return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Snart "mainstream" att vara DJ eller? :)
View this Thread in Original format
reveal
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=87&b=0&f=1

hade varit skoj att ha, leka lite med, fast det l�r ju inte vara i n�rheten av riktiga grejor... dock intressant att se att utvecklingen g�r fram�t s� att s�ga ;)

fr�gan �r n�r vinylen d�r
Amnezia
f�rhoppningsvis d�r det aldrig ut:p tror iaf s� l�nge de jocks som h�ller p� nu finns kvar p� marknaden s� l�r inget h�nda...men de nya som "v�xer" upp med m�jligheter me cd m.m l�r ju kunna �ndra p� det:rolleyes:
finns ju iaf fortf bara en cd som h�ller m�ttet p� de "vinyl" funktioner som finns me...cdj1000 mk2..vet den inte heter mk2 men st�r still..:p :p grejen e ju att den fortf kostar 16000 lr n�tt s�n d�r dumt:whip:
chjo
Vinylen i DJ sammahang �r v�l p� v�g bort, iaf i viss utstr�ckning. N�r redan m�nga stora namn som ex. PvD st�r o mixar i sin dator p� livespelningarna.. tycker det �r tragiskt, men faktum �r ju att det faktiskt l�ter tom b�ttre, �van om jag f�r min del tycker man tappar lite k�nslan.
RebeL9
vinylen l�r knappast d� med tanke p� att 99% av all techno sl�pps p� vinyl
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by RebeL9
vinylen l�r knappast d� med tanke p� att 99% av all techno sl�pps p� vinyl

S� var det v�l med trancen ocks� f�r ett par �r sedan. Nu sl�pps ju allt fler och fler maxis p� CD...det �r v�l bara en tidsfr�ga innan CD:n hittar in p� technomarknaden ocks�...

� andra sidan har det v�l ocks� att g�ra med att trancen har blivit mycker mer komersielliserad under de senaste 2-3 �ren. Fr�gan �r om samma sak kommer att h�nda med technon...

Hur som helst l�r v�l Technics inte g� i konkurs detta �rtiondet i alla fall ;)
staz
framtidens spelare har massa slots d�r man stoppar i sim korts liknande grejer o p� varje litet kort �r en l�t eller ett par stkn,

*dr�mmer vidare* men n�t i den stilen l�r det bli :)
Pjox
Jag har ju i och f�r sig aldrig mixat sj�lv men jag tycker det ser mycket roligare ut att h�lla p� me vinyl. Ser lite heftigare ut ocks� :p S� jag hoppas att det inte d�r ut.. fast n�n g�ng kommer det v�l ta slut. Fast det �r v�l inte s� snart.. fast amn vet aldrig
cviper
quote:
Originally posted by staz
framtidens spelare har massa slots d�r man stoppar i sim korts liknande grejer o p� varje litet kort �r en l�t eller ett par stkn,

*dr�mmer vidare* men n�t i den stilen l�r det bli :)

256 MB p� det lilla kortet :D �terst�r bara f�r n�n � uppfinna en kompatibel spelare ;)

Bildkvaliteten suger f�r att bilden �r tagen med den halvtaskiga kameran som finns i mobiler...
DJ_Laszlo
De d�r SmartCard, MemoryStick och allt vad de heter finns med 1024 meggs minne ocks�...mycket m�jligt att det finns �ven mer. Idag kostar de ganska mycket om du vill upp i de siffrorna, men det �r bara en tidsfr�ga innan de �r nere p� en hundralapp stycket.

Och p� 1024 megg f�r du ju plats i runda sl�ngar 100 minuter med okomprimerad musik i 44kHz.

Pioneers CDJ-1000 kan ju som bekant redan l�sa MemorySticks.

Men personligen hoppas jag att det aldrig g�r s� l�ngt att man ska beh�va springa runt med ett par plastfickor som inneh�ller n�gra minneskort med 4000 timmar musik i innefickan till spelningarna.
Amnezia
det d�r me minneskort visa dom i pioneers monter p� LLB m�ssan....verkar j�kligt smidigt, typ redo � k�ra direkt � allt.....
cdj1000 e riktigt bra faktiskt.....men h�ller fort fh�rt p� vinyl:p

samma som technon finns det inte mkt bra house, breakbeat osv p� cd..

tycker hela grejen me � ha en duktig dj f�rsvinner lite om man ska st� med en dator � pilla...:rolleyes: allt g�r � g�ra l�ttare me datorer....cd e v�l ox� lite s� fast inte lika mkt...s�g flera mixerbord p� llb som man kunde st�lla in s� mixa dom sj�lva.....kul
:p fick v�l d� � d� justera f�r detva inte alltid det l�t bra fast det var i takt enligt tekniken:rolleyes:

Endre

vi som "v�xer upp" nu kommer inte bara kasta iv�g vinylen p� soptippen, jag har decks och plattor hemma som jag k�r med ibland f�r att h�lla kunskapen om konsten p� topp. s� vinylen kommer nog alltid finnas men kanske kommer g� mer underground med �ren att komma.
zamson
tycker det �r konstigt att alla pratar om "kommer vinylen d�" nu n�r hercules sl�ppte sin moj�ng... nej som jag ser det..

LEKSAK

HOT (eller som jag skulle se det ...hj�lpmedel)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement