|
trance i framtiden (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Trance lever, i allra högsta grad. Det är bara att ta en titt på t.ex. DJ Mag-listan så ser man vad clubber gillar bäst. 1999 hördes väl inte trance på radio och i tv, inte i Sverige iaf? Eller? |
jodå Paul van Dyk - For An Angel var ju en av de mest spelade på NRJ ett tag då. Och vem minns inte sommarplågan DJ Sakin & Friends - Protect Your Mind? :] |
|
|
| mindshooter |
Kan inte påstå att jag tycker trance är på väg att dö när jag ser vilka fester som gjorts i Sverige under detta år, och med tanke på vilka fester som kommer!
Det exploderar juh i Sverige :) |
|
|
| dbl |
näääddååå.. håller la inte direkt på att dö...
*kollar på mind's post*
o sen e det ju massa nya talanger som börjar få släppt saker... typ endre :)
o sen e det flera stycken andra i production delen
så tror inte den dör ut..... o knappast för dem riktiga tranceaddictarna kommer den ju aldrig dö ut... kommer fortfarande finnas människor som gillar musiken och som kommer att göra den..
sen om den försvinner kommerciellt helt o hållet e ju en helt annan sak...
men trance kommer ju alltid att finnas, i en form eller en annan.
e ju bara att jämnföra nu med för några årsen typ |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by RebeL9
den som inte hört Scooter - How Much Is The Fish på dansgolvet vet inte heller hur bra den låten är ;) |
haha dissa inte scooter, dom har faktiskt varit bra en gång i tiden...när dom inte hade tagit in sin skrikgubbe å innan jag fyllt 12 ;)
nae men seriöst, traffic har ett jävla tryck på golvet, e ungefär som flight 646 fast mycket monotonare och mörkare...tror jag ;)
[edit] förövrigt så har jag faktiskt how much is the fish singeln ståendes i mitt cd-ställ....va tusan gör den där?!! ere du som har vart inne å lagt den där i smyg lr? :p |
|
|
| swe_Trancer |
| jag är iallafall stolt över att vi som gillar elektronisk musik vet att ändringar behövs och scenen håller på att ändras. det är det inte många i andra genres som gör kan jag lova;) |
|
|
| JayBee |
| det är inget fel på traffic. skön låt, egen stil. enda nackdelen är att man tröttnar på den ganska fort men verkligen inget fel på den. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by JayBee
det är inget fel på traffic. skön låt, egen stil. enda nackdelen är att man tröttnar på den ganska fort men verkligen inget fel på den. |
pffs tala för dig själv, kommer aldrig tröttna :) |
|
|
| NooN |
Jag tror att trance är på väg in i en evolutionsfas.
Ferry Corsten är en utav de producenter som tagit ett steg mot förnyelse. |
|
|
| DJ_Laszlo |
Personligen gillar jag trancen som görs idag mycket mer än den som producerades för 2-3 år sedan. Då handlade allt för min del bara om hardstyle, hardtrance och hardhouse. Hardstylen som produceras idag får jag till exempel huvudvärk av.
Jag vet att många inte håller med mig, men enligt min personliga uppfattning så har 2003 varit det bästa tranceåret än så länge. (då menar jag trance generellt sett, med allt från prog till techtrance) |
|
|
| St_Andrew |
| jag tror trance kommer ännu hårdare snart. mycket lättare o tröttna på pop rnb hip hop etc än på härlig trance... |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jag tror trance kommer ännu hårdare snart. mycket lättare o tröttna på pop rnb hip hop etc än på härlig trance... |
Säg det till dessa människor... |
|
|
| swe_Trancer |
| quote: | Originally posted by lonne
Säg det till dessa människor... |
va menar du med det?:conf: |
|
|
|
|