return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Oceanlab - Satellite remix compo
View this Thread in Original format
jofawe
okej, jag ska ställa upp... om jag bara kunde ladda hem delarna :(

saxat från anjunabeats.co.uk:

What style of mix are we after?

This is a chance to express yourself and ultimately you should make it in whatever style you feel. But the winning remix is likely to sound fresh and innovative, rather than adhere to musical stereotypes. Clearly, we would like something that differs from the Original Mix.

Rules and regulations

We won’t have time to download mixes or mp3’s, so please do NOT send us email attachments or links to the song on a server.
Send your entry on a CD, and make sure you label the CD itself as well as the CD case ;-). CD is the only format that will guarantee your mix is considered for this competition.

CD’s should be sent - together with your name, telephone number, username in this forum and email address - to:

Oceanlab Remix Competition
PO Box 35234
London E1 2WA
UK

Under no circumstances should you mix or the remix parts be posted on any web sites, distributed over the net or given to anyone apart from Anjunabeats.

Anyone who disregards these rules will be disqualified and may result in procecution.

Please only send your mix to us - distribution of your mix to DJ’s, radio stations and other media will again result in disqualification.

The absolute deadline for entries is January 15th.

All vocal parts, copyrights, 3rd party remixes etc remain the intellectual property of Anjunabeats.

To download the remix package, please click below.

Please remember that these files are for your personal use only - don't give them to anyone else. It is a requirement of the competition that you have been registered to this forum and all unregistered remixes are automatically disqualified. Only download the parts if you accept all these terms & conditions.

ps. some people have been asking about the bleed of the original track on the vocal parts. This is due to the fact that we got a better performance from Justine whilst recording the vocal in the control room in stead of the vocal booth.
staz
soft, men hmm.. cd... låter dumt tycker jag, vore väl smidigare om de hade en ftp där man laddade upp i mp3 format...
jofawe
men detta är en seriös seriös compo ...
dbl
quote:
Originally posted by staz
soft, men hmm.. cd... låter dumt tycker jag, vore väl smidigare om de hade en ftp där man laddade upp i mp3 format...


blir säkerligen lättare med cd.. lättare att hålla reda på och så istället för att ha massa mp3 på en server...

o jag tror knappast dem orkar bry sig om att sätta upp en server för detta.

seriösa saker du vet.. heh

ska la kanske ta o remixa den.. får se... skicka in kommer jag nog inte göra eftersom jag e rätt säker på att jag inte kommer att vinna.... e redan massa som planerar att remixa den...
haak, outsource, christian rusch hörde jag nånstans, bren-f, luke terry etc... etc... etc... etc...

men får se
Gate 42
Det är nog "rätt" många som kommer att försöka göra en remix på denna. Jag själv är en av dem. Dock så får jag se om jag hinner klart inom deadlinen. Gör jag inte det så gör jag det bara för att det är kul att få prova på och jobba med vocals.
dbl
quote:
Originally posted by Gate 42
Det är nog "rätt" många som kommer att försöka göra en remix på denna. Jag själv är en av dem. Dock så får jag se om jag hinner klart inom deadlinen. Gör jag inte det så gör jag det bara för att det är kul att få prova på och jobba med vocals.


exakt.. alltid kul att få prova på att jobba med vocals.

jo.. klart det lär va en hel del som kommer att remixa den.. men med dem jag drog upp mena jag att dem e ju ganska så bra = jag kommer inte vinna.... därför gör jag det bara för skojs skull
Gate 42
Det som är bra med dessa tävlingar är att även om man inte vinner så kan bolag / artister få upp ögonen för en och kanske vilja hålla kontakten.

Detta hände mig i 'Solid Globe - North Pole' remixtävlingen. Håller just nu på med lite grejer som de vill att jag skulle titta närmare på :)
ScuL
Tror inte att de förväntar en hardstyle remix hehe. annars är det så att det blir en jätte konstig låt när jag blandar vocals med hardstyle beats haha :D
Vizay
jag va med i northpole-compon förut...va grymt kul även fast man vet att chansen e grymt liten att man vinner :)

att dom vill ha det på CD har å göra med att dom förmodligen inte har tid å sitta å fippla med ftp's osv å dessutom kan inte alla med firewalls osv ladda upp med ftp så CD e det säkraste sättet för alla att få in sina grejer....sen slipper dom dessutom halvseriösa människor som förmodligen aldrig skulle skicka CD osv :)

ska bli kul å testa på å mixa med vocals iaf, va ett tag sen sist :)
RebeL9
jag ger min röst till den som skippar vocalsen och går på en suggestiv och intensiv remix av låten

Vizay
quote:
Originally posted by RebeL9
jag ger min röst till den som skippar vocalsen och går på en suggestiv och intensiv remix av låten


så jäkla väl talat mannen...du har gett mig fina ideér nu :)
Gate 42
Kan vara en bra ide. Men känns det inte lite som att de ändå vill att man ska använda sången lite? Med tanke på att det enda man fick i remixpacket var just sången?

Bara en tanke...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement