|
ny låt
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
jag brukar inte posta nya låtar här men sen dbl och flera gör det ibland trodde jag att jag kan göra detsamma :)
jag har haft nästan ett halvårs paus angående mitt produceringsarbete för att jag hinnade inte göra det tillsammans med min utbildning. hur som helst, jag jobbar på tre nya låtar nu (alla hardstyle).
och den här en av de de.
http://www.scul.net/mp3/sweepy.mp3
långt från färdig men ändå :p |
|
|
| ScuL |
ja men de var inte egenproducerade. det här är kanske lite annorlunda :) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by ScuL
ja men de var inte egenproducerade. det här är kanske lite annorlunda :) | :mad: :mad:
aja skitsamma spelar väl ingen roll :P (men iomed att jag skapade den tråden så vet jag att den var för alla tunes :) ) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tankar hem nu... återkommer med ett expert utlåtande :D
[Edit] Låter mycket bra det här tycker jag men jag antar att detta var "radio versionen" för den är alldeles för kort :) Påminner ibland om den "Now go insane" som den låter i början. Känns som när den tar slut som att där ska egentligen ett fett break komma med ett bizzart extremt hardstyle sound komma...
Betyg: :thepirate :thepirate :thepirate :thepirate |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Tankar hem nu... återkommer med ett expert utlåtande :D
[Edit] Låter mycket bra det här tycker jag men jag antar att detta var "radio versionen" för den är alldeles för kort :) Påminner ibland om den "Now go insane" som den låter i början. Känns som när den tar slut som att där ska egentligen ett fett break komma med ett bizzart extremt hardstyle sound komma...
Betyg: :thepirate :thepirate :thepirate :thepirate |
hehe steve tack för kommentaret.
som sagt (du har kanske läst över det), är den inte färdigt än.
det här var bara en intro, men det kommer självklart ett bizzart extremt hardstyle sound efter det här :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ScuL
hehe steve tack för kommentaret.
som sagt (du har kanske läst över det), är den inte färdigt än.
det här var bara en intro, men det kommer självklart ett bizzart extremt hardstyle sound efter det här :D | he he... hade för bråttom att ladda ner innan jag läst klart allt... ;)
Men iaf de låter bra de, hoppas du hinner med lite mer mellan studierna :)
Nu e man ensam kvar på jobbet också så då kan jag dra på mer i högtalarna utan att alla får lepra :) |
|
|
| NooN |
Längtar till det där bizarra hardstylesoundet. :D
btw, i vilket program producerar du ScuL? |
|
|
| ScuL |
| fruityloops studio 4.12 |
|
|
| NooN |
| quote: | Originally posted by ScuL
fruityloops studio 4.12 | '
Jag tyckte väl att jag hörde lite fruitysound :) |
|
|
| Versace |
första gången jag lyssnar på din produktion..
inte min grej direkt, men tror nog att det skulle låta jävligt bra runt 4-tiden på en klubb då temperaturen stigit ordentligt...
vad kallar du stilen? hardtrance på väg till hardcore?? |
|
|
| ScuL |
hardstyle
(en blandning av hardtrance med hardhouse och oldstyle hardcore) :)
det står mer av mig på min sajt.. inkl en tjugominuters demo-mix :p |
|
|
|
|