker senere dreper kvinnen søsteren sin!
Hvorfor?:conf:


För att hon får en posttraumatisk psykos p.g.a. sin moders bortgång och går bersärkagång på sin omgivning och därav faller bland annat hennes syster offer för hennes vansinnesakt?
netroM
nei.. det er desverre feil....
skal si svaret på fredag :)
SteveTranz4ever
- Vad kallas en smart människa i Norge?
- Turist.

:D

http://home.tiscali.se/123an/norge01.html
http://home.tiscali.se/123an/norge02.html
http://home.tiscali.se/123an/norge03.html


Kul att se en ny norrman på SWETA :)
netroM
ny og ny....;)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by netroM
ny og ny....;)
Ny på Svenska delen i alla fall... har inte sett dig här förr... har sett du har över 400 poster eller nåt sånt..
nekholm
quote:
Originally posted by netroM
En kvinne er i sin mors begravelse.
Der ser hun drømmemannen sin. Men han går før hun rekker å finne ut hvem han er.
To uker senere dreper kvinnen søsteren sin!
Hvorfor?:conf:


För att hon hoppas på att hon ska få se honom igen på systerns begravning.
reveal
quote:
Originally posted by nekholm
För att hon hoppas på att hon ska få se honom igen på systerns begravning.



Intressant svar! Jag har en bekant jobbar på fängelset i Malmö. Där har de börjat att ställa frågor av denna typen för att på så sätt bilda sig en uppfattning om fångarnas psykiska stabilitet. Den som svarar på ovanstående sätt på just frågan som nu ställts, betraktas som psykiskt sjuk och konspiratoriskt lagd, medan den som svarar som Aendy uppges ha ett normalt fungerande psyke. Bara så ni vet ;)
Glorie
quote:
Originally posted by netroM
En kvinne er i sin mors begravelse.
Der ser hun drømmemannen sin. Men han går før hun rekker å finne ut hvem han er.
To uker senere dreper kvinnen søsteren sin!
Hvorfor?


hmmmm, det e nånting lurt mellan systern och drömmannen :) men jag vet inte vad :p blod är ju å andra sidan tjockare än vatten, så jag förstår inte varför hon var tvungen att dräpa sin egen syster ... hmmm

påminner om den klassiska: en pappa och hans barn färdas i en bil, och så krockar de och pappan dör.. barnet fraktas till sjukhus, där det hamnar på operationsbordet. När kirurgen kommer in i operationssalen säger denne: Det där e ju min son.. hur går det ihop? :) men det e ju sjukt lätt!
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
påminner om den klassiska: en pappa och hans barn färdas i en bil, och så krockar de och pappan dör.. barnet fraktas till sjukhus, där det hamnar på operationsbordet. När kirurgen kommer in i operationssalen säger denne: Det där e ju min son.. hur går det ihop? :) men det e ju sjukt lätt!


Nja, lite skillnad är det: På din gåta finns det ju ett korrekt svar (kirurgen var en kvinna och pojkens mamma). Det är en klassisk könsrollskampanjsuppmärksammare (i stil med ;"Nya avslöjanden visar att var tredje som sitter i riksdagen bär kjol på fritiden"). Norrmannens gåta har inget korrekt svar.

Glorie
quote:
Originally posted by Aendy
Norrmannens gåta har inget korrekt svar.


hmmmm...okej... fattade aldrig det... jaja, ska spekulera lite mer då.. kommer med ett nytt svar i morgon! :D
nekholm
quote:
Originally posted by reveal
Den som svarar på ovanstående sätt på just frågan som nu ställts, betraktas som psykiskt sjuk och konspiratoriskt lagd, medan den som svarar som Aendy uppges ha ett normalt fungerande psyke. Bara så ni vet ;)


Så jag är pysiskt sjuk och konspiratoriskt lagd? Hmm, intressant..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement