return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Hur får man tmf9 i sverige (pg. 2)
View this Thread in Original format
Nyx
Tack för svaren Scul! :)

quote:
Originally posted by ScuL
* Skaffa en rotor så parabolen kan rör sig (nu kan man få in allt!)
Min rotor var ungefär 600:- SEK.


du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut :rolleyes:
men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart!

quote:
Originally posted by ScuL
Magic korten går in i CAM-slottet av en digitalmottagare, man måste ju väl ha en mottagere som har CAM-slots. Sen går det en tomt chipcard in i Magic korten. Chipcard måste man ibland ta ut (typ varje månad) och stoppa in i den chipskrivare som är kopplade till datoren. Man kan ladda ner nycklarna från internet och skriva de in i chipen, så går chipen tillbax i Magickorten och kan du kolla TV igen :)


hur kollar man om man har cam-slots? (jag är inte alls insatt i det här med digitala mottagare)


jag behöver alltså:
* Digital mottagare med cam slots
* Stor parabol som roteras
* Magic kort
* Chipskrivare

vad kostar allt det på ett ungefär?

quote:
Originally posted by ScuL
Jag har hela CanalDigital utbudet samt Viasat. Den Svenska, Norska, Danska och Finska versionen hehe :) Alla Holländska kanaler, ungefär 60 Tyska kanaler... Många themakanaler som GameTV, RealityTV, Extreme Sports channel, osv . Rätt skoj faktiskt :)


Hade jag haft så många kanaler hade jag suttit bänkad framför tvn 24 h/dygn :crazy:
ScuL
quote:
Originally posted by Nyx
du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut :rolleyes:
men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart!


det ser skumt ut men det funkar tokbra :p

quote:

hur kollar man om man har cam-slots? (jag är inte alls insatt i det här med digitala mottagare)


på din mottagare måste det finnan nån slot på framsidan.
kanske bakom en "dörr" lr nåt.
om det inte finns är det billigare att skaffa en sådana mottagare som jag förmodligen :)

quote:

jag behöver alltså:
* Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-)
* Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-)
* Magic kort (1000:-)
* Chipskrivare (180:-)


personligen tycker jag att en mottagere som uppdaterar nycklar själv är lättare än en magic kort, dock de är billigare när man redan har en bra digitalmottagere :)
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
ungefär samma skillnad som mellan ZTV Sverige o ZTV Norge.


Där ser man, hade ingen aning om att ZTV fanns i andra länder än Sverige :D
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by Nyx
du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut :rolleyes:
men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart!


å nej, inte riktigt..den fungerar inte som en sattelit, som snurrar konstant...

Som Scul sa...det finns en drös med olika satteliter som de olika kanalerna ligger på, och en del satteliter ligger en bra bit ifrån varandran - därför måste man ha en motor som vid behov ändrar riktning på parabolen så att signalerna från rätt kan tas emot, beroende på vilken kanal man vill se.

Till motorn följer det med en separat dekoder/boxer/mottagare/whatever som man via fjärrkontrollen styr. Vissa motorer går att koppla direkt till digitalboxern, och då behöver man inte själv ändra läge på motorn och satteliten, utan det gör den automatiskt beroende på vilken kanal du zappar över till. Nokias mottagare är kompatibla med deras motorer :) Fast om jag inte minns fel kostar Nokia's motorer lite mer...
ScuL
ah precis, du har rätt.
den snurrar vid behöv..

Till exempel om du kollar nån film på fyran och du vill titta lite på TMF trycker du på knappen på din fjärrkontroll och din rotor snurrer din parabol till Astra satelliten för att få tag på TMF's kanal :p
Versace
att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom..
men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har...

var köper man dream-dekodern i sverige?
ScuL
quote:
Originally posted by Versace
att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom..
men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har...


Det går om man skaffer en Sky Digibox, som säljs endast i Storbrittanien. Då måste du också ha en giltig adres där, samt ett bankkonto. Sen sa du skaffa abonnemang från en Engelsk telefon. Om Sky ser eller har en aning att du bor i utlandet stänger de av din abonnemang direkt.

Plus: det e svårt att få in Astra II satelliten problemlöst, man behöver åtminstone en parabol som är 120cm eller större :eek:

quote:

var köper man dream-dekodern i sverige?


Ingen aning faktiskt :) Vet inte om Sverige finns i dealer-listan på Tyska sajten. Jag vet att det finns folk i Norge och i Stockholm som har den, så den måste vara där nånstans. Försök en bra parabolaffär.
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by ScuL
Det går om man skaffer en Sky Digibox, som säljs endast i Storbrittanien. Då måste du också ha en giltig adres där, samt ett bankkonto. Sen sa du skaffa abonnemang från en Engelsk telefon. Om Sky ser eller har en aning att du bor i utlandet stänger de av din abonnemang direkt.


Fasen - det hade ju levt som en gud om jag haft de bägge Sky Sports kanalerna. Än bättre om jag kunde få in RDS, CBC, ESPN, Fox Sports, ABC, TNT och fan vet alla nordamerikanska kanalerna som visar NHL :) Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol. :rolleyes:
ScuL
Du kan få in Fox Sports med en Dreambox + tillräckligt parabol samt rotor. Ligger på 43 grad väst på PanAmSat 6.
Den enda krav är att du måsta ha en TV som kan visa NTSC... (Amerikansk system..)
Versace
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Fasen - det hade ju levt som en gud om jag haft de bägge Sky Sports kanalerna. Än bättre om jag kunde få in RDS, CBC, ESPN, Fox Sports, ABC, TNT och fan vet alla nordamerikanska kanalerna som visar NHL :) Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol. :rolleyes:


de e en dröm vi har...
sky sports räcker iofs...

U121
quote:
Originally posted by ScuL

Dreambox DM-7000S

Den kör på Linux och har ett inbyggd softwaresystem att öppna koderade kanaler. Förresten kollar apparaten själv på internet via en LAN uppkoppling och laddar ner de senaste keys. Det är också möjligt att bygga in en hårddisk för att spela in filmer i digital kvalitet. (d.v.s. 768x584 / 25 FPS / PAL i MPEG2), på filmkanaler ibland med Dolby 5.1 hihi :D ... Det enda problem är bara priset, den koster ungefär 4000.
http://www.dream-multimedia-tv.de/B...dukte/index.php


omg!

helt plötsligt suger Boxer apa :p
Nyx
quote:
Originally posted by ScuL
* Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-)
* Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-)
* Magic kort (1000:-)
* Chipskrivare (180:-)


jag har inte cam-slots på den mottagaren jag har nu..kanske skulle ta och investera i en sån där dreambox isf..

hittade en svensk sida som hade dreamboxen (http://www.digitalboxen.com/prod_show.php?code_no=0117), så nu är det bara att skaffa en massa pengar :rolleyes:

kunde man använda den som en hårddiskinspelare? och isf. är det svårt att spela in på den? och hur många eller hur stora hårddiskar klarar den av?

jag skulle nämligen behöva nåt att spela in på nu när jag skrotat min gamla vhs..hårdisk- och dvdinspelare kostar ju ungefär lika mycket som dreamboxen om jag inte tar fel.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement