|
Het Nederlandse onderwijssysteem (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Freezel |
http://www.vmbo.nl/vmboplein.htm
http://www.mkbleerbanen.nl
Zelf ben ik bij deze zeer actief betrokken met name omdat mijn baas verantwoordelijk is (geweest) voor het structuur geven aan en het implementeren van het vmbo.
De 2e link is een invulling van het vmbo, namelijk de stage (leerwerktraject). Ik zit zelf in dit landelijke projectteam om deze banen voor jongeren te verzorgen. |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by total woot
ps. als je Atheneum gedaan hebt met verplicht latijn, dan ben je genaaid :p |
Zo voelde het ook aan en ik heb het zelf drie jaar gehad, omdat ik in de tweede ben blijven zitten :whip: |
|
|
| arj1o1 |
| ik ga dit jaar ook maar voor een atheneum diploma ipv een gymnasium :mad: |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by New Wave
Sorry hoor mensen maar even een vraag van een MAVO-klant :)
Waar hebben ze in godsnaam dat grieks of latijns nog voor nodig?
De mensen in mijn omgeving met VWO/uni/gym enzenz doen er niets meer mee. Op je vervolg studie doe je er ook niets mee....is toch totaal zinloos? leg uit, want ik snap der niet svan met mijn 4 hersencellen. |
Mensen die geneeskunde of tandheelkunde gaan studeren kunnen veel baat hebben bij Latijn. Geneeskunde is een groot Latijns woordenfestival ;)
En Grieks/Latijn is ook makkelijk als je klassieke talen gaat studeren, maar echt veel heb je d'r niet meer aan. Met het Grieks dat je op het VWO krijgt kun je niet de tolk uit gaan hangen, omdat het oud Grieks is. |
|
|
| tor8024 |
hehe, jullie geraken er zelf niet aan uit.. :p
bedankt in ieder geval, dat vmbo-plein was erg nuttig, freezel..
nu maar hopen dat ik het zelf ook zal kunnen uitleggen.. |
|
|
| eieregooie |
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...
Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald :)
Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...
My 2 cents... |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...
Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald :)
Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...
My 2 cents... |
slapen? hier noemen ze dat gewoon spijbelen hoor:D |
|
|
| eieregooie |
| 50% spijbelen (thuis slapen dus :D ) en 50% slapen in de les... Snappie? |
|
|
| Flippe |
| Ik zelf heb ook Havo gedaan, en ik moet zeggen..het stelt niet veel voor. Ik ben dan wel een keer blijven zitten, maar dat was gewoon stom want ik had dat jaar niks gedaan. Zonder al te veel te leren, kun je de Havo makkelijk halen! |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by robin
TL - voorheen de MAVO, veel is dr niet veranderd
GL - zelfde als TL maar dan met 1 practijk vak (metaaltechniek, electrotechniek, houtbewerking ....)
KBL - oude VBO
BBL - zelfde als KBL maar meer practijk en minder talen
*edit, GL en TL zijn even zwaar. alleen GL heeft dat ene vak meer (was bij mij 4 uur in de week) |
Tis wel te merken dat ik al een tijdje geen middelbare school meer heb gezien zeg :)
Hier heb ik echt nog NOOIT van gehoord..
Ik was trouwens altijd blij dat ik Atheneum deed en dus geen Grieks / Latijn hoefde te doen, achteraf vind ik het wel jammer.. Maar goed ik ga echt niet terug :) |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...
Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald :)
Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...
My 2 cents... |
mjah, dat heb ik ook gehad, ik deed geen reet in havo 5, maar toch ben ik daar met lof geslaagd dat jaar... kan ik wel enigszins mee inkomen wat betreft inzicht hebben... |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
50% spijbelen (thuis slapen dus :D ) en 50% slapen in de les... Snappie? |
ja dat ken ik |
|
|
|
|