return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Rykande färska Dj's
View this Thread in Original format
JayBee
Vi känner alla till Armin Van Buuren, Paul Van Dyk och Tiesto, men hur är det med dem nya okända? Det kan vara kul att följa utvecklingen på en ny DJ.


Jag börjar med en färsking, ROBVOX



Jag har nyligen hållit ögonen på en ny Dj som heter "Robvox". Jag tror att han bara hållt på i drygt ett år eller så. Han har ett radio program som går varje vecka, det brukade vara live men nu spelar han in det dagen innan så att man kan ladda ner det.

Att han spelar in det i förväg numera är därimot inget fusk för han ändrar ingenting, gör han ett misstag så är det kvar till programmet.

Han har inte samma skills som kanske AVB, men ingen föds som proffs :) men han är jäkligt duktig och många utav hans mixar är lena som siden :gsmile:




Ni kan lyssna in på hans program varje torsdag mellan 18:00-20:00 [GMT+1](Stockholm) på ETS-Global. (innan ASOT)


[ETS-Global] [Robvox.com]




för att få en bättre uppfattning utav vilken typ utav låtar han spinner så kan ni gå in på hans hemsida och trycka på "in the mix"
staz
loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨.
JayBee
quote:
Originally posted by staz
loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨.

hehe jepp..

och om du lyssnade på hans senaste set (som ioförsig jag inte tycker var hans bästa, mix-mässigt) så har du bevis på att han inte modifierar sina set.

lyssna på mixningen mellan låt nummer 10 och låt nummer 9. han gör en liten miss där



det är rätt soft att han inte kopierar alla andras top 20 oxo.
Traffic var ju inte ens med, en helt annan nummer 1 än ATRC och Vizay du lär ju bli glad att höra att mental theme kom #3 på hans lista :)
Sorrow
Rob började spela strax innan mig på ETS och Trancesphere. Helt klart duktig DJ, blir bättre och bättre. Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara.
JayBee
quote:
Originally posted by Sorrow
Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara.

vad menar du? (vet inte riktigt vad "förställa" och "voiceovers" betyder :P )
Sorrow
När han pratar under sina set ändrar han på sin röst.
JayBee
quote:
Originally posted by Sorrow
När han pratar under sina set ändrar han på sin röst.

va!? hur vet du det? ioförsig spelar det ingen större roll men blir bara lite nyfiken hur du vet det :) jag hadde ingen aning om det.
staz
hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen..
Sorrow
quote:
Originally posted by JayBee
va!? hur vet du det? ioförsig spelar det ingen större roll men blir bara lite nyfiken hur du vet det :) jag hadde ingen aning om det.


Vi har pratat ett par gånger. Vi är residents på samma radiostationer.
JayBee
quote:
Originally posted by staz
hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen..

Du går bara till hans sida och så trycker du på "enter" och när du kommit till index trycker du på "in the mix" där är hans playlist från top 20 2003.




sorrow: aha ok, föresten jag träffade tydligen han som arrangerar din fest på lidingö. jag var på alarma igår när dem hadde en laser :) (de spelade lite gammal och kommersiela tunes) men det var rätt så kul ändå :D

han sa i alla fall att du spelade väldigt melodiskt trance typ, jag får väl dra mig ner till saturn return och köpa biljett så jag får se om du är något bra :)

Sorrow
Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där.. ;) Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:

Northern Light 04, 2004-01-10
1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix)
2. Primer – The Silver Lining (Original Mix)
3. John Askew – Air Guitar (Original Mix)
4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix)
5. Oceanlab – Satellite (Original Mix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix)
7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix)
8. Techno Punx – Energise (Original Mix)
9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix)
JayBee
quote:
Originally posted by Sorrow
Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där.. ;) Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:

Northern Light 04, 2004-01-10
1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix)
2. Primer – The Silver Lining (Original Mix)
3. John Askew – Air Guitar (Original Mix)
4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix)
5. Oceanlab – Satellite (Original Mix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix)
7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix)
8. Techno Punx – Energise (Original Mix)
9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix)

nä jag vet att det inte är din fest men jag glömde bort vad den hette så jag använde dig som referens typ. din fest för det är bara du som jag förknippar med den festen för tillfället :)

ok rätt soft tracklist. så du spelar altså efter ASOT eller?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement