|
Köp av grafikkort (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| WoberT |
| satsa på ett 9800PRO du.. mest prestanda för pengarna just nu iaf.. skillnaden mellan olika märken kan va rätt stor.. brukar va minnena på korten som skiljer.. ska man överklocka gäller det o välja rätt märke.. finns om som är bra på sånt.. men hör med snubbarna på www.sweclockers.com dom kan det där.. =) |
|
|
| MiB |
Jag köpte ett Geforce4 Ti 4200 AGP8
funkar kanon såhär långt =) har både tvut och video in och kan köra dubbla skärmar.. kul med videoin om du vill spela in nåt från tv.. ;)
kostar nog inte så mycket numera |
|
|
| ScuL |
| jag har en GF4 Ti4400 .. kostade en hel del pengar de men jag e nöjd med den. liten snabbare än en 4200 och liten sämre än en 4600 men de funkar tokbra :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Endre
köp inte MX om du inte har stark dator. MX kort tar all kraft från processorn. köp GeForce 4 Ti 128Mb eller GeForce 5 Ti 128 (om den kommit ut än?) för Ti kort tar sin kraft från kortet och låter datorn va ifred.
eller nåt
|
Stämmer bra, GeForce 4 MX är lite som uppdaterade GeForce 2:or. T.o.m. folk på nVidia håller med om att det var lite olyckligt med namnen.
"GeForce 5" har kommit ut, fast det kallas GeForce FX ;) I riktigt lika snabba som de nya Radeon korten (i spel), men å andra sida finns det färre begränsningar (t.ex. dependant texture lookups i fragment shaders). |
|
|
| WoberT |
| quote: | Originally posted by MiB
Jag köpte ett Geforce4 Ti 4200 AGP8
funkar kanon såhär långt =) har både tvut och video in och kan köra dubbla skärmar.. kul med videoin om du vill spela in nåt från tv.. ;)
kostar nog inte så mycket numera |
men alltså han ska ju inte köpa ett antikt kort nu.. det är o slänga bort pengarna.. visst att dom inte kostar så mycket men det går ju inte o spela så mycket med dom.. inget för framtiden.. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by WoberT
men alltså han ska ju inte köpa ett antikt kort nu.. det är o slänga bort pengarna.. visst att dom inte kostar så mycket men det går ju inte o spela så mycket med dom.. inget för framtiden.. |
Precis... jag funderar på R9800PRO, de sjunker i pris nu verkar det som, beställer om ett par veckor. |
|
|
| reveal |
Om ingen har några invändningar mot följande, så slår jag till om ett dygn: http://www.acp.nu/default.asp?id=C3D6033
Edit: Upptäckte att mitt tidigare inläggs påstående om "ett par veckor" sket sig fett, kom massa annat viktigt ivägen :( Men nu ÄR det dags :p |
|
|
| ice_key |
Köpte ett Powercolor Radeon 9800Pro för 1995:- inkl frakt, tog bort original kylningen o satte dit Zalman's värsta heatpipe kylare, flasha om det till ett XT, sparade lite slantar på det:D
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous: |
|
|
| sztation |
| quote: | Originally posted by ice_key
Köpte ett Powercolor Radeon 9800Pro för 1995:- inkl frakt, tog bort original kylningen o satte dit Zalman's värsta heatpipe kylare, flasha om det till ett XT, sparade lite slantar på det:D
|
Yeah, thats the way to go man! :)
Nu får du ladda ner GTR demot o lira :)
skönt ljud som fan i det spelet också.. |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by ice_key
Köpte ett Powercolor Radeon 9800Pro för 1995:- inkl frakt, tog bort original kylningen o satte dit Zalman's värsta heatpipe kylare, flasha om det till ett XT, sparade lite slantar på det:D
|
Vafalls! Kan man bara flasha om ATI's kort till en högre modell så där bara? Trodde dom var strypta på lite mer "fysiska" sätt en bara rom-minnet. |
|
|
| ice_key |
| quote: | Originally posted by sztation
Yeah, thats the way to go man! :)
Nu får du ladda ner GTR demot o lira :)
skönt ljud som fan i det spelet också.. |
GTR ?? |
|
|
|
|