|
Re:Creation 2004.
|
View this Thread in Original format
| Sorrow |

Vinn biljetter till dig och en kompis!
DJ Portal lottar ut 4 st biljetter!
Värde 150 kr st!
För att tävla SMS:A "yo djp ticket 2638" till nr 72172
kostnad 10 kr + ev. sms taxa.
--
Alright, time for some shameless self promotion.. *cough*
Ah, well.. It's a party anyhow. Won't even mention my radio show. *cough* second Saturday of every month after Liftoff on Trancesphere and ETS *cough* ;)
Anyway..
Re:creation will take place Friday, Jan 23rd, at Elverket Lidingö.
Line up:
Psy Floor: Gen6, Hux Flux
Trance Floor: Pinocchio, Sorrow, DJ Hulk
21-02, age 18. 120 SEK tickets, 150 SEK at the door.
For further info, please visit http://www.djportal.nu/recreation/.
See you there. :)
 |
|
|
| JayBee |
| hmmm lidingö.. tjjaaaa det ligger ju i sthlm så varför inte :) |
|
|
| MojjMojj |
| Jo, skulle vara kul. som en förfest lixom, bara ngra dagar emellan :P :D :D :D |
|
|
| mindshooter |
Antar att det är samma Pinocchio som gjorde "Da Da Da" o de andra radiohitsen... kanske DJas fett bra, va vet jag ;)
Gen6 är grym, o jag kan inte påstå att jag hört dumma saker om hux flux heller :D
Datumet och platsen är nog mitt största problem..osså pengarna förståss hehe...
Lidingö är lite off för en som inte har bil...sen fyller en polare år samma dag... |
|
|
| Sorrow |
Tja, upplägget är väl ungefär som sådant att Gen6 och Hux Flux kör sin sak på psygolvet. På trancegolvet värmer Pinocchio med tribal och prog, varefter jag själv kommer att spela trance, lite tech house och lite techno. Hulk avslutar med hardtrance, tror jag.
Gen6 och Hux Flux behöver nog inga närmare presentationer.
Pinocchio känner de flesta till efter hans hits för några år sedan. Han spelade bl.a. på Extravadance för ett par veckor sedan (tracklist nedan):
1. Dave Gahan - Dirty Sticky Floors (Junkie XL Vocal Remix)
2. Matrix - Take The Pill (Junkie XL Remix)
3. Mauro Picotto - Coldfunk
4. Solid Globe - Northpole (Probspot Remix)
5. Motorcycle - As The Rush Comes (Armin van Buuren's Universal Religion Remix)
6. Andain - Beautiful Things (Photon Project Vocal Mix)
7. Airwave - When Things Go Wrong (2003 Remix)
8. Ron Van Den Beuken - Timeless (Ron Van Den Beuken Remix)
Jag själv är resident på Trancesphere och ETS Global, för dem som inte känner till mig. Spelar internationellt och har kommande saker i år med t.ex. Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Unknown Source, Mike Shiver, Filo & Peri, Jon O'Bir, James Talk mfl. Lyssna gärna på mitt program, Northern Light, för ett smakprov. Här är min del från Northern Light för december (då Adrian Ravelo, prog. DJ från NY var gäst):
Northern Light 03, 2003-12-13
1. Project Medusa – Eclipse (Original Mix)
2. Adam Sheridan – Lektrik (Original Mix)
3. Re:Locate – Waterfall (Original Mix)
4. Primer – Indulge (Original Mix)
5. Castaneda – Floor Control (John Askew Remix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Miro – By Your Side (Ronski Speed Dub)
7. Zed-X – The Storm (Jono Grant vs POS Remix)
8. G&M Project – Sunday Afternoon (M.O.R.P.H. Remix)
9. Delerium – Truly (Signum Club Mix)
Nu på lördag är Manuel Le Saux, en av Italiens främsta DJ's, gäst. :)
DJ Hulk spelar framförallt hardtrance och techno efter vad jag förstår. Han har hållt på ganska länge nu på diverse klubbar i Sthlm.
Vad gäller transport till Lidingö, så är det faktiskt inte någon jätteresa. Man åker tunnelbana till Ropsten (fem minuter från Östermalmstorg) och tar buss 202, 204 eller 212 därifrån. Bussresan tar ca fem minuter den med. :) |
|
|
| Vizay |
fan alltid kul å höra att de går bra för svenskar :)
verkar ju va en sjyst fest, visste faktiskt att pinochio inte lirar allt för dåliga grejer när han jockar :) sen att han proddar lite smöriga grejer kan ju inte han hjälpa :p |
|
|
| Sorrow |
Ja, jag kommer göra betydligt fler framträdanden i Sverige i vår, ev. på Extravadance, och sedan ska jag spela med Jesper (Airbase) i mars ngn gång också.. ;)
Förköpsbiljetter finns på Saturn Return, 08-21 20 89, Tyska Brinken 32 (Gamla Stan)
111 27 Stockholm
http://www.saturnreturn.nu
:) |
|
|
| Airbase |
| quote: | Originally posted by Sorrow
och sedan ska jag spela med Jesper (Airbase) i mars ngn gång också.. ;)
|
Ska jag spela någonstans i mars? Det var mer än jag visste :) |
|
|
| Airbase |
| Ah, Kattis å Richard. Minnet kommer tillbaka :) |
|
|
| Sorrow |
:D
Bingo.. Stefan (Phasio) skulle också spela, tror jag? Ska prata med Christian Rusch också.. :) |
|
|
| Sorrow |
| Nåja, hursom.. Det får bli en annan thread i mars.. ;) |
|
|
| Vizay |
| här är en annan duktig DJ om du behöver ;) *räcka upp armen* |
|
|
|
|