return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Snart "mainstream" att vara DJ eller? :)
View this Thread in Original format
reveal
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=87&b=0&f=1


hade varit skoj att ha, leka lite med, fast det lär ju inte vara i närheten av riktiga grejor... dock intressant att se att utvecklingen går framåt så att säga ;)


frågan är när vinylen dör
Amnezia
förhoppningsvis dör det aldrig ut:p tror iaf så länge de jocks som håller på nu finns kvar på marknaden så lär inget hända...men de nya som "växer" upp med möjligheter me cd m.m lär ju kunna ändra på det:rolleyes:
finns ju iaf fortf bara en cd som håller måttet på de "vinyl" funktioner som finns me...cdj1000 mk2..vet den inte heter mk2 men står still..:p :p grejen e ju att den fortf kostar 16000 lr nått sån där dumt:whip:
chjo
Vinylen i DJ sammahang är väl på väg bort, iaf i viss utsträckning. När redan många stora namn som ex. PvD står o mixar i sin dator på livespelningarna.. tycker det är tragiskt, men faktum är ju att det faktiskt låter tom bättre, ävan om jag för min del tycker man tappar lite känslan.
RebeL9
vinylen lär knappast dö med tanke på att 99% av all techno släpps på vinyl
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by RebeL9
vinylen lär knappast dö med tanke på att 99% av all techno släpps på vinyl


Så var det väl med trancen också för ett par år sedan. Nu släpps ju allt fler och fler maxis på CD...det är väl bara en tidsfråga innan CD:n hittar in på technomarknaden också...

å andra sidan har det väl också att göra med att trancen har blivit mycker mer komersielliserad under de senaste 2-3 åren. Frågan är om samma sak kommer att hända med technon...

Hur som helst lär väl Technics inte gå i konkurs detta årtiondet i alla fall ;)
staz
framtidens spelare har massa slots där man stoppar i sim korts liknande grejer o på varje litet kort är en låt eller ett par stkn,

*drömmer vidare* men nåt i den stilen lär det bli :)
Pjox
Jag har ju i och för sig aldrig mixat själv men jag tycker det ser mycket roligare ut att hålla på me vinyl. Ser lite heftigare ut också :p Så jag hoppas att det inte dör ut.. fast nån gång kommer det väl ta slut. Fast det är väl inte så snart.. fast amn vet aldrig
cviper
quote:
Originally posted by staz
framtidens spelare har massa slots där man stoppar i sim korts liknande grejer o på varje litet kort är en låt eller ett par stkn,

*drömmer vidare* men nåt i den stilen lär det bli :)




256 MB på det lilla kortet :D Återstår bara för nån å uppfinna en kompatibel spelare ;)

Bildkvaliteten suger för att bilden är tagen med den halvtaskiga kameran som finns i mobiler...
DJ_Laszlo
De där SmartCard, MemoryStick och allt vad de heter finns med 1024 meggs minne också...mycket möjligt att det finns även mer. Idag kostar de ganska mycket om du vill upp i de siffrorna, men det är bara en tidsfråga innan de är nere på en hundralapp stycket.

Och på 1024 megg får du ju plats i runda slängar 100 minuter med okomprimerad musik i 44kHz.

Pioneers CDJ-1000 kan ju som bekant redan läsa MemorySticks.

Men personligen hoppas jag att det aldrig går så långt att man ska behöva springa runt med ett par plastfickor som innehåller några minneskort med 4000 timmar musik i innefickan till spelningarna.
Amnezia
det där me minneskort visa dom i pioneers monter på LLB mässan....verkar jäkligt smidigt, typ redo å köra direkt å allt.....
cdj1000 e riktigt bra faktiskt.....men håller fort fhårt på vinyl:p

samma som technon finns det inte mkt bra house, breakbeat osv på cd..

tycker hela grejen me å ha en duktig dj försvinner lite om man ska stå med en dator å pilla...:rolleyes: allt går å göra lättare me datorer....cd e väl oxå lite så fast inte lika mkt...såg flera mixerbord på llb som man kunde ställa in så mixa dom själva.....kul
:p fick väl då å då justera för detva inte alltid det lät bra fast det var i takt enligt tekniken:rolleyes:

Endre

vi som "växer upp" nu kommer inte bara kasta iväg vinylen på soptippen, jag har decks och plattor hemma som jag kör med ibland för att hålla kunskapen om konsten på topp. så vinylen kommer nog alltid finnas men kanske kommer gå mer underground med åren att komma.
zamson
tycker det är konstigt att alla pratar om "kommer vinylen dö" nu när hercules släppte sin mojäng... nej som jag ser det..

LEKSAK


HOT (eller som jag skulle se det ...hjälpmedel)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement