return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 
offtopic: timetravelling (pg. 2)
View this Thread in Original format
Tiger777
quote:
Originally posted by tor8024
ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de dimensie 'tijd' bestaat, dus in de tijd reizen kan al helemaal niet.

Volgens einsteins relativiteitstheorie zou het in theorie mogelijk zijn. Maar in de praktijk is er in heel het universum niet genoeg energie (of massa) om het ook écht in praktijk te laten gebeuren.

(Tot zover mijn notie van tijdreizen)
CygnusX
Ik had het gisteren nog met een klasgenoot over deze site. Hij had er zich serieus in verdiept en begon het stilaan te geloven. John Titor zei ergens dat CERN (niet de producer, maar het Zwitsers instituut :p) rond deze tijd een belangrijke ontdekking zou doen. Het komt er op neer dat het mogelijk zou zijn 2 mini zwarte gaten te maken. Als je die dan samenbrengt, dan zou het theoretisch mogelijk zijn om door de tijd te reizen. Hij las dit op de site van CERN en wat JT omschreef komt op't zelfde neer.
tor8024
^^ heb daar ook iets van gehoord. het betreft een gigantische deeltjesversneller, als ik mij niet vergis. tegen 2007 moet hij af zijn en de bedoeling zal zijn deeltjes te laten botsen aan ultrahoge snelheid.

hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, daarvoor zullen we Dark Apostle nodig hebben.. :)
Dark Apostle
quote:
Originally posted by tor8024
hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, daarvoor zullen we Dark Apostle nodig hebben.. :)


Hoe dat in elkaar zit, met fyscica heb ik nooit iets te maken gehad. Ik kwam wel in contact met chemie toen ik Medisch Laboratorium volgde. Dus helaas :p
Tiger777
De hele hetse rond die deeltjesversnellers is volgens mij sterk overdreven. Er zijn er die beweren dat die deeltjesversnellers de kwantumwetten kunnen breken en het onvoorspelbaar is wat er dan gebeurd. Ikzelf (met mijn redelijk beperkte kennis daarover) denk dat dat niet zal gebeuren. Kan men trouwens met deeltjesversnellers wel zo'n spectaculaire zaken realiseren? Die deeltjesversnellers hebben enkel tot doel neutronen en protonen zo te versnellen dat als ze tegen elkaar botsen, ze splitsen of fuseren. Men probeert zo protonen uit elkaar te schieten met neutronen om "quarks" te vinden. Het absolute elementaire deeltje.

Een zwart gat is niet meer of niet minder dan een enorme ophoping van massa en energie die in aardse termen niet uit te drukken is. Het kleinste (natuurlijke) zwarte gat heeft 140 keer de massa van onze zon en heeft (door de grote hoeveelheid massa) een enorme zwaartekracht. Die zwaartekracht speelt de belangrijkste rol in ons verhaal omdat de tijd net onderhevig is aan die zwaartekracht. In het zwarte gat zelf, is er geen tijd.
Het theoritisch absolute kleinste zwarte gat zou een massa hebben van 3 keer de massa van onze zon en heeft een doormeter van een goeie 500 meter. Dat ding op de aarde? :D Twee keer dan nog!! :haha:

Het blijft allemaal science fiction, en zoals ik ervoor al zei, we hebben in het universum niet genoeg energie om 1 persoon zelfs al 1 dag in het verleden terug te brengen. Het omgekeerde is echter wel mogelijk. Einstein's relativiteitstheorie zegt dat als iemand 1 uur tegen lichtsnelheid reist, hij 1 uur ouder geworden is, maar de wereld wel 80 jaar ouder geworden is.
(zucht, tis af :) )
Buoyant
quote:
Originally posted by Tiger777
De hele hetse rond die deeltjesversnellers is volgens mij sterk overdreven. Er zijn er die beweren dat die deeltjesversnellers de kwantumwetten kunnen breken en het onvoorspelbaar is wat er dan gebeurd. Ikzelf (met mijn redelijk beperkte kennis daarover) denk dat dat niet zal gebeuren. Kan men trouwens met deeltjesversnellers wel zo'n spectaculaire zaken realiseren? Die deeltjesversnellers hebben enkel tot doel neutronen en protonen zo te versnellen dat als ze tegen elkaar botsen, ze splitsen of fuseren. Men probeert zo protonen uit elkaar te schieten met neutronen om "quarks" te vinden. Het absolute elementaire deeltje.

Een zwart gat is niet meer of niet minder dan een enorme ophoping van massa en energie die in aardse termen niet uit te drukken is. Het kleinste (natuurlijke) zwarte gat heeft 140 keer de massa van onze zon en heeft (door de grote hoeveelheid massa) een enorme zwaartekracht. Die zwaartekracht speelt de belangrijkste rol in ons verhaal omdat de tijd net onderhevig is aan die zwaartekracht. In het zwarte gat zelf, is er geen tijd.
Het theoritisch absolute kleinste zwarte gat zou een massa hebben van 3 keer de massa van onze zon en heeft een doormeter van een goeie 500 meter. Dat ding op de aarde? :D Twee keer dan nog!! :haha:

Het blijft allemaal science fiction, en zoals ik ervoor al zei, we hebben in het universum niet genoeg energie om 1 persoon zelfs al 1 dag in het verleden terug te brengen. Het omgekeerde is echter wel mogelijk. Einstein's relativiteitstheorie zegt dat als iemand 1 uur tegen lichtsnelheid reist, hij 1 uur ouder geworden is, maar de wereld wel 80 jaar ouder geworden is.
(zucht, tis af :) )



Ik zat ook een beetje te denken,
als ge nu een paar honderd jaar vooruit gaat reizen, dan hebben ze misschien wel de techniek om terug in de tijd te reizen!!!
Dan kunde natuurlijk heengaan waar ge zin in hed.

Iemand trouwens al eens ooit een tijdreiziger tegengekomen op straat of op café? (mocht het ooit zover komen dat het mogelijk is, dan hadde we dat toch al wel eens gemerkt?

Kweet nie ofda dit al gemeld is,ma da tijdreizen heeft ook wel vreemde gevolgen eh, want als ge nu bijvoorbeeld terugreist en u ma vermoord of uzelf???

wat dan???????????????????????

Je kan dan bij wijze van spreken de hele geschiedenis veranderen

Of stel nu dat als een of andere eerste tijdreiziger ff terugkomt en iedereen die er nog maar aan denkt om in de tijd te reizen te vermoorden? omdat hij dan de enige is die het zou kunnen? van wie zou hij het tijdreizen dan ooit geleerd kunnen hebben?


En dat wou ik nou ff kwijt :)
Tiger777
Ik ben nu ook ni madam soleil he, ma mij zou het sterk verwonderen moest tijdrijzen al mogelijk zijn binnen 100 jaar zelfs niet in 200 jaar. Tenzij er een nieuwe einstein geboren wordt natuurlijk :p
CygnusX
quote:
Originally posted by Buoyant
Kweet nie ofda dit al gemeld is,ma da tijdreizen heeft ook wel vreemde gevolgen eh, want als ge nu bijvoorbeeld terugreist en u ma vermoord of uzelf???

wat dan???????????????????????


Geen flauw idee :conf:
Hier is een vet verhaaltje dat op hetzelfde neerkomt.

quote:
A baby girl is mysteriously dropped off at an orphanage in Cleveland in 1945. "Jane" grows up lonely and dejected, not knowing who her parents are, until one day in 1963 she is strangely attracted to a drifter. She falls in love with him. But just when things are finally looking up for Jane, a series of disasters strike. First, she becomes pregnant by the drifter, who then disappears. Second, during the complicated delivery, doctors find that Jane has both sets of sex organs, and to save her life, they are forced to surgically convert "her" to a "him." Finally, a mysterious stranger kidnaps her baby from the delivery room.

Reeling from these disasters, rejected by society, scorned by fate, "he" becomes a drunkard and drifter. Not only has Jane lost her parents and her lover, but he has lost his only child as well. Years later, in 1970, he stumbles into a lonely bar, called Pop's Place, and spills out his pathetic story to an elderly bartender. The sympathetic bartender offers the drifter the chance to avenge the stranger who left her pregnant and abandoned, on the condition that he join the "time travelers corps." Both of them enter a time machine, and the bartender drops off the drifter in 1963. The drifter is strangely attracted to a young orphan woman, who subsequently becomes pregnant.

The bartender then goes forward 9 months, kidnaps the baby girl from the hospital, and drops off the baby in an orphanage back in 1945. Then the bartender drops off the thoroughly confused drifter in 1985, to enlist in the time travelers corps. The drifter eventually gets his life together, becomes a respected and elderly member of the time travelers corps, and then disguises himself as a bartender and has his most difficult mission: a date with destiny, meeting a certain drifter at Pop's Place in 1970.

The question is: Who is Jane's mother, father, grandfather, grand mother, son, daughter, granddaughter, and grandson? The girl, the drifter, and the bartender, of course, are all the same person. These paradoxes can made your head spin, especially if you try to untangle Jane's twisted parentage. If we drawJane's family tree, we find that all the branches are curled inward back on themselves, as in a circle. We come to the astonishing conclusion that she is her own mother and father! She is an entire family tree unto herself.
Nyah
quote:
Originally posted by Buoyant
Kweet nie ofda dit al gemeld is,ma da tijdreizen heeft ook wel vreemde gevolgen eh, want als ge nu bijvoorbeeld terugreist en u ma vermoord of uzelf???

wat dan???????????????????????

Je kan dan bij wijze van spreken de hele geschiedenis veranderen

Of stel nu dat als een of andere eerste tijdreiziger ff terugkomt en iedereen die er nog maar aan denkt om in de tijd te reizen te vermoorden? omdat hij dan de enige is die het zou kunnen? van wie zou hij het tijdreizen dan ooit geleerd kunnen hebben?


En dat wou ik nou ff kwijt :)


hehe, back to future..dvd box te verkrijgen.. dan weet ge wat er allemaal gebeuren kan :toothless
Buoyant
quote:
Originally posted by Nyah
hehe, back to future..dvd box te verkrijgen.. dan weet ge wat er allemaal gebeuren kan :toothless


daar dacht ik misschien ook wel een beetje aan tijdens het typen :)

Belgian Bonzai
quote:
Originally posted by Tiger777
De hele hetse rond die deeltjesversnellers is volgens mij sterk overdreven. Er zijn er die beweren dat die deeltjesversnellers de kwantumwetten kunnen breken en het onvoorspelbaar is wat er dan gebeurd. Ikzelf (met mijn redelijk beperkte kennis daarover) denk dat dat niet zal gebeuren. Kan men trouwens met deeltjesversnellers wel zo'n spectaculaire zaken realiseren? Die deeltjesversnellers hebben enkel tot doel neutronen en protonen zo te versnellen dat als ze tegen elkaar botsen, ze splitsen of fuseren. Men probeert zo protonen uit elkaar te schieten met neutronen om "quarks" te vinden. Het absolute elementaire deeltje.

Wel, ik wil zeker niet als een stoefer overkomen, maar ik ken hier wel wat van (met enthousiasme de cursus 'subatomaire fysica' gevolgd, het vak 'voortgezette subatomaire fysica' is voor vanaf woensdag). Deeltjesversnellers hebben hun nut al bewezen; niet alleen hebben ze ontegensprekelijk het bestaan van quarks aangetoond (er zijn trouwens nog elementaire deeltjes; leptonen bijvoorbeeld, met als voorbeelden het elektron en neutrino). Ze hebben trouwens cruciale informatie geleverd voor ons begrip van de kernkrachten.
Ze gaan met deeltjesversnellers nu op zoek naar het (verondersteld) laatste elementaire deeltje (Higgs-particle) van het standaardmodel (dit is een groepentheoretisch model die deeltjes en krachten verklaart, ons complete universum wordt hierin beschreven door SU(3)xSU(2)xU(1); x staat voor direct product). Het vinden van dergelijk deeltje zou een serieuze bevestiging zijn van de theorie. Door het enorm versnellen van deeltjes en het laten botsen, kan op de plaats van de botsing een dergelijke energiedichtheid [J/m³] bereikt worden die overeenkomen met de energiedichtheid van het jonge universum.
Ik ga trouwens binnen een paar weken kijken voor een thesisonderwerp dat erop neerkomt om met met versnelde positronen (anti-elektronen) een kristal te onderzoeken op onzuiverheden en roosterdefecten.

Fysica is toch cool, he.

De examens zijn gedaan :D toch blij.
Tiger777
Jep... Je hebt gelijk. Ik zei toch:
quote:
Originally posted by Tiger777
Ikzelf (met mijn redelijk beperkte kennis daarover)


In de knack van deze week staat er een artikeltje over die deeltjesversneller die in 2007 af zal zijn. En het zou inderdaad mogelijk zijn om atoomkernen zo snel tegen elkaar ze slaan dat ze fuseren tot neutrino's (1 neutrino = 1 quark, 1 electron en 1 lepton (denk ik, niet zeker van...ik zoek het op.)). Bij supernova explosies (die van een enorme ster een zwart gat maken) gebeurt iets gelijkaardigs op een enorm groot niveau.
Kort gezegd, met die deeltjesversneller in zouden we vanaf 2007 duizenden super-kleine zwarte gaten kunnen creëren.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement