|
Santa Lusia på svensk???
|
View this Thread in Original format
| netroM |
Hjelp meg her.....
hvordan går Santa Lusia på svensk?
(har prøvd google...) |
|
|
| St_Andrew |
hehe hitta det oxå där, fast var tvungen att söka enbart på svenska.
Natten går tunga fjät, runt gård och stuga.
Kring jord som sol'n förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiga med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Natten var stor och stum. Nu hör det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar.
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter ny, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by n0bben-
har hört att airbase ska göra en trance remix på sankta lucia..
nej nu yrade jag i nattmössan |
hehe, vore iof coolt, finns ju tranceremix på bröllopsmarchen o allt möjligt |
|
|
| Airbase |
| Jag HAR faktiskt lovat att remixa Rudolf med röda mulen, vi får se hur det går :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Airbase
Jag HAR faktiskt lovat att remixa Rudolf med röda mulen, vi får se hur det går :) |
Hehe, det hade varit coolt :) Meddela här när den är klar :p |
|
|
| dbl |
[QUOTE]Originally posted by Airbase
Jag HAR faktiskt lovat att remixa Rudolf med röda mulen, vi får se hur det går :) [/QUOTE
hahahaha... skulle ju bli hel ball :) |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by Airbase
Jag HAR faktiskt lovat att remixa Rudolf med röda mulen, vi får se hur det går :) |
haha... med eller utan vocals? :) |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by Airbase
Jag HAR faktiskt lovat att remixa Rudolf med röda mulen, vi får se hur det går :) |
så vitt jag vet så det finns redan en rave/hardcore version av rudolf med röda mulen. jag tror att den hette rudolf the ravenosed raindeer och var med på nån rave/hardcore compilation från typ mitten/sent 90-tal |
|
|
|
|