return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
ny låt
View this Thread in Original format
ScuL
jag brukar inte posta nya låtar här men sen dbl och flera gör det ibland trodde jag att jag kan göra detsamma :)

jag har haft nästan ett halvårs paus angående mitt produceringsarbete för att jag hinnade inte göra det tillsammans med min utbildning. hur som helst, jag jobbar på tre nya låtar nu (alla hardstyle).
och den här en av de de.

http://www.scul.net/mp3/sweepy.mp3

långt från färdig men ändå :p
JayBee
http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=1
ScuL
quote:
Originally posted by JayBee
http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=1


ja men de var inte egenproducerade. det här är kanske lite annorlunda :)
JayBee
quote:
Originally posted by ScuL
ja men de var inte egenproducerade. det här är kanske lite annorlunda :)
:mad: :mad:


aja skitsamma spelar väl ingen roll :P (men iomed att jag skapade den tråden så vet jag att den var för alla tunes :) )
SteveTranz4ever
Tankar hem nu... återkommer med ett expert utlåtande :D


[Edit] Låter mycket bra det här tycker jag men jag antar att detta var "radio versionen" för den är alldeles för kort :) Påminner ibland om den "Now go insane" som den låter i början. Känns som när den tar slut som att där ska egentligen ett fett break komma med ett bizzart extremt hardstyle sound komma...

Betyg: :thepirate :thepirate :thepirate :thepirate
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Tankar hem nu... återkommer med ett expert utlåtande :D


[Edit] Låter mycket bra det här tycker jag men jag antar att detta var "radio versionen" för den är alldeles för kort :) Påminner ibland om den "Now go insane" som den låter i början. Känns som när den tar slut som att där ska egentligen ett fett break komma med ett bizzart extremt hardstyle sound komma...

Betyg: :thepirate :thepirate :thepirate :thepirate


hehe steve tack för kommentaret.
som sagt (du har kanske läst över det), är den inte färdigt än.
det här var bara en intro, men det kommer självklart ett bizzart extremt hardstyle sound efter det här :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by ScuL
hehe steve tack för kommentaret.
som sagt (du har kanske läst över det), är den inte färdigt än.
det här var bara en intro, men det kommer självklart ett bizzart extremt hardstyle sound efter det här :D
he he... hade för bråttom att ladda ner innan jag läst klart allt... ;)
Men iaf de låter bra de, hoppas du hinner med lite mer mellan studierna :)

Nu e man ensam kvar på jobbet också så då kan jag dra på mer i högtalarna utan att alla får lepra :)
NooN
Längtar till det där bizarra hardstylesoundet. :D

btw, i vilket program producerar du ScuL?
ScuL
fruityloops studio 4.12
NooN
quote:
Originally posted by ScuL
fruityloops studio 4.12
'

Jag tyckte väl att jag hörde lite fruitysound :)

Versace
första gången jag lyssnar på din produktion..
inte min grej direkt, men tror nog att det skulle låta jävligt bra runt 4-tiden på en klubb då temperaturen stigit ordentligt...

vad kallar du stilen? hardtrance på väg till hardcore??
ScuL
hardstyle
(en blandning av hardtrance med hardhouse och oldstyle hardcore) :)

det står mer av mig på min sajt.. inkl en tjugominuters demo-mix :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement