return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Stanga Coffeshoppisarna? (pg. 2)
View this Thread in Original format
ScuL
quote:
Originally posted by sipowitz
Scul: Jag tror du menar dödshjälp på svenska.


ja precis. men jag letade efter latinska varianten. euthanasie heter det här. det måste vara ett likadant ord på svenska. :)
cviper
quote:
Originally posted by JayBee
är det inte så att man får ta självmord i holland?



Det är väl inte förbjudet att ta självmord, eller? Inte att det skulle spela nån vidare roll, men det verkar ganska dummt å 'förbjuda' det..
Det är inte direkt så att man skulle kunna bötfälla/stämma/osv folk som begår självmord. :rolleyes: :p
swe_Trancer
va för droger finns på dessa coffeeshops egentligen? har holland stor brottsstatestik??:conf:
Goldiluxe
Sa vitt jag vet kan man kopa hasch o marijuhana.

:) spacecakes oxa :)
swe_Trancer
quote:
Originally posted by Goldiluxe
Sa vitt jag vet kan man kopa hasch o marijuhana.

:) spacecakes oxa :)


inget tyngre?
är tyngre droger lagliga?
jag har inget emot att folk röker lite då o då, men heroin är jag emot
XTC bryr jag mej inte om, sålänge folk inte bara går ut till EDM fester BARA för att ta...
Goldiluxe
quote:
Originally posted by swe_Trancer
inget tyngre?
är tyngre droger lagliga?
jag har inget emot att folk röker lite då o då, men heroin är jag emot
XTC bryr jag mej inte om, sålänge folk inte bara går ut till EDM fester BARA för att ta...


ALLA andra droger, ar lika strangt forbjudna har, som i t.ex Sverige.

Mushrooms gar under naturprodukter och raknas NOG inte till samma som t.ex Coke, Heroin osv osv.
mjz
quote:
Originally posted by cviper
Det är väl inte förbjudet att ta självmord, eller? Inte att det skulle spela nån vidare roll, men det verkar ganska dummt å 'förbjuda' det..
Det är inte direkt så att man skulle kunna bötfälla/stämma/osv folk som begår självmord. :rolleyes: :p


jag hade för mig att självmord var olagligt... skulle inte va den första (eller enda) korkade lagen... :)

eutanasi heter väl dödshjälp med ett lite finare ord på svenska förresten...
Pjox
som mjz sa, jag tror det är olafligt i sverige att begå självmord. Vet att det va dödsstraff på det förut i alla fall. Och jag tror inte dom brytt sig om att ändra lagen. Även inen följder den...
staz
quote:
Originally posted by St_Andrew
öhhhhhhhhhhh så bara för att sverige har egna problem ska man skit i andra länders problem? stora problemet med det här var väl att det gjorde det enklare för folk att exportera droger vidare till sverige, vilket då i högsta grad är ett svenska problem och inte enbart hollänskt?


problem = ofrivillig jobbig situation
holland har valt att ha som de har , då är det inget problem.

om svenska staten tycker det påverkar dem får de väl lägga mer skattepengar på tull, de har inte ett dugg med hollands politik att göra vad det beträffar dessa grejer, lika lite som holland bör säga åt sverige att införskaffa coffeeshops NU!

USA har redan lagt nosen i blöt i hollands narkotikapolitik, här finns en artikel som berättar om det

http://www.usatoday.com/usatonline/20020715/4271926s.htm
JayBee
quote:
Originally posted by cviper
Det är väl inte förbjudet att ta självmord, eller? Inte att det skulle spela nån vidare roll, men det verkar ganska dummt å 'förbjuda' det..
Det är inte direkt så att man skulle kunna bötfälla/stämma/osv folk som begår självmord. :rolleyes: :p
men så konstigt är det väl inte att det är förbjudet. om du försöker ta självmord och misslyckas så innebär det en massa job för staten, de måste kanske skicka ambulans och polis och brandbil om du EX: ska hoppa från ett hus. om du ex: skjuter dig själv i huvudet så blir det en enda stor röra, blod överallt och grannarna är rädda och vaknar mitt i natten. samma sak som att störa grannarna fast värre och det är ju inte tillåtet att skjuta med en pistol i ett höghus :P i alla fall så då måste det ju altså vara olagligt att begå eller föröska begå självmord.

fast det är ju ganska soft att man kan avliva sigsjälv om man är allvarligt sjuk eller så.

St_Andrew
quote:
Originally posted by staz
problem = ofrivillig jobbig situation
holland har valt att ha som de har , då är det inget problem.

om svenska staten tycker det påverkar dem får de väl lägga mer skattepengar på tull, de har inte ett dugg med hollands politik att göra vad det beträffar dessa grejer, lika lite som holland bör säga åt sverige att införskaffa coffeeshops NU!

USA har redan lagt nosen i blöt i hollands narkotikapolitik, här finns en artikel som berättar om det

http://www.usatoday.com/usatonline/...15/4271926s.htm


försöka få holland att ha en oliberalare drogpolitik VS lägga ner ännu mer skattepengar på tullen

:rolleyes:

kan ta 100 andra exempel på när sverige kritiserar andra länder för saker _vi_ tycker e fel, men som vi egentligen inte har ett skit med att göra.
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
ja precis. men jag letade efter latinska varianten. euthanasie heter det här. det måste vara ett likadant ord på svenska. :)


jepp, det heter eutanasi på svenska
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement