|
Lägga upp en egen server !!
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
Eller varför inte nån som känner sig motiverad (du?) kan fixa upp en stream som rullar 24/7 och plockar in låtar från ett upload-dir. Så kan användarna ladda upp sina egna "rekomendationer" som automatiskt tas i i playlisten. :)
För JAG tror inte folk orka engagera sig i med att installera en "massa" program å sånt bara för att tipsa om bra musik :) |
|
|
| dbl |
tänkte ha kört igång en shoutcast för ett tag sen enbart för att underlätta för en jag snackar med på nätet...
men fick inte riktigt igång det... skiten lägger ner då och då och av nån anledning så kommer det inte ut nått..
så jag la ner det |
|
|
| Smekbar |
hmm.. själv kör jag en ftpserver med en publickatalog där jag lägger en del demos av mina alster så blir det lätt för folk att checka vad jag sysslar med för tillfället... funkar väl lika bra, men har man en dator att lägga som server så e de klart att de vore najs att köra en webradio med endast forumfolks musik... men annars e de lite väl mycke pul känns det som...
här finns för övrigt grejerna jag gör :)
ftp://madstyle:[email protected]:3972 |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by Smekbar
hmm.. själv kör jag en ftpserver med en publickatalog där jag lägger en del demos av mina alster så blir det lätt för folk att checka vad jag sysslar med för tillfället... funkar väl lika bra, men har man en dator att lägga som server så e de klart att de vore najs att köra en webradio med endast forumfolks musik... men annars e de lite väl mycke pul känns det som...
här finns för övrigt grejerna jag gör :)
ftp://madstyle:[email protected]:3972 |
Så himla mkt pul är det väl inte. ett litet program (264 kb)som är länkat till en viss mapp sen kan folk enkelt gå in och lyssna utan att ladda hem musiken. Inget jobb bara lägga i Autostarten, vips klart. Så funkar det på min burk iaf. Och det är fan ingen dålig burk heller. *s* 300 MgHz 17 gig diskar ( Muahahah) 336 sdram osv.osv. Är ju förjävla sorgligt !!
Ha det bäst ! |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Om man kan ha flera streamar igång samtidigt... tex. om man kör detta och sen en vanlig shoutcast radio så kanske jag kan tänka mig att testa detta ett tag.... så får man se hur pass använt det blir... |
|
|
| Zliten |
| Jag tycker det låter som en bra ide... bara ni kör Tiesto låtar lite då och då-- :crazy: |
|
|
| zamson |
| tror inte folk inte "orkar" köra en shoutcast server.. det kanske finns dom som bara vill ha sin lina "ren" - som jag..måste ju kunna tanka hem semesterbilder utan problem :disbelief |
|
|
| zamson |
| är det nån som har koll på om det är lagligt att köra shputcastserver? Vet att det är oliak regler i olika länder.. hyr är det med sverige? |
|
|
|
|